Gå til innhold
Arkivverket

Så har altså spamfolka funnet veien til Digitalarkivet også.


Lene Benedicte Lauritzen
 Del

Recommended Posts

De to innleggene som er kommet i dag (per kl. 22.15, 29.4.) er vel antagelig fra en og samme person som har laget to profiler. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sletter og sperrer tilganger så snart vi oppdager det eller får beskjed fra dere. Så fortsett å rapportere den type innlegg. Tusen takk for hjelpen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, odd tømmerås skrev:

vennliger forklar

Jeg har sett og rapportert to innlegg i dag som helt åpenbart var spam og fulle av lenker.

De er tydeligvis allerede fjernet, heldigvis, etter det Anette skriver i innlegget over her.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid siden var det flere slike på kinesisk her. Jeg må innrømme at nysgjerrigheten tok meg. Jeg kopierte hele teksten og tok den i Google translate. Det gikk ganske greit.

Det viste seg å være tilbud om kjøp av falske vitnemål fra hauger av amerikanske universiteter. Det kunne også skaffes fra bl.a. Australia om ønskelig. 🙂  

 

Mvh

Linda

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Linda Wathne skrev:

 

Det viste seg å være tilbud om kjøp av falske vitnemål fra hauger av amerikanske universiteter. Det kunne også skaffes fra bl.a. Australia om ønskelig. 🙂  

 

Mvh

Linda

 

 

Så nå er du stolt eier av diverse Ph.d. vitnemål?;-) 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det da. Alle toppjobber mulige? 🙂

Det gikk visst ikke helt bra for dem som har forsøkt å jukse? Får holde meg til slektshobbyen.

 

Mvh

Linda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er truleg alt for gamaldags og godtruande.  Eg kan ikkje fatta og begripa KVIFOR folk driv og sender slik søppelpost eller «spam».  Dei fleste av dei er jo lette å avsløra.  Har ikkje folk noko anna og betre å nytta tidi si til?  Mange av dei fortener rett og slett ein skikkeleg omgong med «juling»!

 

Eg får dagleg meldingar om at eg har vore so heldig å vinna ein gratis mobiltelefon eller nettbrett (mot betaling av porto) eller gavekort hjå ei eller annan forretningskjede, og enkelte formidlarar av banktenester nærast kastar penger etter meg, for ikkje å nemna dei store pengesummane eg har arva etter ukjende slektningar over heile kloden!  Eg har oppretta ein eigen postboks på min PC som heiter «okokrim», og den inneheld nesten 3000 meldingar!

 

Som sagt, eg skjønnar ikkje vitsen med det heile...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars E. Øyane skrev:

Eg har oppretta ein eigen postboks på min PC som heiter «okokrim», og den inneheld nesten 3000 meldingar!

 

Som sagt, eg skjønnar ikkje vitsen med det heile...

Nei, de færreste av oss skjønner vitsen med dette. Men opplys meg nå; hvorfor vil du bruke masse lagringsplass på PC-en til søppelpost? Den dagen kommer nok aldri at politiet gjør noe med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Eg har rikeleg med lagringsplass på min PC - her ligg nok i alt bortimot 100000 meldingar...

 

Elles er det vel slik at eg som god(?) samfunnsborgar vonar eg kan hjelpa økokrim på betre vegar om dei skulle få lyst til å gjera noko med det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.