Gå til innhold
Arkivverket

Vigselbøker frå Bergen før 1920 - Kvar er dei blitt av?


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

I følgje denne gamle tråden skal bøkene vere skanna, men ikkje publisert.

 

Kor tid blir desse å finne på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

I følgje denne gamle tråden skal bøkene vere skanna, men ikkje publisert.

 

Kor tid blir desse å finne på nettet?

 

Jeg kjenner ikke til disse skanningene. Det kan være noe som Statsarkivet i Bergen har gjort på eget initiativ og til eget bruk, utenom "programmet" for skanna arkiver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då håpar eg at SAB kan svare på om dei har dette, og om det evt. er mogeleg å få dette publisert. Sidan Arkivverket ikkje har uavgrensa med ressursar vil eg tru at det ville vere ein fordel om ein slapp å gjere skannejobben på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Då håpar eg at SAB kan svare på om dei har dette, og om det evt. er mogeleg å få dette publisert. Sidan Arkivverket ikkje har uavgrensa med ressursar vil eg tru at det ville vere ein fordel om ein slapp å gjere skannejobben på nytt.

 

Gitt at filene finnes, spørs det hvilket format filene foreligger i og hvor mye filhåndtering som er nødvendig for å kunne inkludere dem i tjenesten for skanna arkiver. I ytterste konsekvens kan det faktisk vise seg mest hensiktsmessig å skanne på nytt.

 

Jeg skal i alle fall etterlyse filene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 18.5.2018 den 0.11, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Jeg skal i alle fall etterlyse filene.

 

Kom det noko ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Kom det noko ut av dette?

 

Det gjorde visst ikke det. Har etterlyst på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått bekreftet at vigselsbøkene på et tidspunkt ble skanna internt i SAB. Jeg håper å få hånd om bildene i nær framtid, og så vil de forbeholdene jeg har nevnt over, fremdeles gjelde med hensyn til hva jeg kan bruke dem til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.