Gå til innhold
Arkivverket

Hvor er innholdsfortegnelsene til Fogderegnskapene?


Marianne Holck
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg var nettopp inne på Fogderegnskapene for Fosen og Romsdal (ca 1690 - 1700). Tidligere fikk man opp en detaljert innholdsfortegnese for hvert år av regnskapene. Når jeg nå trykker på innholdsfortegnelse kommer alle delene i regnskapet for hele perioden opp som en eneste stor fil med hundrevis av sider. Det er selvfølgelig umulig å  lete i.

 

Fint om dere kan se på det, og forhåpentligvis ordne det.

 

hilsen Marianne

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marianne Holck skrev:

Jeg var nettopp inne på Fogderegnskapene for Fosen og Romsdal (ca 1690 - 1700). Tidligere fikk man opp en detaljert innholdsfortegnese for hvert år av regnskapene. Når jeg nå trykker på innholdsfortegnelse kommer alle delene i regnskapet for hele perioden opp som en eneste stor fil med hundrevis av sider. Det er selvfølgelig umulig å  lete i.

 

Her kan det se ut til at det har oppstått en utilsiktet feil i programkoden i forbindelse med onsdagens oppdatering av Digitalarkivet. Det ser ut til at alle innholdsfortegnelsene i den generelle inngangen for skanna arkiver (altså ikke kirkebøker, tinglysingsmateriale, skiftemateriale, rettergangsmateriale og folketellinger) er berørt på slik måte at det bare er første linje i innholdsfortegnelsen som vises. Indekseringsdataene er ikke borte, da de fremdeles vises som filter over bildene (f.eks. https://www.digitalarkivet.no/rk20110504789537), men det blir - som du sier - bortimot håpløst å finne fram på en effektiv måte.

 

Dette kan helt sikkert rettes, men det spørs om det skjer noe før til uka, ettersom fredag 18. mai som kjent er en "inneklemt dag". De fleste i Arkivverket avspaserer nok denne dagen.

 

PS: Jeg har lagt saken inn i utviklernes arbeidsliste, og da regner jeg med at den blir tatt tak i ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Dette kan helt sikkert rettes, men det spørs om det skjer noe før til uka, ettersom fredag 18. mai som kjent er en "inneklemt dag". De fleste i Arkivverket avspaserer nok denne dagen.

 

PS: Jeg har lagt saken inn i utviklernes arbeidsliste, og da regner jeg med at den blir tatt tak i ved første anledning.

 

De "riktige" personene er i arbeid i dag, så da er problemet løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.