Gå til innhold
Arkivverket

Henry R. og Elsa Crafton, Missouri, hjelp til å finne nekrolog


Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Jeg har følgende detaljer fra Ancestry.com:

 

Elsa Crafton in the U.S., Social Security Death Index, 1935-2014

 

Name:             Elsa Crafton

SSN:   489-68-1300

Last Residence:         

65622 Buffalo, Dallas, Missouri, USA

BORN:           13 Feb 1892

Died:   May 1978

State (Year) SSN issued:       Missouri (1973)

 

Henry Crafton in the U.S., Social Security Death Index, 1935-2014

 

Name:             Henry Crafton

SSN:   334-28-3811

Last Residence:         

65622 Buffalo, Dallas, Missouri, USA

BORN:           31 May 1892

Last Benefit:   65622, Buffalo, Dallas, Missouri, United States of America

Died:   Feb 1979

State (Year) SSN issued:       Illinois (1951-1952)

 

I 1935 og 1940 var dette ekteparet, hvis jeg har koblet riktig, bosatt i Illinois. De giftet seg i Brevard county, Florida 17. april 1920, Elsa het da Elsa M. Willett (M skal stå for May), der de også oppholdt seg i 1930. Jeg har kontroll på Henrys side bakover. Fødselsdatoen hans stemmer med andre kilder jeg har. Det jeg først og fremst trenger er en bekreftelse på at ekteparet i 1920 er det samme som døde i Missouri i hhv. 1978 og 1979. Jeg har ikke fått treff i Genealogybank.com. Er det noen som klarer å finne nekrologene eller dødsnotisene deres? Får ikke treff på Findangrave.com heller. Det viktigste er egentlig å få bekreftet at den Elsa Crafton som døde i 1978 het Willett til etternavn.

 

Takker på forhånd for all hjelp!

 

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende! Han og Elsa fikk ingen barn så langt jeg har kunnet se, så dette passer bra. Oppholdet i Florida varte bare litt over 10 år, så det stemmer nok at han hadde bodde i Illinois mesteparten av livet. Hvilken base fant du dette i? Litt flaut hvis det var Genealogybank.com ...

 

Så var det Elsa Crafton, f. Willett, da. Finnes det noe om henne?

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rask tilbakemelding. Newspapers.com abonnerer jeg ikke på, selv om jeg stadig får tilbud.

 

Huff. Dette blir en nøtt. Forstår det slik, utifra minneordet om forskning på kroppen hans, at Henry sannsynligvis ikke fikk egen gravplass (ev. kremert og lagt i fellesgrav etter forskningen). Men hva skjedde da med Elsa  da hun døde i mai 1978 ...

 

Utifra minneordet har jeg i hvert fall nøyaktig dødsdato tirsdag 6. februar 1979 på Henry. Det er da noe!

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.