Gå til innhold
Arkivverket

Ingeborg Andersdotter Raaum (1848) utvandra frå Sogndal i 1901 og gifte seg 1903 med svensken Nils Peter Nordvall (1851) - ho forsvinn sporlaust etter 1920 - kvar i all verdi vart det av ho? - kva med sonen Anders? - ei kjempeutfordring!?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har i mange år vore på leiting etter lagnaden til Ingeborg Andersdotter Raaum frå Jostedalen/Luster, fødd 1848, som i 1901 utvandra frå Sogndal til Amerika.  I kveld har eg endeleg oppdaga kvar ho fór, og eg kan følgja ho fram til 1920, men mannen hennar, svensken Nils Peter Nordvall, døydde i 1924, og deretter forsvinn Ingeborg heilt sporlaust!

 

Ingeborg hadde ein son før ho gifte seg, som òg utvandra til Amerika, men han er òg «borte vekk»...

 

Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

 

~~~~~~~~~~~~~~~ NB: Etter mange nye innlegg er dette manuskriptet no erstatta av eit nytt i innlegg #10 nedanfor!

 

Her er Nils og første kona Cristena i FT1900: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HY-674W-DVP

 

Her er Nils og Ingeborg i FT1910: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GRJP-DQR

 

Her er Nils og Ingeborg i FT1920: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GRXY-D6Z

 

Her er dei to sønene hans i FT1930: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9RHV-VZS

 

Dei to sønene var:

 

* Charley Nordvall, fødd 20.4.1879 (jmf. WW1 draft)

 

* Oscar Nordvall, fødd 11.12.1887 i Sundvale, Sweden: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-G1Z1-JC2?i=2459&cc=1968530

 

Her er gravi til Nils Peter Nordvall: https://www.findagrave.com/memorial/72972432

 

Det vert synt til ein obituary, men denne ser eg ikkje...

 

Når det gjeld sonen Anders, so utvandra han med bestemori i 1883.  Bestemori busette seg i Buffalo Co., WI, men der ser eg ikkje noko meir til Anders.  Derimot finn eg ein Andrew Raaum som bur i lag med andre indresogningar i Lac qui parle Co., MN i 1885: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HY-DBB7-692

 

Og då han søkjer om medborgarskap, har han til og med mellombokstaven A: http://www.ironrangeresearchcenter.org/details/7/313239/

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne huslyden, og om nokon kan hjelpa meg finna det svenske opphavet til Nils Peter Nordvall, ville det òg vore kjempeflott!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

Her er gravi til Nils Peter Nordvall: https://www.findagrave.com/memorial/72972432

 

Det vert synt til ein obituary, men denne ser eg ikkje...

The Sebeka Review, April 25, 1924
OBITUARY -
Nels P. Nordvall was born in Sweden on May 21, 1851, and died on April 16, 1924. He was married to Christina Lund when he was 26 years of age and to this union five children were born, two of whom died at a tender age. All the children were born in Sweden. At the time of his death two sons and one daughter survived him, namely: Charley Nordvall of Sebeka, Minn.; Oscar Nordvall of Kelliher, Minn., and Mrs. Anna Cannon of Manila, Philippine Islands.
Mr. Nordvall was a good husband and a kind father and an obliging neighbor, whose many friends will miss him. He emigrated from Sweden June 13, 1892 and landed in Ottawa, Canada on July 8, 1892, living there but a short time. Leaving Canada for the United Stats, he first settled at Sandstone, Minn., on January 6, 1893, he came to Sebeka and filed a homestead in Rockwood township on February 28, 1893 on which place he lived until his death. He was sick only about a month and enjoyed good health up to that time. He became a citizen of this country on February 2, 1899.
Funeral services were held at the home Saturday afternoon and a large number of friends and neighbors attended to pay their last respect to a valued and honored friend. Rev. A. Tassler conducted the funeral services.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utskrift fra EmiWeb/Emigranter registrert i svenske kirkebøker

Fornavn: Nils Petrus   Utflyttingsdato: 1892-05-31
Etternavn: Nordvall   Utflyttingssted: Östernäset
Fødselsdato: 1851-05-21   Utflyttingssogn: Borgsjö
Gårdsnavn:     Utflyttingslän: Västernorrland
Født sted:     Destinasjon sted:  
Født sogn: Borgsjö   Destinasjon land: Nordamerika
Født län: Västernorrland   Landskode:  
Født sted (utenfor Sverige):     Enslig/Familie: F
Født land (utenfor Sverige):     Filnr: 54
Yrke: Hemmansägare   Kilde:  
Alder: 41   Side i Husforhør/Församlingsbok: 803
Kjønn: M   Nr. i utflyttingsliste:  
Sivilstatus: G  
 
Innflyttingsår:     Husforhørsbind:  
Innflyttingssted:     Utflyttingsbind:  
Innflyttingssogn:     Merknader i utflyttingsliste:  
Innflyttingslän:     Merknad om gjeninnvandring:  
Innflyttingsland:     Gjeninnvandringsdato:  
Fars navn:     Merknad om arbeidsattest:  
Fars yrke:  
Mors navn:  
Mors yrke:  
Ektemakes navn:  
Ektemakes yrke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kona til Nils Petrus Nordvall

 

Utskrift fra EmiWeb/Emigranter registrert i svenske kirkebøker

Fornavn: Kristina   Utflyttingsdato: 1892-05-31
Etternavn: Lund   Utflyttingssted: Östernäset
Fødselsdato: 1848-04-12   Utflyttingssogn: Borgsjö
Gårdsnavn:     Utflyttingslän: Västernorrland
Født sted:     Destinasjon sted:  
Født sogn: Stockholm   Destinasjon land: Nordamerika
Født län: Stockholm   Landskode:  
Født sted (utenfor Sverige):     Enslig/Familie: F
Født land (utenfor Sverige):     Filnr: 55
Yrke: Hustru   Kilde:  
Alder: 44   Side i Husforhør/Församlingsbok: 803
Kjønn: K   Nr. i utflyttingsliste:  
Sivilstatus: G  
 
Innflyttingsår:     Husforhørsbind:  
Innflyttingssted:     Utflyttingsbind:  
Innflyttingssogn:     Merknader i utflyttingsliste:  
Innflyttingslän:     Merknad om gjeninnvandring:  
Innflyttingsland:     Gjeninnvandringsdato:  
Fars navn:     Merknad om arbeidsattest:  
Fars yrke:  
Mors navn:  
Mors yrke:  
Ektemakes navn:  
Ektemakes yrke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna var alle født i Borgsjö og utvandret med familien

 

Anna Kristina S Nordvall født 1884-05-01

Karl Axel Andreas Nordvall født 1879-04-20

Nils Oskar Edvard Nordvall født 1887-12-11

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Lars J., Sven og Lars W. for mange spennande og imponerande innlegg!

 

Det har vore ei stor glede for meg å oppdatera manuskriuptet mitt, og bortsett ifrå nokre detaljar, særleg om Kristina Lund og opphavet hennar, børjar den «svenske» sida etter kvart å sjå bra komplett ut...

 

Men det er framleis eit stort «mysterium» kvar det vart av Ingeborg!?  Ho er ikkje nemnd i obituarien etter Nels Nordvall, og ikkje kan me sjå at ho døydde korkje i Wadena Co., MN eller andre stader...  Eg vil tinga ein kopi av dødsattesten til Nels Nordvall; kanskje vil det der stå noko om ektefelle...

 

Her følgjer eit oppdatert manuskript til erstatning for manuskriptet i innlegg #1 over:

 

~~~~~~~~~~~~~~~ NB: Etter mange nye innlegg er dette manuskriptet no erstatta av eit nytt i innlegg #21 under!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til komplettering av denne biografien!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Sven for eit interessant og utfordrande innlegg!

 

Det landet som er omskrive i dette patentet, ligg i Roberts Co., SD, men eg kan ved første freistnad ikkje finna noko som helst om Anders der.  Eg må leita litt meir eller eventuelt kontakta dei lokale styresmaktene...

 

Elles fann eg dødsattesten til Christina Nordvall i Wadena Co., MN med svært so «korrupte» namn:

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Name Christina Avrdwall
Gender Female
Death Date 29 Apr 1901
Death Place Rockwood, Wadena Co, Minnesota
Age 53
Birth Date 1848
Birthplace Swed.
Race White
Marital Status Married
Father's Name Mattson Lund
Father's Birthplace Swed.
Mother's Name Christina
Mother's Birthplace Swed.

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Her kjem dødsdatoen fram, og me får likeins vita at foreldri hennar var Matts (eller Mattsson) Lund og Christina.  Kanskje opphavet hennar kan finnast i Stockholm?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til komplettering av denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detteer det nærmeste jeg kommer

 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:V7JN-NVB

 

Christina Lovisa Carl Pettersdotter

Sweden Baptisms, 1611-1920
Name: Christina Lovisa Carl Pettersdotter
Gender: Female
Christening Date: 13 Apr 1848
Christening Place: HEDVIG ELEONORA FORSAMLING, STOCKHOLM, STOCKHOLM, SWEDEN
Birth Date: 12 Apr 1848
Father's Name: Carl Petter Mattsson
Mother's Name: Sara Greta Lindstrom

 

Finner ikke denne dåpen i angitt kirkebok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fant jeg Christina sammen med moren Kerstin Matsdotter i husforhøret for 1847-1856: https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0013307_00349

 

I husforhøret står det at moren døde av kolera i Stockholm i 1853. I tillegg står dette om faren til Christina:

 

1612839116_Skjermbilde2018-04-29kl_21_37_31.png.98714c4f80427d8a2d3fbd192738bc8b.png

 

Helt øverst i husforhøret står det "Lund", så etternavnet til Christina har antagelig med Kråkberg å gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:V7YV-QRS

 

Christina Olsson

Sweden Baptisms, 1611-1920
Name: Christina Olsson
Gender: Female
Christening Date: 14 Apr 1848
Christening Place: MORA,KOPPARBERG,SWEDEN
Birth Date: 12 Apr 1848
Father's Name: Olof Olsson
Mother's Name: Cherstin Matsdr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Sven og Lars W. for nye spennande og utfordrande innlegg om den svenske delen av denne huslyden.

 

Eg har no gått igjennom det nye materialet og har «komponert» ein oppdatert versjon av manuskriptet, som ser slik ut, til estatning for manuskriptet i innlegg #10 over:

 

~~~~~~~~~~~~~~~ NB: Ein oppdatert versjon av dette manuskriptet er no innlagd i innlegg #24 under!

 

Det einaste som no står att på svensk side, er detaljerte opplysningar om Cajsa (Katharina) Sjöström frå Borgsjö...

 

Men den langt største utfordringi er sjølvsagt å finna ut av kva som skjedde med Ingeborg og son hennar...  Dei kan då vel ikkje berre «forsvinna» utan å setja eit einaste spor etter seg?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til komplettering av denne biografien!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt seint postet.....

 

Det var ikke lett å lese.

Dette er i kjerne-Dalarna, der gårdsnavn/familienavn kan stå först, deretter fornavn og til sist farsnavn.

 

Hvis faren i skrift (eller inför vitner) oppgir at han lovet moren ekteskap, er barnet ifölge gammel svensk lov trolovningsbarn, og regnet som födt i ekteskap. Barnet hadde da rett til full arvslodd og til farens familienavn. Hvis faren döde för vielsen, var moren som enke å regne. Dette gjaldt langt inn på 1900-tallet.

 

Man ser på skriften her at barnet opprinnelig er notert som oäkta, og at den förste del av teksten er skrevet samtidlig. Den interessante del er påfört senere.

 

"Pigan Lund Cherstin Matsdotter No 42 Kråkberg, 24 år (tilföyet senere herfra), fästeqvinn.. t drängen (familie/gårdsnavn jeg ikke klarer å tyde sikkert) Limström? Olof Olsson fr. Leksand och?  Lima? (der er et Lima i Leksand) som skriftligen erkänt sig såsom barnets fader och modre... såsom sin fästeqvinna."

 

Morens navn er Lund Cherstin (Kerstin) Matsdotter. Lund er gårdsnavn/familienavn.

Utenfor Dalarna er det sannsynlig at navnet ville vaere Kerstin Matsdotter Lund.

Farens navn er jeg ikke sikker på, men jeg gjetter Limströms Olof Olsson.

(Og der er mindst en med det navnet,  i Lima i Leksand i 1846. Han er f. 14/11 1816, side 303 i HFL 1836-1846. Og i neste HFL, 1847-1856, s. 304, står innfört: "Lägrat under äktenskapslöfte pigan Lund Kerstin Matsdotter i Mora och Kråkberg år 184X." "Död 35/5 1849 i Upsala." Rett mann! )

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det einaste som no står att på svensk side, er detaljerte opplysningar om Cajsa (Katharina) Sjöström frå Borgsjö...

 

Har ikke funnet mer på Cajsa (Katharina) Sjöström frå Borgsjö men sendt en forespørsel til en privat webside som har et slektstre på mannen Anders Ersson,  som var født 7. juli 1811, Østernäset, Borgsjø.

Name  Anders Ersson

Father Erik Jönsson

Mother Karin Andersdotter

Birth 7 Jul 1811

Death 12 Sep 1894 sn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Vibeke og Kurt for nye spennande innlegg!

 

Eg er svært so samd med deg, Vibeke, om at det var ei rein utfordring i seg sjølv å tolka handskrifti med opplysningane om Kristina Lund og fødsli/foreldri hennar, men no trur eg at eg har fått på plass det meste.  Nytt manuskript følgjer til erstatning for det gamle i innlegg #21:

 

~~~~~~~~~~~~~

 

. Ingeborg Andersdotter {Raaum}, f. i Jostedalen 8.1.1848,

Ingeborg Raaum flytte i ung alder til Sogndal og tente mellom anna på Hilleskor i Sogndal, men i 1901 utvandra ho derifrå til Amerika.  Ho gifte seg i Wadena Co., Minn. 11.11.1903 med enkjemannen Nils Petrus Andersson Nordvall, opphavleg frå Östernäset i Borgsjö, Västernorrlands län i Sverige.  Han var son av gardbrukar Anders Ersson på Östernäset og kona Katharina (Cajsa)

 

##### (patronym?)

 

Sjöström frå

 

##### (opphavet hennar? – f. Borgsjö 5.4.1811?)

 

og f. i Borgsjö 21.5.1851.  Nils gifte seg første gongen i Mora i Kopparbergs län i Sverige 14.7.1878 med Kristina Olofsdotter Lund frå Kråkberg i Mora.  Ho var dotter av gardbrukarsonen Olof Olsson (Limström) frå Lima i Leksand, Kopparbergs län, og gardbrukardotteri Kerstin Mattsdotter Lund frå Kråkberg i Mora, men f. i Stockholm 12.4.1848.  Nils og Kristina tok over som gardbrukarar etter foreldri hans på Östernäset i Borgsjö, Västernorrlands län i Sverige, men utvandra til Amerika i 1892.  Under namni Nels og Christena Nordvall finn me dei att som farmarar i Rockwood township nær Sebeka, Wadena Co., Minn. der Christena d. 29.4.1901.  Dei fekk fem born i lag, som alle var fødde i Borgsjö.  Nels og Ingeborg vart buande på farmen i Rockwood township, Wadena Co., Minn. der Nels d. 16.4.1924. 

 

##### (what happened to Ingeborg after 1920??)

 

Ingeborg fekk ein son, medan ho budde i Luster:

a. Anders Andersson, f. 4.9.1869, skulle vera son av Ingeborg og ein Anders Baardson i Sogndalsfjøra, men faren fekk sagt frå seg farskapen ved dom.  Anders Andersson voks truleg opp hjå besteforeldri sine i Råumsberget og budde her til 1883.

Andrew Anderson/Raaum utvandra til Amerika i lag med bestemori i 1883, men

 

##### (what became of him? – apparently lived for a while in Lac qui parle Co., MN!? – bought land in Section 35 of Norway township, Roberts Co., SD in 1901!)

 

~~~~~~~~~~~~~

 

No vonar eg at Kurt får svar vedrørande fødsli og opphavet til Cajsa Sjöström, eventuelt om andre finn ut av dette, men den største utfordringi er og vert lagnadane til Ingeborg og sonen Anders.  Eg har i ettermiddag vore i kontakt med Roberts Co., SD og vonar at dei kan finna ut av farmen som Andrdew kjøpte i 1901.  Denne farmen ligg i Norway township, men medan to av naboane hans i Section 35, Knut Walstad og Joseph Nordstrom, framleis budde der i 1910, er Andrew borte...!

 

Ein  ny kjempetakk for framifrå bistand til komplettering av denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Dødsattestane til Nils og Christina Nordwall kom nettopp inn døri, og eg legg dei ved.

 

Som me ser, var Ingeborg «Rome» framleis i live då Nils døydde i 1924, so eg finn det underleg at ho ikkje ein gong er nemnd i obituarien hans!?

 

Vel, uansett, eg ville vorte svært so glad om Ingeborg og sonen kan finnast att og takkar på ny for framifrå bistand til komplettering av denne biografien!

Nils Petter Nordwall death.jpg

Christina Nordwall death.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.