Gå til innhold
Arkivverket

Hh


Bnk
 Del

Recommended Posts

Ehh, du er særdeles ordknapp her, – hva lurer du på? Ber du om hjelp til tyding?

 

Lenken din går, så vidt jeg kan se, til diverse bilbrev (hjemmelsdokumenter/byggesertifikater for skip), en slags sjøforklaring i anledning barken Søeblomstens skade, og en takseringsforretning over 2 1/2 merker smør i gården Nordre Nesse. 

Klarer ikke å finne noen forbindelse til Hovland?

 

Har ikke bladd til (digital) side 143 ennå, men hvis det er der opplysningene du er ute etter befinner seg, så er det et tips å ha den siden oppe på maskinen, og så klikke på ‹bindersen› oppe til høyre i menyen. Da kommer opp en nedtrekksmeny. Klikk på «Brukslenke for sidevisning» (i det hvite feltet). Teksten markeres, og det er bare å kopiére og lime inn i innlegget. 🙂

Da får dine eventuelle ‹hjelpere› en direkte ‹dør› inn til det eksakte stedet/oppføringen du ønsker hjelp til

 

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tore Dale skrev:

Nå da

 

Beklager, men din ordknapphet synes å tilta i takt med min smuldrende tålmodighet, – «Nå da» hva da??

 

Vær så snill å forsøk å bidra med en smule lengre setninger, slik at det muligens kan oppstå en meningsfull ‹konversasjon› her.

 

Jeg mener ikke å være uforskammet, men blir en anelse frustrért over ‹to-ords-utsagn› uten kontekst.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tore Dale skrev:

Har skiftet hoved innlegget nå og redigert det.

 

Det er ikke lurt å fjerne/endre totalt innlegg, (f.eks som du har gjort med «Nå da» som jeg svarte på. Da blir mitt svar totalt ubegripelig.)

Jeg vet du er ny her, og tar høyde for dét. Men du må vite at skal du svare på innlegg (f.eks. mitt frustrérte ovenfor) så svar nedover i tråden, ikke ‹rot› med tidligere bidrag.

 

Dessuten blir det ekstra vrient (nå mer enn noen sinne) for fine folk her inne å finne ut av hva du egentlig er på jakt etter.

 

Alt dette i beste mening, men nå sier klokken natta for mitt vedkommende.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, på vei i ‹bingen›, men hva i allstyrendes har du funnet på nå da??!! Bruker/visningsnavn «Bnk»??

Jeg skal med åpent sinn logge meg inn her imorgen, med et friskt håp om at ‹ting› har forbedret seg når en ny dags forsonende skjær har lagt seg over gårsdagens fortredeligheter.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bnk skrev:

Slett meg 

 

Det kan jeg dessverre ikke få til. Jeg er ikke en Moderator (som det heter på godt norsk . . .) 

 

Du hadde noen helt relevante (om enn ordknappe) spørsmål som var litt uklare – jeg forsøkte å svare rettléde/tipse, men du ble mer og mer – tja – usammenhengende.

 

Og dét kan man fort bli en sén nattetime. Det kan jeg alt om. Så jeg håper inderlig at det ikke er meg, som med min stigende frustrasjon (som jeg beklager) har skremt deg vekk herfra. 

 

Jeg kan love deg at dette er et meget givende sted å være, og hvis man er klar på hva man ønsker hjelp til, og relativt konsis i formuléringen . . . da står de beste av de beste klar. ( Og de inkluderer IKKE meg, som egentlig burde ha skiltet «Under opplæring» digitalt festet et eller annet sted. 🙂

 

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.