Gå til innhold
Arkivverket
Anett Ytre-Eide

Bygdebok Selje, info om Lillebø

Recommended Posts

Anett Ytre-Eide

Stemmer det at  denne ikke har kommet ennå? Jeg leter etter informasjon om en familie på Lillebø, men dessverre er det jeg trenger ganske "nye" opplysninger... Jeg leter etter datter til Mathias og Sofie Lillebø, den siste sønnen var født i 1921, men de fikk en datter også etter det jeg vet. Noen som kan hjelpe? Dette er jo rundt 100 år siden nå. 

Endret av Anett Ytre-Eide

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Harald L. Bakke

Bygdeboka for Selje - Vågsøy  var prenta 1943 (iallefall den eg har) og den inneheld  som dei andre tidlege utgåvene av bygebøker i Nordfjord kun namnet på brukarparet. Ingen barn nemnde unntatt dei som evt. overtok bruket etter foreldra.

Ny bygdebok for Selje-Vågsøy er såvidt  eg kjenner til diverre ikkje påbegynnt.

Endret av Harald L. Bakke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anett Ytre-Eide

Ja, jeg har jo sjekka den gamle selvsagt. Jobber nå med et hypotetisk tre så lenge, da jeg vet at datteren til Mathias og Sofie ble gift med en fra Stave... Så får vi se. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tor Kvien

Det finnes en FB-bruppe, "Gamle Selje". Det er sikkert mulig å spørre der. Selje blir nå slått sammen med Eid, og da vil vel bygdebokprosjektet som har startet opp for Eid bli utvidet til å omfatte Selje og Bryggja, men det vil nok ta tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.