Gå til innhold
Arkivverket

Bygdebok Selje, info om Lillebø


Anett Ytre-Eide
 Del

Recommended Posts

Stemmer det at  denne ikke har kommet ennå? Jeg leter etter informasjon om en familie på Lillebø, men dessverre er det jeg trenger ganske "nye" opplysninger... Jeg leter etter datter til Mathias og Sofie Lillebø, den siste sønnen var født i 1921, men de fikk en datter også etter det jeg vet. Noen som kan hjelpe? Dette er jo rundt 100 år siden nå. 

Endret av Anett Ytre-Eide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdeboka for Selje - Vågsøy  var prenta 1943 (iallefall den eg har) og den inneheld  som dei andre tidlege utgåvene av bygebøker i Nordfjord kun namnet på brukarparet. Ingen barn nemnde unntatt dei som evt. overtok bruket etter foreldra.

Ny bygdebok for Selje-Vågsøy er såvidt  eg kjenner til diverre ikkje påbegynnt.

 

Endret av Harald L. Bakke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo sjekka den gamle selvsagt. Jobber nå med et hypotetisk tre så lenge, da jeg vet at datteren til Mathias og Sofie ble gift med en fra Stave... Så får vi se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en FB-bruppe, "Gamle Selje". Det er sikkert mulig å spørre der. Selje blir nå slått sammen med Eid, og da vil vel bygdebokprosjektet som har startet opp for Eid bli utvidet til å omfatte Selje og Bryggja, men det vil nok ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Mathias Elias Andreas Severinson Lillebø               27/7 -1885 - 25/9 -1968
Brukar av garden "Koppen" under Fløde 17/2 i Selje kommune, men hadde ikkje skøyta.                
3/12-1911 *.Sofie Magdalene Kristine Sørensd.Apalset     
(Apalset 19/4).                                        21/8 -1890 -  9/5 -1968
 
Barn:
1.Sverre Andreas   f.23/9 -1913 - 1936
2.Ingvald Olav     f.10/9 -1915   Utflytt,Sykkylven
3.Arne Martin      f. 5/8 -1917   Utflytt,Sykkylven
4.Harald Mathias   f.15/3 -1919   Overtok bruket
5.Søren            f. 3/11-1921   Utflytt,Davik i Bremanger
6.Margit Sofie     f.26/9 -1925   Stave 25/4
7.Klara Marie      f.17/12-1929   Sande 21/8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit f.1925 lever ennå. Ho vart gift med Rolf Stave og har sonen Dagfinn Stave som også er litt hobby slektsforskar 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips!

Kanskje greit å ta videre opplysninger på pm,siden det gjelder nålevende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.