Gå til innhold
Arkivverket

Anne Ellingsdatter Eidbo


Trygve Knudsen
 Del

Recommended Posts

I slektstreet har en kar ved navn Brynnil Hansson, Nordigard, Østerli (Bø i Telemark), født i 1681. Hans kone oppgis å være en Anne Ellingsdatter, født ca.1690. Nå ser jeg at noen i MyHeritage har koblet denne Anne Ellingsdatter til Eidbo i Tvedestrand, Aust-Agder, som datter av "Elling Olavsen Eidbo og Anne Kittelsdatter"? Noen som har noe utfyllende om dette? Jeg står fast.... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dybvåg: Gårds- og Slektshistorie I
Eidbo Gnr. 34 begynner på s. 68 Flash 78

 

ingen Elling Olsen f. 1660* funnet i denne bygdeboken.

 

----------------------------------------------------------------------------------

Kan Eidbo ha vært et nå nedlagt bruk eller plass i Bø TEL?

 

Bø-soga Telemark II/IV Gards- og Ættesoge
 

Østliheia er en grend (?) begynner på s. 521 Flash 526
De tre gårdene er Oppistugu, Megarden og Nordigard

Nordigard er også kalt Østerli, gnr 18 starter på s. 564

 

MEN: hvor er Brynnil og Anne? Kan du si oss det.

 

Endret av Astrid Kaardal Halleraker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎17‎.‎04‎.‎2018 at 3:02 PM, Trygve Knudsen said:

I slektstreet har en kar ved navn Brynnil Hansson, Nordigard, Østerli (Bø i Telemark), født i 1681. Hans kone oppgis å være en Anne Ellingsdatter, født ca.1690. Nå ser jeg at noen i MyHeritage har koblet denne Anne Ellingsdatter til Eidbo i Tvedestrand, Aust-Agder, som datter av "Elling Olavsen Eidbo og Anne Kittelsdatter"? Noen som har noe utfyllende om dette? Jeg står fast.... :) 

 

Kanskje du skal kontakte den som er ansvarlig for denne koblingen på MyHeritage, og sjekke hvor dette kommer fra. Når ingen av de nevnte personene fremkommer på Eidbo i Tvedestrand er det kanskje grunn til å sjekke nærmere, eller hur ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 15.02, Trygve Knudsen skrev:

Noen som har noe utfyllende om dette? Jeg står fast.... :) 

Kan du oppgi lenke til slektstreet på MH?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal prøve å finne tilbake til hvem dette var. Dumt også om det er feil og feilen spres. Sånn sett er jo MyHeritage skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Trygve Knudsen skrev:

Ja, jeg skal prøve å finne tilbake til hvem dette var

Kanskje det er rettet i mellomtiden. Men var det derfor du opprettet emnet, eller var det også for å finne flere opplysninger om Annes foreldre. Jeg ser at det mangler noen ti-år i kirkebøkene fra 1700-1725, akkurat i det tidsrommet din fokusfamilie var i etableringsfasen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Astrid Kaardal Halleraker skrev:

Kanskje det er rettet i mellomtiden. Men var det derfor du opprettet emnet, eller var det også for å finne flere opplysninger om Annes foreldre. Jeg ser at det mangler noen ti-år i kirkebøkene fra 1700-1725, akkurat i det tidsrommet din fokusfamilie var i etableringsfasen.

Begge deler! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.