Gå til innhold
Arkivverket

LØYST: Andreas Cordsen (1778-1817) - skipsprest i China, sokneprest i Jostedalen og i Vikedal - skal ha vore gift, men kvar og kva tid? - kona frå Lærdal i Sogn?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har i mange år spekulert på kven denne presten eigentleg var og kva tid og kvar han gifte seg, om han då i det heile VAR gift?

 

Andreas Cordsen, son av kjøpmann Søren Cordsen og kona Anna Margrethe Andersdotter Paulsen i Stavanger, vart døypt i Stavanger 18.11.1778.  Han vart student i Bergen i 1797 og cand.theol. i 1802.  Kort tid etter vart han tilsett som skipsprest i China, men i 1807 kom han attende til landet og vart sokneprest til Jostedalen.

 

Han skal alt, medan han var prest i Jostedalen, ha hatt med seg ei hushaldar som heitte Anna Andersdotter, som visstnok var fødd i Lærdal 19.1.1781 som dotter av husmann Anders Jensson og kona Ingeborg Baardsdotter på Nygard under garden Rikheim, og ho følgde med «på lasset» då Andreas i 1812 vart sokneprest til Vikedal i Ryfylke!  So skal Andreas ha gift seg, dato og stad ukjende, med denne hushaldaren sin, og dei fekk ei dotter:

 

* Anna Magrethe Andreasdotter Cordsen, døypt i Vikedal 3.8.1813.  Ho vart sidan gift med Lars Atleson Tunshelle og budde i Bergen (desse har eg kontroll på!).

 

Men Andreas si tid som prest varte ikkje lenge.  Han fekk avskil våren 1816, og 2.12.1816 vart kona Anna gravlagd i Vikedal:

 

https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000001264730

 

Sjølv flytte han då til Stavanger der han vart gravlagd 16.10.1817.

 

MEN, so var det attende til spørsmålet om vigsli hans med Anna Andersdotter.  Denne har eg ikkje greidd å finna nokon stad, so no vonar eg at kanskje einkvan i Brukarforum kan greia «det umogelege»?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikedal kyrkje 100 år 1881-1981. Jubileumsskrift. Ved Nils Dybdal-Holthe. Utgjeve av Vikedal sokneråd. 1981. s. 42

Andreas Cordsen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Richard for nyttige og interessante innlegg.

 

Då er problemet løyst!  Eg ser at opplysningane om at kona skulle vera frå Lærdal, er tekne frå Lampe i prestebiografiane hans, og eg ser ikkje nokon grunn til å tvila på desse.

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.