Gå til innhold
Arkivverket

Besøkte lenker


Hege Monica Eskedal
 Del

Recommended Posts

Jeg forsøker å lete etter gårdsnavn koplet mot folketellinger, og får mange svar. Når jeg klikker på det enkelte søkeresultatet og ikke finner de personene jeg er på jakt etter, går jeg selvfølgelig tilbake til svarene for å klikke på neste. Altså samme gårdsnavn, samme kommune. Problemet er at det er så lett å gå i surr fordi den besøkte lenken ikke har endret farge. Ergo blir jeg usikker på om jeg har besøkt søkeresultatet eller ei. 

Jeg regner med at tilsvarende gjelder når nan søker etter andre ting også. Spørsmålet mitt er da om det er mulig å legge inn koding slik at besøkte lenker er markert med en annen farge?

mvh hme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det skalø være rødfage på besøkte lenker.

 

F.eks her:Eksempel bodstedsøk har jeg søkt på Berg. Når jeg går inn på første rad og så tilabake med tilbakeknappen i nettleseren, så får jeg rød lenke der det tidligere var blå lenke. 

 

Har du lenke til et sted hvor dette ikke fungerer? Hvilken nettleser bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.