Gå til innhold
Arkivverket

Søker foreldre til Ruth Magdalena Karlsen f. 12.12.1929 i Solbergelva i Drammen / Nedre Eiker


Rune Alander
 Del

Recommended Posts

Hjelper andre med å finne forfedre til; Ruth Magdalena Karlsen f. 12.12.1929. Ho er oppgitt f. i Solbergelva i Drammen / Nedre Eiker. Står Nedre Eiker ved vielsen som jeg fant i Øvre Rendal og da er faren oppgitt å være Karl Martin Karlsen. Slekta vet også at Karl Martin var gift med Hanna. De hadde også Karl Johan f. 1927 og Annelise f. ? Mora Hanna skal ha hatt barn tidligere. Ruth er trulig døpt i 1930 og vanskelig med tilgang til kyrkjebøker. Noen som tilfeldigvis sitter på opplysninger så jeg kommer i gang. Kan være en tanke å ringe statsarkivet - kan være mulig å få oppgitt dåpsinnførselen til Ruth med foreldre.

Endret av Rune Alander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Rune Alander skrev:

Hjelper andre med å finne forfedre til; Ruth Magdalena Karlsen f. 12.12.1929. Ho er oppgitt f. i Solbergelva i Drammen / Nedre Eiker. Står Nedre Eiker ved vielsen som jeg fant i Øvre Rendal og da er faren oppgitt å være Karl Martin Karlsen. Slekta vet også at Karl Martin var gift med Hanna. De hadde også Karl Johan f. 1927 og Annelise f. ? Mora Hanna skal ha hatt barn tidligere. Ruth er trulig døpt i 1930 og vanskelig med tilgang til kyrkjebøker. Noen som tilfeldigvis sitter på opplysninger så jeg kommer i gang. Kan være en tanke å ringe statsarkivet - kan være mulig å få oppgitt dåpsinnførselen til Ruth med foreldre.

 

Lag en infiormativ tematittel!   🙂

 

"Karlsen-slekt" sier lite om hvem du leter etter.

 

 

Legg  denne teksten i tematittelen:  "Søker foreldre til Ruth Magdalena Karlsen f. 12.12.1929  i  Solbergelva i Drammen / Nedre Eiker"

 

Gå til innlegg 1,velg "Endre",så kan du redigere tittelen.

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Rune Alander skrev:

Hjelper andre med å finne forfedre til; Ruth Magdalena Karlsen f. 12.12.1929. Ho er oppgitt f. i Solbergelva i Drammen / Nedre Eiker. Står Nedre Eiker ved vielsen som jeg fant i Øvre Rendal og da er faren oppgitt å være Karl Martin Karlsen. Slekta vet også at Karl Martin var gift med Hanna. De hadde også Karl Johan f. 1927 og Annelise f. ? Mora Hanna skal ha hatt barn tidligere. Ruth er trulig døpt i 1930 og vanskelig med tilgang til kyrkjebøker. Noen som tilfeldigvis sitter på opplysninger så jeg kommer i gang. Kan være en tanke å ringe statsarkivet - kan være mulig å få oppgitt dåpsinnførselen til Ruth med foreldre.

 

Fint om du kan legge inn lenke til vielsen  du har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill - så for meg at neste kirkebok å lete i var Bragernes. Har kikka mye rundt i området. Fant bare vielsen (i 1949) til Ruth kjapt før jeg skulle i konfirmasjon til en i etterslekta (oldebarn)! Karl Johan Karlsen f. 25.12.1927, d. 27.4.1996 (Eiker, Modum og Sigdal sorenskriverembete - fant jeg på digitalarkivet! Ektefellene til Karl Johan og Ruth var søsken! Da har jeg noe mer å gå ut fra - så igjen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner Karl Martin Karlsen født 09.05.1884 - død 25.07.1964 gravlagt på Nedre Eiker kirkegård sammen med Hanna Haug Karlsen født 08.09.1890 - død 04.12.1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig - nå blir nok familien fornøgd - takk for hjelp! Her ble det ikke bare foreldre men mer til! Artig å kunne hjelpe til sjøl også - kommer av og til spørsmål til historielaget Frederiks Gave der jeg er leder og sjølsagt en del spørsmål til Gudbrandsdal slektshistorielag der jeg er redaktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at Karl Martin og Hanna Mathilde etterhvert ble gift (jf. gravstøtte) - har sett litt i Bragernes og Nedre Eiker ... men her må vi nok bare jobbe videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne innflytteren? F i Id.

SAO, Idd prestekontor Kirkebøker, F/Fc/L0006a: Ministerialbok nr. III 6A, 1878-1903, s. 47
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060906030354
https://media.digitalarkivet.no/view/5466/52

 

https://www.digitalarkivet.no/view/6/pc00000000832654

 

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052676004685

Endret av Stine H Kvistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har studert 1910 jeg også og funnet det samme som deg - årstala varierer fort litt, og på gravminne var det vel 1884. Men her stemmer jo fødselsdatoen! Skal også se på et spor fra 1891 med en Karl Martin Karlsen f. 1883 i Id - og foreldre Karl Johan Andersen f. 1853 i Sverige og Julie Nilsen f. 1863 i Sverige - på Stenhuggerbolig i Ullerød i Skjeberg. Er ikke kjent i området så må jo se på hvor Nessing og evt. Id er!

Endret av Rune Alander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst på siden

 

Østfold fylke, Idd, Enningdal i Idd, Ministerialbok nr. III 6A (1878-1903), Fødte og døpte 1883, Side 47
Permanent bilde-ID: kb20060906030354
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060906030354
Permanent bildelenke: http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060906030354.jpg
 

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.