Gå til innhold
Arkivverket

Mulig å lage PDF-hefte med doble kirkeboksider i liggende A3-format?


Geir A. Myrestrand
 Del

Recommended Posts

Jeg ønsker å lage et PDF-hefte av sider fra en kirkebok, uten å dele bildene fra kirkeboken (via media.digitalarkivet.no) i to men heller ha et stort bilde av de doble sidene fra kirkeboken og at dette kommer i liggende A3-format. Er dette mulig?

Jeg ser man kan velge å ikke dele bildene av de doble kirkeboksidene når man skal generere PDF-hefte, men er det noe sted jeg også kan velge liggende A3-format i stedet for stående A-4 format for sidene i PDF-heftet? Liggende A4 ville fungere også, for da kan jeg bare forstørre til A3 sider ved utskrift.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mulig å få dette til via PDF-hefte løsningen, der blir det stående uansett. Men det er mulig å skrive ut enkeltsider direkte fra nettleseren du bruker, og da kan man styre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har registrert ønsket om PDF i liggende A3-format tidligere. Det er nok ikke noe som blir prioritert. Vanligvis, når det er behov for å gjøre endringer i en funksjon, vurderer vi også om innkomne innspill vi har registrert bør og kan utføres som en del av jobben. Dvs. hvis vi en gang skulle ha behov for å gjøre en endring i generering av pdf-hefter, vil vi også vurdere å ta med mulighet for A3. Når det er sagt, ser vi p.t. ingen behov for endring på pdf-funksjonen i nær fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.