Gå til innhold
Arkivverket

Dødsregister


Greta Lea Paasche
 Del

Recommended Posts

Min "svigerbestemor" ble født i Skodje, Sunnmøre, men flyttet som voksen til Trondheim. Begge døtrene hennes ble født i Skodje, og begge er døde. Den yngste bodde i Trondheim. Vi har kun opplysninger om fødsel og dåp, men klarer ikke finne ut når hun døde. Høyst sannsynlig har det vært en gang mellom 1945 og 1950. Familien i Trondheim mente hun lå begravd på Lade, men det finnes ingen opptegninger i noen av registerne i Trondheim, iflg. en ansatt ved kirkekontoret ved Lade. Er det noen som har forslag til hvordan vi kan finne mer informasjon om når hun døde og hvor hun ble begravd, når heller ikke familien i Trondheim vet noe om henne? Hvis hun var dissenter - ville hun da ha vært registrert i annet system? Datteren og øvrig familie er Jehovas Vitner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Greta Lea Paasche skrev:

Min "svigerbestemor" ble født i Skodje, Sunnmøre, men flyttet som voksen til Trondheim. Begge døtrene hennes ble født i Skodje, og begge er døde. Den yngste bodde i Trondheim. Vi har kun opplysninger om fødsel og dåp, men klarer ikke finne ut når hun døde. Høyst sannsynlig har det vært en gang mellom 1945 og 1950. Familien i Trondheim mente hun lå begravd på Lade, men det finnes ingen opptegninger i noen av registerne i Trondheim, iflg. en ansatt ved kirkekontoret ved Lade. Er det noen som har forslag til hvordan vi kan finne mer informasjon om når hun døde og hvor hun ble begravd, når heller ikke familien i Trondheim vet noe om henne? Hvis hun var dissenter - ville hun da ha vært registrert i annet system? Datteren og øvrig familie er Jehovas Vitner.

 

Temaet er feilpostet.  🙂

Prøv brukerforumet.

Og oppgi navnet hennes,om du skal ha hjelp i letingen etter gravstedet hennes.

 

Brukernes eget forum

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Det er aller første gang jeg er inne her, så litt prøving og feiling blir det nok. Jeg trodde det var her jeg skulle skrive. Takk for opplysningen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet Greta Lea Paasche!

 

Jeg har flyttet spørsmålet ditt over til Brukernes eget forum. Lykke til i jakten på opplysningene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.