Gå til innhold
Arkivverket

Torkild Johannesson (Haugen) - fødd i Luster 1822 - utflytt til Rødøy i Nordland 1851 - er det mogeleg å finna ut noko om lagnaden hans der oppe?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Torkild Johannesson, son av Johannes Torkildson (1789-1849) og første kona Anna Cathrine Jensdotter (1788-1833), gardbrukarar på garden Haugen i Luster, var fødd i Luster 7.9.1822 og fekk i 1851 flytteattest for å flytta til Rødøy i Nordland!

 

Er det mogeleg å finna denne mannen att i Rødøy - eller andre stadar i Nordland?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1852 - Nr. 24 

Nordland fylke, Meløy i Rødøy, Ministerialbok nr. 841A09 /2 (1845-1862), Inn- og utflyttede 1852, Side 219
https://media.digitalarkivet.no/view/37859/112

 

Innflytter Torkel Johannesen oppholdt seg på Marken i Meløy sokn. Da er det vel Torkel som er fadder her i 1853:

https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000008690603

 

Antakelig samme Torkel, som er fadder i 1857 - nå bosatte på Fore:

https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000008692661

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tok "Torkild" vegen etter 1857 kan man undre? Finner han ikke i Ft 1865 eller utflyttningslister for "Melöy/ Rödöy"?

Endret av Svenn Ruskedal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Svenn og Grethe for interessante innlegg om denne utfordrande unge mannen!

 

Då har me altso prov for at han verkeleg budde på Marken og sidan på Fore i Meløy sokn.  Han har sikkert vore innerst eller fiskar på desse stadane.  Men om han forsvinn etter 1857 og ikkje finst korkje i utflyttelistene for Meløy/Rødøy eller i FT1865 nokon stad i heile landet, ser eg berre to alternativ:

 

* Han må vera avliden, kan henda omkomen på sjøen under fiske?

 

* Eller han har «stikke av» til Amerika utan å få med seg flytteattest?

 

Ikkje godt å seia...  Me kan berre vona at han ein eller annan gong dukkar opp...

 

Han hadde forresten fleire søstrer frå Luster som utvandra til Amerika, men dei reiste mykje seinare...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å finna lagnaden til Torkild Johannesson frå Haugen i Luster!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Innlegg #6:

 

Etter lengre tid «i dvale» ønskjer eg i kveld å henta fram att denne utfordringi, som ingen greidde å finna svar på då emnet sist var framme til drøfting.

 

Eg har heller ikkje greidd å finna noko meir om Torkild, men har vel ein sterk mistanke om at han kan ha sett livet til på sjøen??

 

Eg held fingrer og tær krossa og vonar på hjelp til å løysa denne gåta!  Kanskje han er nemnd i ei eller annan etterlysing eller kunngjering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.