Gå til innhold
Arkivverket

Databasane til Digitalarkivet er nede


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Databasane ser ut til å vere nede. Dersom ein søkjer i f. eks. ei folketeljing (1865) får ein vite antal treff, men treffa kjem ikkje opp. Og om ein går inn på lenker som fungerte for ein time sidan som f. eks.

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038268001201

får ein feilmelding: 

Finner ikke nettside


Lenken til denne nettsiden må være feil

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torbjørn. 1865 tellingen er under oppdatering med rettelser, korreksjoner og nye data. Vil nok være på plass i løpet av kort tid. Mvh Bent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er importen av folketellingen 1865 ferdig og dataene tilgjengelig igjen. Mvh Bent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er feilen i FT 1865 fortsatt tilstede som innledningsvis beskrevet av Torbjørn.

Jeg søker etter fornavn 'petrin*' med fødselsår '181* og får til svar at det finnes 122 treff med de gitte søkekriteria. Problemet er at kun 25 av disse vises over 2 sider

 

Søk etter personer i folketellingen fra 1865 - Digitalarkivet

https://www.digitalarkivet.no/census/search/1865?fornavn=petrin*&etternavn=&kjonn=&familiestilling=&sivilstand=&yrke=&fodselsaar=181*&fodested=&alder=&ny_husholdning=&trossamfunn=&bygning_for_natteopphold=&etnisitet=&etnisitet_mors=&spraak=&merknader=&bosted=&bydel=&gaardsnummer=&bruksnummer=&gaardseier=&page=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kjell Halvorsen skrev:

Hos meg er feilen i FT 1865 fortsatt tilstede som innledningsvis beskrevet av Torbjørn.

Jeg søker etter fornavn 'petrin*' med fødselsår '181* og får til svar at det finnes 122 treff med de gitte søkekriteria. Problemet er at kun 25 av disse vises over 2 sider 

 

Ser ut til å fungere ok igjen nå - pga nattens oppdatering kanskje ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kjell. Du har nok rett der. Egentlig var det søkemotoren som trengte oppdatering med nye indekser. Det er en stund siden jeg kjørte en så stor oppdatering, så jeg var nok mest fokusert på å få dataene korrekt inn i databasen, men fint at systemet selv rydder i dette hver natt. Beklager at jeg glemte det i farten på fredag. Det var en massiv oppdatering med oppdateringer/nyinnlegginger av 326 kilder i denne folketellingen. Mvh Bent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.