Gå til innhold
Arkivverket

Regine christiansens foreldre i Østfold


Tone Merete Christensen
 Del

Recommended Posts

Hei, ønsker å finne ut hvem foreldrene til Regine Christiansen er. Hun er født 20. NOV. 1840 i Østfold. 

Hennes foreldre het Johannes Og Kristine Engebretsen. Kristine er født ca. 1810. 

Jeg ønsker også å finne mer om informasjon om mine oldeforeldre Bolette og Fredrik Olsen fra Sarpsborg/ Skjeberg.

jeg har funnet ut at Bolette er født 5 DES. 1883 og døde 1958. Fredrik var født i 1883 har jeg funnet ut av men usikker på om det stemmer. 

Min morfar het Gunnar Fredriksen ; født 4 OKT. 1915. Fra Sarpsborg og jobbet på Borregård. Han var gift med Gerd Synnøve Fredriksen ( født Karlstad)

 

Hilsen Merete Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tone Merete Christensen skrev:

Jeg ønsker også å finne mer om informasjon om mine oldeforeldre Bolette og Fredrik Olsen fra Sarpsborg/ Skjeberg.

jeg har funnet ut at Bolette er født 5 DES. 1883 og døde 1958. Fredrik var født i 1883 har jeg funnet ut av men usikker på om det stemmer. 

 

Her er vel Fredrik og Bolette i folketellingen 1910 for Sarpsborg:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036334009847

 

Fødselsdatoene kan være feil i f.t. 1910, men fødestedet til Fredrik er Thune, og Bolette er født i Skjeberg. Barna ser ut til å være født i Sarpsborg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldra til Regine vigde 1840

SAO, Borge prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0004: Ministerialbok nr. I 4, 1836-1848, s. 252-253
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061016020086
 

Han var enkjemann og oppgitt å vere 45 år, med far Ingebret Sørensen

Ho var ugift og oppgitt å vere 30 år,  med far Christian Pedersen

 

Om eg les rett, var begge frå Borge.

Endret av Torodd Kinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.