Gå til innhold
Arkivverket

landsvikanordningen


Siv Storø1
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på hvor jeg kan finne dette? Har lest meg opp på at papirene etter disse sakene er frigitt og tilgjengelige på arkivverket. Skjønner og at arkivverket ikke jobber for publikum på samme måte som før. Og at jeg muligems ikke får tak i det uten å måtte reise gamske langt. 

 Dette dreier seg om en siktelse fengsling og rettsak i trondheim august 1945. Siktede ble løslatt i september samme år men det finnes en rettsak.

Personen det dreier seg om er en avdød nær slektning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt at landsvikarkivet nå er åpnet, men det betyr ikke at det kan være fritt tilgjengelig på nett. Det har ikke noe med at Arkivverket ikke arbeider for publikum, men med lover og regler for hva som kan være på nett av personinformasjon. Deler av arkivet er skannet og noen saksmapper er også fritt tilgjengelig: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?start_year=&end_year=&tags[0]=217&text=&page=2

 

Oppgi de opplysninger du har på saken du er på jakt etter i en e-post til post@arkivverket.no Du skal kunne få tilgang til skannede kopier av dokumentene.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 😀

Det jeg mente med at arkivverket ikke jobber for publikum på samme måten var at jeg trodde de hadde fått noen begrensninger på den "servicen" som de ga før. Og var usikker på hvor jeg skulle henvende meg. Arkivverket gjør en fantastisk jobb. 

Endret av Siv Storø1
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel eigentleg rett, men når du får svar vil du få vite kva du får tilsendt og kva du evt. må reise til arkivet for å sjå.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.