Gå til innhold
Arkivverket

Funnet en giftering og vil finne eieren, har kun fornavn og dato for giftermål HJELP!!!


Deniz Köylüoglu
 Del

Recommended Posts

For omtrent en uke siden fant jeg en giftering med et fornavn(dobbelnavn) og et dato (dag, måned og år). 

Jeg leverte ringen til nærmeste resepsjon der jeg fant den og skrev i den lokale kjøp og salgsiden på fb om mitt funn og hvor den går å hitte. Men ingen har meldt seg som eieren og ringen er fortsatt i resepsjonen og venter.

 

Siden dette er en veldig personlig og unik ring vil jeg virkelig finne eieren.

Hvordan kan jeg få fram?

 

Finnes det et register der jeg kan oppgi dato for giftermål og se hvilke som giftet seg den dagen?

 

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Deniz skrev:

For omtrent en uke siden fant jeg en giftering med et fornavn(dobbelnavn) og et dato (dag, måned og år). 

Jeg leverte ringen til nærmeste resepsjon der jeg fant den og skrev i den lokale kjøp og salgsiden på fb om mitt funn og hvor den går å hitte. Men ingen har meldt seg som eieren og ringen er fortsatt i resepsjonen og venter.

 

Siden dette er en veldig personlig og unik ring vil jeg virkelig finne eieren.

Hvordan kan jeg få fram?

 

Finnes det et register der jeg kan oppgi dato for giftermål og se hvilke som giftet seg den dagen?

 

Takk for hjelpa!

 

Du bør endre visningsnavnet "Deniz" til ditt fulle navn,slik forumreglene krever. 🙂

 

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

 

 

Tror ikke det finnes noe slikt register som du søker.

 

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Deniz skrev:

For omtrent en uke siden fant jeg en giftering med et fornavn(dobbelnavn) og et dato (dag, måned og år). 

Hvis du ikke allerede har googlet navnet, så foreslår jeg du gjør det. Søk eventuelt også på "savnet ring","mistet ring", "bortkommet ring" eller lignende fraser.

 

Du kan for eksempel:

 - Få en avis til å skrive en liten artikkel om funnet.

- Kontakt et kirkekontor og en byfogd og spør.

- Kanskje skatteetaten kan hjelpe, da alle som gifter seg må ha en prøvingsattest fra dem.

- Garantert ingen favorittjobb for politiet, men de er noen kløppere på Twitter så kanskje du kan ha hellet med deg. Husk da at ringen må leveres politiet.

 

For ordens skyld: det er mye du kan søke opp på Digitalarkivet, men det er av eldre dato:

https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=vielser&from=&to=&archive_key=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.