Gå til innhold
Arkivverket

Er det verkeleg data frå dei gamle databasane for fødde, vigde og avlidne i Bergen som enno IKKJE er overførte til det nye Digitalarkivet?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg sat i kveld og ville søka på Digitalarkivet sine basar etter ein spesiell huslyd.  So oppdagar eg følgjande:

 

Den gamle føddebasen for Bergen syner Torger, son av Halver Torgersen, døypt i Nykyrkja 1.11.1755:

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp12011668&gardpostnr=11176&personpostnr=31853&merk=31853#ovre 

 

Denne dåpen kan eg IKKJE finna om eg går inn på «avansert personsøk» i det nye Digitalarkivet, korkje Torger som barn eller Halver som far!

 

https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?from=&to=&firstname=Torg*&lastname=&roles[]=barn&birth_year_from=1755&birth_year_to=1755&birth_date=&birth_place=&domicile=&position=&event_year_from=&event_year_to=&event_date=&related_first_name=&related_last_name=&related_birth_year=&sort=rel

 

Eg hadde eit par døme til, men nett no er det gamle digitalarkivet heilt stogga opp hjå meg, so eg får ikkje henta dei fram.  Men det eine var vigsli til foreldri Halvor Torgersen og Ane Erichsdotter i Nykyrkja 21.9.1755, medan eit anna var gravferdi til Torger Halvorsen i Bergen 5.7.1799.

 

Er det eg som gjer noko gale som ikkje får desse alternativi fram ved avansert personsøk!?  Dette problemet hadde eg ikkje før i veka!!

 

Eg takkar so mykje på førehand for avklaring!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Eg sat i kveld og ville søka på Digitalarkivet sine basar etter ein spesiell huslyd.  So oppdagar eg følgjande:

 

Den gamle føddebasen for Bergen syner Torger, son av Halver Torgersen, døypt i Nykyrkja 1.11.1755:

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp12011668&gardpostnr=11176&personpostnr=31853&merk=31853#ovre 

 

Denne dåpen kan eg IKKJE finna om eg går inn på «avansert personsøk» i det nye Digitalarkivet, korkje Torger som barn eller Halver som far!

 

https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?from=&to=&firstname=Torg*&lastname=&roles[]=barn&birth_year_from=1755&birth_year_to=1755&birth_date=&birth_place=&domicile=&position=&event_year_from=&event_year_to=&event_date=&related_first_name=&related_last_name=&related_birth_year=&sort=rel

 

Eg hadde eit par døme til, men nett no er det gamle digitalarkivet heilt stogga opp hjå meg, so eg får ikkje henta dei fram.  Men det eine var vigsli til foreldri Halvor Torgersen og Ane Erichsdotter i Nykyrkja 21.9.1755, medan eit anna var gravferdi til Torger Halvorsen i Bergen 5.7.1799.

 

Er det eg som gjer noko gale som ikkje får desse alternativi fram ved avansert personsøk!?  Dette problemet hadde eg ikkje før i veka!!

 

Eg takkar so mykje på førehand for avklaring!

 

Dåpen 1-11-1755 var altså i Korskirken,ikke Nykirken.

Se også den gamle basen.

Der  står det KK.(Korskirken)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ann-Mary for interessante kommentarar!

 

Eg kom vel «i nattas mulm og mørke» i skade for å skriva feil kyrkjesokn på nemnde barnedåp, men poenget mitt var at:

 

Dersom eg i «avansert personsøk» søker etter Førenamn=Halv* og Etternamn=Torg* og avgrensar søker geografisk til Bergen, so skal jo ikkje kyrkjesokni ha noko å seia for resultatet, og eg får opp følgjande fire treff:

 

 

Eg får m.a.o. IKKJE opp dåpen frå 1755 der Halv* Torg* er FAR, og heller ikkje vigsli frå 1755 der Halv* Torg* er BRUDGOM!  Det er dette eg ikkje kan forstå!  Nok med at namni av ei eller annan òrsak i søkemotoren er vortne «standardiserte» (til dømes ved at alle «Thorg*» er standardiserte til «Torg*»), dersom ikkje alle treffi er med, er det jo etter mitt syn forferdeleg FARLIG å stola på at alle aktuelle treff verkeleg kjem opp!

 

Eller fungerer dette søket annleis hjå andre?  Kva gjer eg i so fall feil?  Korleis søkte du, Ann-Mary, for å få fram vigsli i innlegg #2 og dåpen i innlegg #3?

 

Eg er spent på svar og takkar so mykje for all gode tips og rettleiingar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett øverst til venstre?

image.png.a9438328621e311edabd745c6fecfe6e.png

Klikk for å skru av variantsøk, og klikk deretter søk på nytt, og sjekk resultatet...
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Odd Roar og Anne-Lise for nye interessante innlegg!

 

So sanneleg!  Med «Skru av variantsøk» fungerer basen tilsynelatande «normalt»!  Men KVIFOR er det slik?  Og tyder dette at dersom ein eller annan skreiv namnet sitt Thorgerson, so lyt ein søka på den varianten?  Eg forstår ikkje «logikken»...  Og kva er eigentleg «trunkering»?  (Det er eit framandord som eg ikkje kjenner...)

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trunkering er * (eller stjerne som noen kaller det): HVORFOR det er slik, det må DA svare på selv, men det er sikkert en grunn til at teksten/tipset/advarselen står der, ja!

Jeg prøvde for moro skyld å søke på Halvor Thorgerson, altså hele navn uten trunkering, men med Th- i etternavn, da kom Torgersen opp fordi det oppfattes som en variant av Thorgerson. Derfor er det lurt å skrive hele navn, og unngå trunkering ved avansert søk.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne-Lise: 
Vedr. variantsøk: Der er jeg helt uenig med deg! Men som med alt annet verktøy: Man må lære seg å bruke det, og lese anvisninger. Så lett - og så vanskelig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er jeg helt enig med deg, men i dette tilfellet trenger nok verktøyet noe finsliping.

 

Bruker en søkefeltet på forsiden, kommer det opp mange irrelevante treff, og søker en f. eks. med 'Halvor', vises ingen 'Halver'.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Odd Roar og Anne-Lise for nye interessante kommentarar!

 

Sukk...  Nei, enkelt skal det ikkje vera, men når dette systemet ein gong vert «finslipt» (og me slepp å måtta læra alt på ny kvar gong ein «ny versjon» vert lansert), so har eg tru på at forskingi i framtidi vert vesentleg enklare, i alle fall med omsyn til perioden før 1900!

 

So der skal arkivverket ha honnør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er mange irrelevante treff, men jeg jobber meg vanligvis innover i materien, starter bredt, snevrer inn, finner jeg ikke noe så prøver jeg alternativer. Opplever sjelden at jeg ikke finner noe. Men er navn skrevet på en for meg usannsynlig måte, så er det jo ikke sikkert jeg finner det.

Nederst i artikkelen om variantsøket som jeg la lenke til, så ber DA om tilbakemelding på bruk av variantsøk. Kanskje en ide å melde fra der, slik at det blir bedre?

Når det er sagt, så er det jo enkelt å skru av variantsøket hvis man ikke vil bruke det, så det må jo bli opp til hver enkelt hvordan man ønsker å arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Hjarteleg takk til Ann-Mary for interessante kommentarar!

 

Eg kom vel «i nattas mulm og mørke» i skade for å skriva feil kyrkjesokn på nemnde barnedåp, men poenget mitt var at:

 

Dersom eg i «avansert personsøk» søker etter Førenamn=Halv* og Etternamn=Torg* og avgrensar søker geografisk til Bergen, so skal jo ikkje kyrkjesokni ha noko å seia for resultatet, og eg får opp følgjande fire treff:

 

 

Eg får m.a.o. IKKJE opp dåpen frå 1755 der Halv* Torg* er FAR, og heller ikkje vigsli frå 1755 der Halv* Torg* er BRUDGOM!  Det er dette eg ikkje kan forstå!  Nok med at namni av ei eller annan òrsak i søkemotoren er vortne «standardiserte» (til dømes ved at alle «Thorg*» er standardiserte til «Torg*»), dersom ikkje alle treffi er med, er det jo etter mitt syn forferdeleg FARLIG å stola på at alle aktuelle treff verkeleg kjem opp!

 

Eller fungerer dette søket annleis hjå andre?  Kva gjer eg i so fall feil?  Korleis søkte du, Ann-Mary, for å få fram vigsli i innlegg #2 og dåpen i innlegg #3?

 

Eg er spent på svar og takkar so mykje for all gode tips og rettleiingar!

 

Dåpen:

 

Skrev 1755 på år i feltet "Periode".

 

Valgte kirkebøker(fødte) i feltet "Kategori".

 

Valgte Vestlandet,Hordaland Bergen,Bergen i "Geografi"

 

Søkte!

 

Da kom 6 kirkebøker opp,deriblant Korskirken.

 

I boken for Korskirken skrev jeg :

 

Hal* på fornavn,og Tor* på etternavn.

 

Skrev 1755 på "År"

 

Søkte!

 

----

 

Resultat:

 

Fødselsår:
Fødested:
Rolle: far
Stilling/stand:
Bosted:
Sogn/kirke: Kk
Dåpsdato: 1755-11-01
Fødte og døpte

 

----

 

Fødselsår:
Fødested:
Rolle: far
Stilling/stand:
Bosted:
Sogn/kirke: KK
Dåpsdato: 1755-11-01
Fødte og døpte

 

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.