Gå til innhold
Arkivverket

Gamle Aker, Bærum, Lysaker


morten undseth
 Del

Recommended Posts

Jeg tar av meg hatten...fabelaktig hva dere har funnet, hjertlig takk til dere begge!  Dette kommer til å bli veldig godt mottatt i Minnesota, igjen mange takk for bidragene deres.

Endret av morten undseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morten!

 

Takk for hyggelig tilbakemelding!

 

Ha en fin dag videre!  🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asker og Bærum dødsanmeldelseprotokoll 1857 - 1865.

Her er de etterlengtede opplysningene som bekrefter at de gitte opplysningene er riktige.

 

Eli s. 73, nr. 126, her står det ikke mye. Peter s. 76, nr. 126, og her står det mange opplysninger, også om hans første datter.

https://www.digitalarkivet.no/sk20090527310796

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å fordøye her, det er sikkert, igjen mange takk, men jeg har god dialog med min slektning i Minnesota, så dette skal vi få plassert :) I tilegg til navn og data har det jo fulgt mye annet med ift til steder o.l. Glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo se ut som om personen i Amerika har flere norskættede slektninger i Amerika.

Karen Kistine er jo Martin Petersens halvsøster.

 

Jeg synes det står at Karen Kistine Petersdatter reiste til Amerika i 1866? Jeg antar mann og barn også var med.

 

Vet ikke om det er av interesse, men Karen Kistine ble gift 10/12 1843 med enkemann Hans Larsen f. 1813 sønn av Lars Pedersen og Kari Axlsdt. Wøyen eie.

De fikk 2 barn Martin Cornelius 1844 Grini eie, v. Bærum og Caroline Lovise 1851 do.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen mange takk for interesse og nye og interesante opplysninger :) Dette skal bringes videre. Min slektning takker forøvrig hjerteligst for alt hva dere har funnet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.