Gå til innhold
Arkivverket

LØYST: Family question from America - Troms late 1800's


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Denne meldingi kom nettopp inn i postkassa mi frå Amerika, og dette trur eg er noko som fleire av «ekspertane» våre kan hjelpa finna ei løysing på?

 

«Greetings! I have recently started my Norwegian genealogy research. I've spent many, many years researching my Swedish heritage, but recently found, through DNA testing, that my father's Norwegian stepfather was his biological father. I have found the grandfather and great grandparents in the transcribed 1875 Norwegian Census at digitalarkivet.no, but I'm not having any luck finding the corresponding digitized page. I'm not sure what I'm doing wrong and I'm hoping someone would be kind enough to steer me in the right direction. My great grandfather and his family are in the transcribed section at

 

https://urldefense.proofpoint.com/v2/url?u=https-3A__www.digitalarkivet.no_en_census_person_pf01052449004876&d=DwICaQ&c=kKqjBR9KKWaWpMhASkPbOg&r=wKgXGfJAsND_fyEr0dXdmBAoxb3zAFC1NuSC_p5Q23A&m=qUiSKFeSenN-B_0bHmnnfVuOn_CK2AWlcTX4vzPiJ90&s=UqISLlAK8wB_PQx5HtOcvLP3wVMRSMFbjrR8wOy81BM&e=

 

Looking at the information at the right side of the page, this is for a rural residence, 0034 Stangnes (plads). I followed the content page link and on page 31 found Stangnes - 1V-178. Is this "Tellingskrets 4"? I followed that link and searched the pages in Taellingskreds No. 4, all the lists, from page 99 in the census book to page 203, but don't find this family. I hope someone can help - or direct me to a place where I can find instructions for searching. Thank You!»

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Torodd for kjapt svar i denne saki for snart eit døgn sidan....

 

Eg sendte svaret vidare og fekk jubelrop attende!  Samstundes meldte det seg ein direkte som har detaljert kunnskap om denne ætti, so då var det berre for meg å kobla dei to.  Sidan har eg ikkje høyrt noko meir, so eg reknar med at saki har løyst seg!

 

Det er berre so kjekt å kunna hjelpa på dette viset, og eg takkar deg, Torodd, på ny for hjelpi di!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.