Gå til innhold
Arkivverket

Simon Mathisen Olsen (1839-1912) - skreddar frå Bergen som i 1871 utvandra til Amerika - han og kona Bertha hadde tre born, men alle døydde før foreldri - lagnadane deira?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Sitat

 

Dette er ein huslyd som eg stod fullstendig fast på då eg freista første gongen på 1980-talet å finna dei att i Amerika.  No har eg lukkast i å føra dei fram til Chicago, IL, men der står eg fast på detaljar som gjeld dei tre borni deira som alle døydde før foreldri!

 

Det oppdaterte manuskriptet mitt ser slik ut:

 

~~~~~~~~~~~~~ NB: Gjennom mottekne dødsattestar frå Chicago, IL er dette manuskriptet no erstatta av eit nytt i innlegg #2 under!

 

Eg har ikkje finne dei i FT1880(?), men

 

* her er dei i FT1900: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-6LL3-CW

 

* her er dei i FT1910: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9RJD-2ND

 

Dødsattesten til Bertha:

 

Name Bertha Olsen
Event Type Death
Event Date 12 Jun 1910
Event Place Chicago, Cook, Illinois, United States                        
Residence Place 2123 Bingham St
Gender Female
Age 73
Marital Status Married
Race White
Occupation Housewife
Birth Date Oct 1836
Birthplace , , Norway
Funeral Home Jacob J West
Burial Date 15 Jun 1910
Burial Place Chicago, Cook, Illinois
Cemetery Mount Olive
Father's Name Henry Sandeoich
Mother's Name Christiana Fornez
Informant's Name Simon Olsen

 

Dødsattesten til Simon:

 

Name Simon M Olson
Event Type Death
Event Date 13 Feb 1912
Event Place Chicago, Cook, Illinois, United States                        
Address 2123 Bingham St Ward 27
Gender Male
Age 73
Marital Status Widowed
Race White
Occupation Tailor
Birth Date 31 Jan 1839
Birthplace , , Norway
Burial Date 16 Feb 1912
Burial Place Chicago, , Illinois
Cemetery Mt Olive
Father's Name Ole Larson
Informant's Name Anna Christinsen

 

Dødsattesten til sonen Charles:

 

Name Charles C Olsen
Event Type Death
Event Date 18 Mar 1902
Event Place , Cook, Illinois, United States                        
Event Place (Original) Chicago, Cook, Illinois
Address 95 Bingham St, Ward 28
Gender Male
Age 25
Marital Status Single
Ethnicity American
Race White
Occupation Machinist
Birth Year (Estimated) 1877
Birthplace Chicago
Burial Date 23 Mar 1902
Cemetery Mt Olive Cmt.
Record Number 28

 

Alternative dødsattestar for sonen Johan Henrik:

 

Name John Olson
Event Type Death
Event Date 17 Mar 1896
Event Place Chicago, Cook, Illinois, United States                        
Address 68 Humboldt Park Bovl'd
Gender Male
Age 22
Marital Status Single
Race White
Occupation Machinist
Birth Year (Estimated) 1874
Birthplace Chicago, ,
Cemetery Mt Olive
Informant's Name L C Lawson

 

 

Name Henry J Olsen
Event Type Death
Event Date 19 Jan 1899
Event Place Chicago, Cook, Illinois, United States                        
Address 282 Grand Ave
Gender Male
Age 24
Marital Status Single
Race White
Occupation Machinist
Birth Year (Estimated) 1875
Birthplace Chicago, , Illinois
Burial Date 20 Jan 1899
Cemetery Mt Olive
Informant's Name A W Doe

 

Dotteri Cathrine har eg ikkje sett noko meir til i Amerika, og eg finn heller ikkje fødsli til Charles..

 

Det er vel ikkje mogeleg å finna obituaries for denne huslyden?  Men kanskje fleire kyrkjebokinnførsler frå Chicago, IL?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har i kveld motteke kopiar av dei originale dødsattestane for den «rette» Johan Henrik Olsen, samt for Charles og båe foreldri, men det var ikkje plass til meir enn den eine her i emnet i kveld, so eg legg ut Henry J.  Han døydde på same adresse som alle dei andre tre!

 

Dødsattesten til Charles oppgjev ein alder på 25 år, 11 månadar og 25 dagar, so då kan ein rekna seg fram til fødselsdatoen hans...

 

Her følgjer eit oppdatert manuskript som erstattar manuskriptet i innlegg #1 over:

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Bertha Henriksdotter {Hotlen}, f. {i Luster} 10.10.1835,

Bertha Henriksdotter flytte i ung alder til Bergen og gifte seg i Nykyrkja 13.5.1866 med Simon Mathisen Olsen frå Bergen.  Han var son av bøkkersvein Ole Johan Larsen i Bergen og kona Cathrina Simonsdotter, òg frå Bergen, og f. i Bergen 31.1.1839.  Simon Olsen var sjølv skreddarsvein, og han og Bertha budde ei kort tid i Lille Øvregaten i Bergen, men utvandra i 1871 til Amerika.  Me finn dei att i Chicago, Cook Co., Ill. der Simon livnærte seg som skreddar («tailor»).  Bertha d. i Chicago, Ill. 12.6.1910, medan Simon Olsen d. same staden 13.2.1912.  Dei fekk tre born i lag:

a. Cathrina Christence Olsen, f. i Bergen 16.10.1869, utvandra til Amerika med foreldri i 1871, men d.

 

     ##### (date and place of her death? prior to 1900! - was she married??)

 

b. Johan Henrik, kjend som Henry J. Olsen, f. i Cook Co., Ill. 10.8.1874, d. i Chicago, Ill. 19.1.1899.  Henry var maskinist («machinist») og budde i Chicago, Cook Co., Ill., ugift.

c. Charles C.

 

     ##### (middle name?)

 

     Olsen, f. i Cook Co., Ill. 23.3.1876, d. ugift i Chicago, Ill. 18.3.1902.  Charles var pianomakar og maskinist («piano maker and machinist») og budde i Chicago, ll., ugift.

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Dei einaste utfordringane som no står att i dette emnet, er soleis:

 

** Dødsfallet til Cathrine Christence Olsen?

 

** Mellomnamnet til Charles C. Olsen?

 

Eg kom forresten på: Kan Cathrine ha levd so lenge at ho vart gift før ho døydde?

 

Eg takkar på ny for alle gode tips når det gjeld dei siste «flokene» i denne huslyden!

Henry J Olson death.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her følgjer dødsattesten til Charles Olsen frå Chicago, IL.  Reknar me oss attende på alderen, skulle han vera fødd 23.3.1876, men dåpen hans i Chicago, IL har eg ikkje greidd å finna...

 

Eg er ogso forundra over at eg ikkje finn denne huslyden i FT1880...!?

 

Vonar elles framleis på tips om dei attståande detaljane og takkar so mykje for framifrå bistand!

Charles Olson death.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So har eg endeleg greidd å finna fødsli til Charles C. Olsen i Chicago, IL!  Far hans har nytta mellomnamnet sitt som ættenamn, Mathisen, so då var det ikkje so merkeleg at me ikkje kunne finna dåpen: https://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?_phsrc=Nzx12588&_phstart=successSource&usePUBJs=true&indiv=1&dbid=60722&gsfn=karel kristian&gsfn_x=NP_NN&gsln_x=NP_NN&cp=12&msbdy=1876&msbpn__ftp=illinois, usa&msbpn=16&msbpn__ftp_x=1&msbpn_x=1&msbdy_x=1&qh=xeoajysxpKeKD0/HQulrEQ%3D%3D&new=1&rank=1&redir=false&gss=angs-d&pcat=34&fh=1&h=1660214&recoff=&ml_rpos=2

 

Namnet til Charles var altso Kari Christian, so då er mellomnamnet hans «på plass».

 

Det som sleg meg, er at Charles vart døypt Karl Christian, medan søsteri som me ikkje greier finna att, heitte Cathrine Christence.  Kan det tenkjast at ho døydde like før, og at dei kalla opp Karl etter ho?

 

Framleis er det eit stort mysterium kvar denne huslyden budde ved FT1880.  Hadde me finne ut av det, ville kanskje lagnaden til Cathrine vore i alle fall eit steg nærare...

 

Eg har forresten i dag fått greie på at Mt. Olive kyrkjegarden i Chicago, IL ikkje vart teken i bruk før kring 1887, og den «family lot» som inneheld Simon, Berthe, Henry og Charles Olsen har ingen tidlegare familiemedlem gravlagde der i lag med dei!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So har eg endeleg greidd å lokalisera denne huslyden i 1880, alfabetisert under L. Olsen:

 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9YB7-94K4

 

Som me ser her, er Henry og Carl einaste borni som er nemnde, so Catherine døydde definitivt før 1880!

 

Då er me nesten i mål ogso med denne huslyden.  Dødsfallet til Cathrine vert nok helst vanskeleg å finna...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.