Gå til innhold
Arkivverket

Kven var fadderane til Mari Regine Andersdotter f. 1813


Thore Senneset
 Del

Recommended Posts

SAB, Kinn Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 3, 1785-1821, s. 275
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070510620069

 

Nederste dåpen på venstre side. Eg *trur* førstemann er Isak Aarentson Førde (det stemmer greitt med ein av brukarane på garden) og at dei to siste må vere Marte/Marie Andersdotter Løvikneset og Gunni Torsteinsdotter Førde, men så var det dei to-tre i midten, då...

 

Claus Finde var ikkje akkurat sparsom med blekket, ei heller stø på handa på sine siste dagar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja....

Eg trur du har rett...

Så meiner eg at nr. 2 er "Isaac Christens: (Re?)itene(??)"

Dinest ein "A...." , kanskje "Anna", og sist på linja "Peder"- men det kan vere overstroke

på 3.siste linja les eg "Anders Anders Datt: Førde" - men i så fall stemmer ikkje førenamn og patronym-ending;

og så "Marta Anders Dat: Løviignæset og Gunii Torstens Dat: Førde", som du har tyda).

 

 

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Ivar S. Ertesvåg said:

tja....

Eg trur du har rett...

Så meiner eg at nr. 2 er "Isaac Christens: (Re?)itene(??)"

Dinest ein "A...." , kanskje "Anna", og sist på linja "Peder"- men det kan vere overstroke

på 3.siste linja les eg "Anders Anders Datt: Førde" - men i så fall stemmer ikkje førenamn og patronym-ending;

og så "Marta Anders Dat: Løviignæset og Gunii Torstens Dat: Førde", som du har tyda).

 

 

 

(Re?)itene(??) kan meget vel vere "Leitene" som er eitt av brukene på garden Førde i Bremanger. Ikkje noko dårleg forslag, slett ikkje!

Anna Pedersdotter kan også vere aktuelt, men Anders som er både mann og dame ( 😉 ) går som du seier ikkje heilt opp. Eg lurer på på om Finde har rota og at det muligens ikkje er ei Anna Pedersdotter men heller ei Anna Andersdotter vi skal fram til. Må gruble litt på den der og samanlikne med døtre, tanter og andre frå "Førs" på den tida.

 

Du skal ha takk for at du tok deg tid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok "Leitene" ja.

 

men eit spørsmål: "Førs" er vel genitiv; men er det genitiv til "frå"?  (på gammalnorsk var det dativ til "frá")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garden heiter Førde men der heime snakkar vi om at "han eller ho bur i Førs" eller at "han er Førs'ar". Tilsvarande for garden Grotle er "Grols". Garden Førde er mellom dei som er nemnde i Bergens Kalvskinn på 1300-talet saman med mellom anna Grotle og (i følge siste tolking) Senneset.

Endret av Thore Senneset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.