Gå til innhold
Arkivverket

Til Jon Sværen, Lars Øyane, andre fra Sogn & Fjordane, eller fra vårt langstrakte land som liker utfordringer.


Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

Eg har i lengre tid hatt vanskar med å henta fram bilete som vert limt inn på skjermen.  Dette gjeld ikkje alle, men mange, og det varierer frå maskin til maskin kvar eg hentar opp emnet.  På laptop'en min går det som regel betre enn på iMac'en, kva no enn òrsaki kan vera...  Sikkert ei innstilling...?

 

Når det gjeld Elisabeth Johnsdotter, er eg ganske sikker på at ho har vore drøfta i Brukarforum før, og om eg ikkje tek heilt feil, fann eg ho då att i Sogndal.  Berre so synd det er vorte so vanskeleg å søkja gjennom alle emni utan at me har ein dato å gå etter...

 

Med omsyn til Peder Pederson Loftesnes, reknar eg med at han må vera omskriven i bygdeboki for Sogndal under garden Loftesnes.  Eg har ikkje boki for handi nett no, men skal sjekka sidan...

 

Christen Tollefson var son av ein storbonde på Yttri i Luster og fødd der i 1768.  Eg har eit notat som seier han skal vera avliden i 1790, men visste ikkje at han døydde i Christiania.  Kanskje er det mogeleg å finna gravferdi hans der?

 

Hjarteleg takk for hjelpi og for eit skarpt blikk som oppdaga denne meldingi i skifteprotokollen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar !

 

Ang ditt innlegg # 46, KAN Elisabeth f 1759 d ein stad mellom 1775 og 1828, væra denne fam her i Amla, Sogndal:

http://www.norwayancestors.com/getperson.php?personID=I129661&tree=tree4

Far heiter Jon f 1719 og død i 1761. Kona er ekkja då Elisabeth er meldt død.

Mor heiter Anna og Elisabeth har ein bror som heiter Jens.

 

Håpar at lekkja er OK !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Jon du lever virkelig opp til forventningene 😀

 

Dette ser jo unektelig korrekt ut. Jens og mora levde da Elsebet døde.

 

Mulig Lars Ø. kan bekrefte dette, da  Jens Jonsen skal være født i Hafslo ca 1749.

 

Kanskje litt underlig med dette Wiig navnet, men de flyttet vel på seg rundt forbi.

 

Mvh

Ivar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Jon Sværen skrev:

var !

 

Ang ditt innlegg # 46, KAN Elisabeth f 1759 d ein stad mellom 1775 og 1828, væra denne fam her i Amla, Sogndal:

 

Det var nok en innertier igjen Jon, for nå fant jeg denne dama Elisabeth Jonsdtr Amble, på gården Hesthamer, nabogård til Fjorungen i Kinservik.

Gratulerer 

 

image.png.deaa203028d0403a2ed93a258c57cf2a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sjekka nærare om Peder Pederson Loftesnes, men har er IKKJE nemnd under Loftesnes i Sogndal.  Eg har teke spørsmålet opp med bygdebokskrivaren i Sogndal, som lovde å sjå på saki...

 

Med omsyn til huslyden hennar Elisabeth Johnsdotter, er dei omskrivne i siste bandet av bygdebøkene frå Sogndal på side 448, Amledalen under Amla øvre.  Men der står ikkje noko meir enn det som finst på nettestedet referert av Jon i innlegg #52.  Elles er eg heilt sikker på at dette spørsmålet har vore oppe før, men korleis skal ein søka?  Om ein søker Brukarforum etter tema som inneheld Elisabeth og Amla, får ein 15000 treff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars !

 

Ang å søkja, så søkte eg KUN på Amla og fekk då 229 resultater. Noko mindre enn dine 15.000 ....

Innlegg # 22 i denne debatten har du orientert oss om Elisabeth.

 

Ellers har Ivar eit spyrsmål om ei noko eldre Elisabeth: 

https://forum.arkivverket.no/topic/219734-indre-sogn-hvem-var-elisabeth-joensdtr-1711-1776-fra-indre-sogn-som-gifter-seg-med-kjøpmann-ole-michelsen-tosche-i-bergen-1732/?tab=comments#comment-1856202

 

Knut Bryn har her ein svar frå deg, Lars, på Elisabeth Johnsdtr f ca 1700 d 1760, # 11:

https://forum.arkivverket.no/topic/196061-lars-rasmusson-1704-1761-frå-urnes-i-hafslo-til-kopparverket-i-årdal-huslyden-hans/?tab=comments#comment-1693194

 

Kanskje du finner andre eksemplarer, Lars ?

 

Korleis ein skal søkja på Elisabeth og Amla, ..... Det veit eg ikkje !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 12.12, Ivar Moe skrev:

Og hvem var denne karen 🙂

 

image.png.87e67444e07c2fe423dd338eb1ece510.png

 

Heisan!

 

Frå bokskrivaren i Sogndal har eg motteke følgjande melding om Peder Pederson Loftesnes:

 

«Peder vart dpt. 27. mai 1770 i Stedje kyrkje. Han var uekte barn, far: Peder Andersen Hagen, soldat, og mor: jenta Eli Arnesdtr. Vandenæs (plass under Loftesnes). Mellom fadrane er presten og dottera hans.

Eli tente i prestegarden i 1769 (comm.listene). Finn ho att på Vandenes i 1770 - 1772. Foreldra hennar gifta seg 4. april. 1737, han var frå Kvam, ho frå Loftesnes. Ei Eli dpt. 23. des. 1736 vart gravf. 98 dagar gl. den 6. okt. 1737, frå Eggja. I 1738 er dei komne til Vandanes då Kolbein vert fødd. Eli Arnedtr. vart dpt. 21. mai 1741, men her har lappesystemet til presten svikta, for det er berre ført inn Pige frå Vandanes, og mora har fått feil farsnamn!»
 
Lagnaden til Peder er det tydeleg ingen som veit noko om!
Endret av Lars E. Øyane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars og takk for svar fra deg og din kollega i Sogndal. Dette svaret har dessverre gått meg hus forbi, beklager.

 

Har prøvd å finne denne Peder, men uten å lykkes. Kanskje han ble lei "slag og spark" og stakk til sjøs.

 

En annen kar her fra et skifte i Ålborg som jeg mistenker kan være fra Sogndal, selv om det står "30 mil nord for Bergen" i skiftet. Er han fra Sogndal så er han kanskje av interesse for din kollega i Sogndal.

 

Niels Halvorsen Nytappen, klejnsmed i Ålborg. 16.2.1787, fol.237.
Arvinger kendes ikke.
Afdøde var født 30 mil nord for Bergen i Norge.

 

Men ser nå at denne har vært omhandlet før i dette temaet

 

 

 

Lett å gå i surr med hva som er lagt ut tidligere

 

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny utfordring - Thisted - Luster.

 

 Anders Lauridsen, smed i Thisted. 13.3.1745, fol.153.
E: Margrethe Andersdatter. LV: Thomas Holst i Thisted. A:
1) bror Laurids Lauridsen, degn i [Hammer og] Horsens i Vendsyssel, [død ca. 1734]. [Første ægteskab med Kirsten Jensdatter, begravet 15.11.1690]. [Andet ægteskab med Else Andersdatter, begravet 12.2.1700]. 2B:
a Kirsten Lauridsdatter g.m. Kaj Lauridsen Hertzberg, sergent i Bested
b Karen Lauridsdatter g.m. Christen Jensen i Uttrup
[Laurids Lauridsens tredje ægteskab med Margrethe Cathrine Hardingsdatter, skifte Ålborg bisp 2.11.1719 lbnr.287]. 4B:
c Else Marie Lauridsdatter g.m. Jacob Frandsen Hjort, degn i Skivum og Giver
d Laurids Lauridsen Holst i Ålborg
e Peder Lauridsen, hos en sorenskriver i Luster i Norge
f Harding Lauridsen i Arendal i Norge.
[Laurids Lauridsens fjerde ægteskab med Kirsten Pedersdatter Brøndlund, skifte Ålborg bisp 13.3.1731 lbnr.363]
2) bror Christen Lauridsen, smed i Bondrup, død 1726 uden arvinger
3) søster Anne Lauridsdatter i Horsens, død. 3B:
a Kirsten Henriksdatter g.m. Svend Nielsen, smed
b Margrethe i Skåne
c en søs, død ugift
4) søster Anne Lauridsdatter i Nykro ved Horsens, død. 2B:
a en søn
b en datter i København
5) søster Inger Lauridsdatter i Hørdum, død. 1B:
a Helvig
6) halvbror [Jens Dahl] i Thisted, [skifte 27.11.1732 lbnr.73]. B:
1) Hans [Jørgen Jensen] Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjarteleg takk til Ivar for siste meldingane.  Seier meg lei for seint svar, men eg står midt i ein «flyttesjau», og då er det ikkje so lett å halda tritt...

 

Første saki om Nils Halvorson frå Sogndal er, som du òg har observert, løyst før.

 

Men når det gjeld den siste saki, so er det, som ein seier i Balestrand, ei «oje» interessant og spennande sak.  Det finst i Luster faktisk ein god «kandidat» til denne Peder Larsson frå Horsens, og det ville overraska meg mykje om ikkje dette er mannen:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Frå gnr. 88, Rønnei - husmannsplass Lunden 15:

 

Peder Larsson Lunden, ein innflyttar til bygdi, som me ikkje kjenner opphavet til, var f. kring 1711 og vart gravlagd frå Rønnei 3.9.1755.  Han gifte seg i Luster 24.11.1743 med ei Martha Endresdotter, men også ho er av ukjent opphav.  Martha var visstnok f. kring 1718, uvisst kvar, og d. truleg i Hafslo kring 1785.  Som enkje gifte ho seg att med gardbrukar Find Olson i Leirhola i Hafslo (1725-1771).  Peder og Martha flytte visstnok inn som plassfolk her i Lunden 15 under Rønnei kring 1745, og Peder må ha drive plassen levetidi ut.  Han vart rett nok nemnd for Rønneisøyri då han vart gravlagd i 1755, men i skiftet som vart halde etter han, vert han kalla Lunden, så det var nok her dei budde.  Peder og Martha fekk seks born i lag:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Det var tydeleg ei viss flytting mellom indre Sogn og Danmark ogso tidleg på 1700-talet.  Dette har me sett fleire døme på.  Ofte var det nok unge tenestefolk hjå dei «kondisjonerte» som var med på flyttelasset...

 

Eg er svært takknemlig for at du Ivar er so observant når det gjeld folk med tilknytting til Luster.  Denne Peder Larsson hadde eg ALDRI greidd å finna på eigi hand!

Endret av Lars E. Øyane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gløymde å nemna at det var hjå sorenskrivar Georg Burchard Jersin (1696-1746) Peder tenestegjorde.  Georg vart utnemnd til sorenskrivar i 1724 etter svigerfaren Gjert Andersson Heiberg i Amla og budde i Amla til han i 1729 flytte inn på Talle i Luster!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Ivar og dykk andre!

 

Ein av sønene etter dansken Peder Larsson i Luster flytte til Bergen, og huslyden hans har so langt vore «umogeleg» å finna ut av.  Kanskje det no kan vera mogeleg?

 

https://forum.arkivverket.no/topic/241245-lars-1742-1792-og-guri-1748-pedersen-lunden-frå-luster-til-bergen-kvar-vart-det-av-guri-og-dei-fire-borni-deira-adventsutfordring/

 

Hjarteleg takk for all god hjelp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Han gifte seg i Luster 24.11.1743 med ei Martha Endresdotter, men også ho er av ukjent opphav.  Martha var visstnok f. kring 1718, uvisst kvar, og d. truleg i Hafslo kring 1785. 

 

Kan dette være skifte etter Marthe (Endresdatter) Lunden ?

https://www.digitalarkivet.no/view/27/pa00000000129257

https://media.digitalarkivet.no/view/24142/36?indexing=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar for siste meldingi!

 

Diverre, denne Martha Lunden er ei anna dame, Martha Madsdotter frå Sandviki i Luster.  Ho var gift tre gongar og døydde i 1782.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit spørsmål dukka nettopp opp:

 

Kan det vera mogeleg å finna ein dåp for Peder Larsson i Horsens kring 1711?

 

Denne er det vel ikkje:

 

Name Per Larsen
Gender Male
Christening Date 01 Feb 1711
Christening Place , SONDER BJERT, VEJLE, DENMARK
Father's Name Lars Larsen

 

Nok ein kjempetakk for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er skifte etter mora i Ålborg. Da var Peder født ca 1711 -1712

287 Margrethe Cathrine Hardingsdatter i et hus i Horsens. 2.11.1719. Nr.33.
E: Laurids Lauridsen, degn i Hammer og Horsens. B:
1) Else Marie Lauridsdatter 14
2) Laurids Lauridsen 12
3) Peder Lauridsen 7
4) Harding Lauridsen 5.
Af enkemandens første ægteskab B:
1) Kirsten Lauridsdatter
2) Karen Lauridsdatter.

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, surret litt. Mente født i 1711 - 1712. Har rettet opp.

 

Klarer ikke å finne dåpen hans, så vi får håpe at noen av de danske kirkebok ekspertene "kaster" seg på her.

Kan virke som de flyttet endel rundt forbi.

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danske kirkebøker 1576-1919 - Margreta

Fylke: ÅlborgDistrikt: FleksumSogn: Budolfi

 

Mor Margrethe Cathrine Hardingsdatter er døpt 18. sep 1674.

 

image.thumb.png.7c8a13c783c043673d8b0019ec9b5dc4.png

 

Foreldre:

Peter Harding og Cathrine 

 

 

Søsken: Jesper Pedersen, Herman Pedersen og Anne Sophie Pedersdatter

 

Ekteskap (usikker kilde) 

Ægteskab:  Laurits Larsen Degn den 7. jun. 1703 i Hjørring By, Hjørring Sogn, Vennebjerg Herred, Hjørring Amt

 

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vilt forslag......

 

Peder hadde en bror bosatt i Arendal. Kan sønnene ha endt opp der?

 

e Peder Lauridsen, hos en sorenskriver i Luster i Norge
f Harding Lauridsen i Arendal i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her et skifte som involverer flere steder i S&F og Hordaland

 

 Mathias Flint i Nykøbing. 8.5.1694, fol.9B, 223B, næste protokol fol.89B.
E: Cathrine Johansdatter Ottendal. LV: Christen Pedersen, toldkontrollør.
Enken frasiger arv og gæld.
Enkens første ægteskab med Peder Lauge, skifte 19.9.1681. Arv til B:
1) Karen Pedersdatter.
FM: farbror Hans Lauge i Rødby.
I boet arv efter Jørgen Villumsens 2 sønner:
1) Villum Jørgensen, der døde sidste år på rejse til Norge
2) Johan Richard Jørgensen, der døde for kort tid siden.
Arvingerne er deres næstsøskendebørn (1-21):
[Jesper Hansen, foged på Helgeland og sidst på Kaupanger gods i Norge, død ca.1677. Første ægteskab med Margrethe Pedersdatter Falch, død ca. 1660]. 6B:
1) Peder Jespersen, kongelig konfessionarius og hofprædikant
2) Hans Jespersen
3) Jacob Jespersen
4) Abel Jespersdatter, død [1.1.1683], var g.m. Lorents Mortensen [Angel i Trondhjem]. Hendes børn
5) Margrethe Jespersdatter, død [ca. 1677], var g.m. Peder Pedersen [Hanning], præst i Sogndal i Norge. Hendes børn
6) Margrethe Jespersdatter [den yngre], enke efter Jørgen Christoffersen [Neuendorff] i Bergen.
[Jesper Hansens andet ægteskab med Karen Eriksdatter Blix]. 2B:
7) Lisbeth Jespersdatter g.m. Mikkel [Hansen] Schwarzkopf, præst [i Manger] i Norge
😎 Gertrud Jespersdatter g.m. Johan Omsen i Norge
[Karen Hansdatter g.m. Johan Ottendal (Uttendal), skifte Odense byfoged 23.1.1663 fol.418B]. 3B:
9) Karen Johansdatter Ottendal, [ses ikke i skiftet i Odense, men arver en søsterlod i dette skifte lige som Cathrine Johansdatter Ottendal]
10) Hans Johansen Ottendal, feldbereder i Kolding
11) Cathrine Johansdatter Ottendal
[Helvig Hansdatter] g.m. Niels Hansen i Svendborg, begge døde. 1B:
12) Karen Nielsdatter i Svendborg
[Margrethe Pedersdatter Rud, død 1693], var g.m. Zacharias Poulsen Danchel, præst i Øster Ulslev og Godsted]. 4B:
13) Poul Danchel
14) Peder Danchel
15) Kirsten Danchel g.m. Peder Bagger i Rødby
16) Maren Danchel
Mathias Flint, som er afdøde. E: Cathrine Johansdatter Ottendal. 3B:
17) Peder Mathiassen Flint
18) Anne Margrethe Mathiasdatter Flint
19) Martha Mathiasdatter Flint
FM: Christoffer Hansen Reff, skomager
[en datter af Peder Rasmussen Rud, præst i Øster Ulslev og Godsted, død 18.5.1673]. 2B:
20) Maren Jacobsdatter, enke efter Just Badskær i Nakskov
21) Vibeke Jacobsdatter i Nysted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Terje Hatvik kikker innom på denne tråden-

 

Dette skifte er kanskje intresse for deg-

 

Peder Lauridsen Lerche, værtshusmand i Næstved. 22.9.1775, fol.87B.
E: Anne Cathrine Tarm. LV: Just Knechenborg. A:
1) søster Karen Lauridsdatter Lerche, der døde under skiftet. E: Anders Hansen, grovsmed i Korsør. Ingen børn
2) halvbror Jens Lauridsen Lerche, klokker og degn i Os præstegæld i Søndhordland, 3 mil fra Bergen
3) halvsøster Gertrud Lauridsdatter Lerche g.m. Morten Bentsen hjulmand i Næstved, begge døde. 2B:
a Bent Mortensen, snedker i Rostock
b Johannes Mortensen, snedkersvend i Rostock.
Enkens første ægteskab med Rasmus Olufsen Addit, samfrændeskifte sluttet 19.11.1770, [bevilling til uskiftet bo af 11.12.1767 lbnr.1012. Arv til B:
1) Carl Frederik Addit, bager.
[Afdødes første ægteskab med Anne Lauridsdatter, skifte 8.11.1769 lbnr.1034].
Afdøde der tidligere havde været snedker, døde 4.6.1775.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .Håper at det er ok at jeg bryter inn litt her.

 

Bladde litt i kirkebøker for Trondenes og Kvæfjord.Der fant jeg følgende

 

Gifte dissentere 30.11.1895

 

Martinus Johannesen Hougland  1864     bosatt Vik i Kvæfjord

 

snedker fra Hougland--Eid--Nordfj.   far Johannes Jensen

 

 

Innflytta til Kvæ. 6.7.1898

 

Knud Olsen    1865     fra Grytten

 

 

død i Kvæ.

 

Erik Eriksen Wenås      1826-24.7.1012     fra Grytten     Bosatt Bogen i Kvæ.

 

 

enke Maritha Olsen    1834-24.8.1903     fra L....dal i Sogn

 

 

hilsen Odd Einar Tømmerås

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.