Gå til innhold
Arkivverket

Kvar vart det av Lovise Thelle, Lovise Simonsen f 1854?


Harald Jarl Runde
 Del

Recommended Posts

Fødd i Borre/Horten 04-04-1854 og døypt i Borre k 07-05 same år som Lovise Kathinka/Catinka Thelle. Foreldre Lauritz Larsen Thelle og Karen Tøgersen.  Konfirmert i Horten 1869. Flyttar i 1869 til slekta på Runde fyr, fyrforvalter Hans (Baust) Andreassen og kona Anna Elisabeth f. Tøgersen. Merknad til innflyttingsmelding Herøy M.bok: "Moden for ekteskap". Uansett; Lovise skal vere av slekta til Mdm Andreassen.
Gifter seg fyrst 12-09-1899 med heimvend enkjemann norskamerikanar skomakar Knut Simonsen (Runde) Dei bur som inderstar på Runde og Knut døyr 18-04-1901. Fyrst i ft 1910 finn eg Lovise att: No som husbestyrerinde  under namnet Louise Simonsen  hjå enkjemann og maskinmester i Marinen, Harald Oskar Olsen i Horten. Ho kan ha flytta vekk frå Runde alt før 1908 men eg finn ho nokon stad vidare, heller ikkje nemnd i dødsannonsa til Harald Olsen. Så kvar blir ho av? Hjå slekt? Her eller der?       

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Harald Jarl Runde skrev:

Lovise Kathinka/Catinka Thelle. Foreldre Lauritz Larsen Thelle og Karen Tøgersen.

 

7 timer siden, Harald Jarl Runde skrev:

Hans (Baust) Andreassen og kona Anna Elisabeth f. Tøgersen.

 

7 timer siden, Harald Jarl Runde skrev:

Uansett; Lovise skal vere av slekta til Mdm Andreassen.

 

Jeg ser at moren til Lovisa og kona til Hans Andreassen har samme patronym (farsnavn) Tøgersen. Det kan kanskje tyde på at de kan være søstre, og at Lovise dermed flyttet til sin tante/moster (søster av moren)?

 

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=1515&kenr=002&bnr=0037&lnr=00

 

  • Tellingsår: 1875
  • Kommune: Herøy
  • Kommunenummer: 1515
  • Navn på bosted: Rundø Fyer

Antall personer registrert på bostedet: 11. Trykk på tidslinje.gif for å se på tidslinjen for personen.


  Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet
  Hans Andreassen Husfader G Fyrforvalter 1826 Berg  
  Elisabeth Andreassen Moder G Hans Kone 1829 Porsgrund  
  Harald Andreassen Søn Ug   1861 Rundø Fyr, H.  
  Gusta Andreassen Datter G   1853 Horten  
  Louise Thelle Fosterdatter Ug Forsørget af H. Andreassen 1855 Horten  
  Andreas Ananiass. Tyende Ug Tjenestedreng ved Fyret 1846 Sande  
  Bernt Jørgens. Tyende Ug Tjenestedreng ved Fyret 1854 H.  
  Oline Andreasd. Tyende Ug Kjøkkenpige 1852 H.  
  Vendel Pettersd. Tyende Ug Tjenestepige 1820 H.  
  Arnold Johan Andreassen Søn til H. Andreassen Ug Styrmand, Sjøfarende 1856 Horten  
  Oluf Andreassen Søn til H. Andreassen Ug Kok, Sjøfarende 1858 H.  
 
 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I folketellingen 1875 for Herøy står det at kona til Hans Andreassen er født i Porsgrunn. 

 

I folketellingen 1865 for Horten ser jeg at kona til Laurits Thelle, Karen Jensdatter (feil for Tøgersdatter/Tøgersen?) også er født i Porsgrunn - se nr. 088 i tellingslista: 

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038103000591

 

Finner denne tråden, hvor samme familie er nevnt:

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=93672

 

"Hei! 

Lauritz Larsen Telle ble f. 19/8 1820 Fredriksvern,død 21/7 1870 i Horten 
Gift 24/9 1842 i Stavern med Karen Jensdtr. 

Jeg har notert følgende barn: 
Hilda Marie f. 1846 
Lovise Catinka 1854 
Karl Rudolf 1856 
Camilla Marentse 1858. 

Kan være fler barn jeg ikke har fått med. 

Karen Jensdtr. fra Porsgrunn var søster til min tipoldemor. 

Hilsen Kari". 

 

I vielsen ser jeg forklaring på hvorfor Karen kalles Jensdatter i 1865. Hun er datter av Jens Tøgersen. Hun er 27 år ved vielsen i 1842:

Vestfold fylke, Fredriksvern i Stavern, Ministerialbok nr. 7 (1840-1877), Viede 1842, Side 242
https://media.digitalarkivet.no/view/5935/130

 

Dødsfallet til Laurits Thelle:

https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000002428312

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vel dåpen til Hans Andreassens kone:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:NHH6-MB3

 

Anne Elise Jensdatter

Norway Baptisms
Name Anne Elise Jensdatter
Gender Female
Birth Date 11 Jul 1829
Christening Date 13 Sep 1829
Christening Place PORSGRUNN, TELEMARK, NORWAY
Father's Name Jens Togersen
Mother's Name Margrethe Andersdr

 

Telemark fylke, Vestre Porsgrunn, Østre Porsgrunn i Porsgrunn, Ministerialbok nr. 5 (1828-1840), Fødte og døpte 1829, Side 9
https://media.digitalarkivet.no/view/7880/14

 

Konfirmasjonen til Karen i Porsgrunn i 1831, se nr. 21 - datter av Jens Tøgersen og Margrethe Andersdatter. Samme foreldre som Anne Elise, født 1829:

Telemark fylke, Vestre Porsgrunn, Østre Porsgrunn i Porsgrunn, Ministerialbok nr. 5 (1828-1840), Konfirmerte 1831, Side 128
https://media.digitalarkivet.no/view/7880/81

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet ut hvor det ble av Louise etter 1910.

Har du sjekket dødsfall etter 1910 i kirkeboken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar Grethe og Ann-Mary for svar og hjelp. Dødsfall: Eg har gått gjennom kyrkjebøker og lensmannsmeldingar om dødsfall og flyttemeldingar for Herøy, Borre og Horten  og leitt etter avismeldingar og dødsannonser på bokhylla.no Utan å finne noko. Lovise vaks opp saman med borna til Hans og "Madam Andresen" som ho enno vert kalla på Runde. Det vert også sagt at Lovise var guvernante på fyret. Det høyrest rimeleg ut all den tid det var 2 - 3 familier på fyrstasjonen på den tida. Sidan det ikkje var fastskule på øya, heldt "fyrfolka"  seg utanom om striden med omgangskule osb osb, har eg funne dokumentasjon på. Dei underviste sjølve, hadde guvernante eller lærarinne eller borna vart sende vekk til slektningar andre plassar i landet, utan at eg kjenner alle detaljane.

Eg er ikkje kjend i Borre / Horten men vil tru at miljøet hjå Sjøforsvaret  var så lite at Lovise i 1910 framleis var godt orientert om "liv og lagnad" og at ho også kanskje kjende Harald Oskar Olsen frå barndomstida. Kona til Harald Oskar Olsen, Ida Olsen, døydde i alle fall av lungetæring den 04.04.1910. Dato for folketeljinga i 1910 har eg ikkje funne så eg veit ikkje om Louise kom som Husbestyrerinne før eller etter Ida døydde.
Så spørsmålet er kva tid ho flytte frå Runde etter Knut døydde, kvar ho vart etter ft i 1910 av og kva tid ho døydde. Eg går ut frå at ho etter giftarmålet med Knut kalla seg Lovise / Louise Simonsen, eg har i alle fall ikkje funne noko anna namn.  Folketradisjonen på øya Runde teier også så langt eg kjenner til.

Om Runde fyr: Sjå https://no.wikipedia.org/wiki/Runde_fyr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar for dødsannonsa til Harald Oskar Olsen. Namna er son, dotter og dåverande svigerson. Eg har funne at berre to born levde opp, dei må såleis vere Harald Storm og Mimi Solveig. Elles har eg funne ei pianastinne som  kallar seg Mimi Olsen, er litt usikker men trur det er ein annan person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, eit lite steg vidare. I fylgje dødsfallistene til lensmannen i Borre døydde kona til Harald Oskar Olsen, Ida Olsen den 4. april 1910. Dødsfallet vart meldt dagen etter av ei Sofie Jørgensen, kven ho var veit eg ikkje. Ein "Dr Larsen" er nemd som lækjar. Dødsårsaka var lungetæring. Arvingar var enkemanden og 2 umyndige børn. Huslyden budde elles i Nedre Keisermarkgade 8, ein einebustad.
Helsing HJR

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for 1. gevinsten på basaren til sanitetsforeninga i Horten!. Det er mange år sidan eg har vunne fyrstegevinsten på ein basar: Det  var i alle fall ei kake på eit fint brett, kaka vart fort oppeten men brettet har eg enno, om lag 60 år etter. Lovise Simonsen (Thelle) bur i alle fall oktober 1912 i Strandgata 5 i Horten reknar eg med. Så då gjeld det å finne ut kva andre personar som bur i Strandgata 5 og sjå om der er nokre leietrådar. Det går vel fram av folketeljinga i 1910? Eg vil også tru at ho hadde vener og slektningar rundt om -. Det får bli forskning og leiting i morgon.

Vidare til Grethe: I dåpen til Lovise Kathinka/Chatinka  7. mai 1854 er foreldra kalla handelsmann Lauritz Larsson Thelle og Karen Tøgersen. Det kan godt vere feil namn på mora eller kanskje aller helst vaklande namnebruk. Eg har såleis ikkje sjekka ut kva namn som er brukt ved dåpen til dei andre borna.  Eg har heller ikkje sjekka ut fadderane. Det er så mange ukjende etternamn for meg at eg klarer ikkje heilt å  halde tråden -. 

Helsing HJR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lovise Katinkas foreldre var Lauritz Larsson Thelle f. 19/8 1820 i Fredriksvern og Karen Jensdatter. Karen var datter av Jens Thøgersen og Margrethe Andersdtr.

 

Her er vielsen til Lauritz Thelle og Karen Jensdtr., nr. 20:

 

SAKO, Stavern kirkebøker, F/Fa/L0007: Ministerialbok nr. 7, 1840-1877, s. 242
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061107310534

 

Karen er søster til min tippoldemor Anne Elise (Elisabeth) Jensdtr.

 

Hilsen Kari

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bokhylla.no - Nordisk Tidende 19-10-1939, side 6: Dødsfald i Norge - - - - - -  Horten: Lovise Simonsen 85;  - - - - -

 

Dette er nok rette dama, sidan alderen stemmer med at ho vart fødd i 1854. Og at mannen til Lovise - "Sima-Knut i Isak-garden i Ronde" etter min terminologi - skulle finne på å kalle seg Knut Simonsen, fall meg ikkje inn.
Lenger kjem eg ikkje førebels, trur eg. Takk for dei som har hjelpt meg så langt. Eg har fleire uløyste gåter mellom fyrfolka på Runde fyr. Helsing HJR  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.