Gå til innhold
Arkivverket

Søkemuligheter som omfatter hele landet


Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

I det gamle Digitalarkivet fantes det muligheter til å søke over hele landet, finnes ikke denne muligheten lenger eller er det bare jeg som ikke har funnet det?

F.eks å finne en person som muligens emigrerte til Amerika.  Kan man da søke alle emigrasjonsprotokoller og lister over hele landet?

Det samme med folketellinger....

 

mvh

Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Bente Borgen skrev:

I det gamle Digitalarkivet fantes det muligheter til å søke over hele landet, finnes ikke denne muligheten lenger eller er det bare jeg som ikke har funnet det?

F.eks å finne en person som muligens emigrerte til Amerika.  Kan man da søke alle emigrasjonsprotokoller og lister over hele landet?

Det samme med folketellinger....

 

Ja, både "enkelt personsøk" (den hvite søkeboksen på Digitalarkivets forside) og "avansert personsøk" er landsdekkende søk, med mindre du gjør geografiske avgrensninger.

 

I avansert personsøk kan du avgrense søket til ei bestemt folketelling eller til kun emigranter. For folketellingene finner du også landsdekkende søk under "flere søkeinnganger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må vere ærleg og seie at eg ikkje forstår problemstillinga. "Avansert personsøk" som ligg godt synleg på framsida ER landsomfattande, og det er svært enkelt å velje kjeldetype, tidsperiode og geografisk avgrensing dersom ein ynskjer det. Funksjonaliteten er mykje betre enn i gamle DA.

 

https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avanserte personsøket er vel ei forenkling der ikkje alle felt i dei listespesifikke søka er med. Er det ikkje slik?

 

Eg meiner at dei listespesifikke søka eignar seg godt når ein er ute etter ein bestemt type opplysningar, altså når ein leitar etter fødde, vigde, døde, i ei bestemt folketeljing eller i emigrantprotokollar. Andre gonger ynskjer ein å leite i ei bestemt kjelde, og då brukar ein "finn kilde". I andre tilfelle ynskjer ein eit enkelt søk som fangar opp flest mogeleg førekomstar av ein bestemt person på tvers av alle kjeldene, og då passar enkelt personsøk godt. Andre gonger kan ein bruke avansert personsøk for å søkje i kjelde(r) innanfor ein eller fleire kategoriar/listetypar eller område.

 

Og så har vel dette litt med vanar (og uvanar) å gjere. Sjølv har eg brukt enkelt personsøk mykje, saman med dei listespesifikke søka. Fordelen (evt. ulempa) med det enkle personsøket er at det også fangar opp søkeord på tvers av felta. Eg må innrømme at eg ikkje har brukt det avanserte personsøket så mykje. Men poenget mitt er at eg vil ha det litt som Ole Brumm, altså ikkje enten - eller, men både - og. Eg vil at ein skal behalde alle dei ulike måtane å søkje på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok snakk om vanar (og uvanar) ja... For eigen del har eg knapt brukt Enkelt personsøk, fordi Avansert er mykje meir presist, og svært greit å bruke, etter mitt ringe vit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ein skal skaffe ei rask oversikt er ofte enkelt personsøk nyttig. Eg kan bruke oldefar min som eksempel:

https://www.digitalarkivet.no/search/persons?s=%2Btollak+%2Bhaugland+%2B1863&event_year_from=&event_year_to=&event_date=

evt.

https://www.digitalarkivet.no/search/persons?s=%2Btollak+%2Bhovland+%2B1863&event_year_from=&event_year_to=&event_date=

 

Her får eg opp treff med Hovland/Haugland, uavhengig av om det er registrert som gardsnamn eller etternamn. Enkelt personsøk søkjer på tvers av felta, og i somme tilfelle fører dette til at ein finn ting som ein elles kanskje ikkje hadde funne fordi ein ikkje hadde komme på "rette" kombinasjonen når ein søkjer.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten advarsel om det globale søket i gamle Digitalarkivet. Det virker ikke som som det skal, og det har det i grunnen aldri gjort.

 

Det søkte i alle kildene som fantes da det ble laget, men ikke i de fleste kilder som kom til seinere (og da tenker jeg på kilder som faktisk er i gamle Digitalarkivet, og ikke bare alle de kildene som er kommer til etter at vi sluttet å legge ut kilder i gamle Digitalarkivet i 2011). Det er altså ikke spesielt globalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.