Gå til innhold
Arkivverket

Online Slektstre side - Hvilken?


Roy Geir Jakobsen Østhus
 Del

Recommended Posts

Jeg har prøvd MyHeritage o.l som er forholdsvis dyre.  (for dyrt)

 

Finnes det noen andre greie slektstre sider som lar deg dele treet ditt med bare å dele en link?

 

Jeg har og MyFamilysearch tre og syns det ser ganske fint ut egentlig men jeg kan vel ikke dele treet der heller sånn uten videre som jeg har funnet ut ihertfall.

 

Inne på tanken på å lage en hjemmeside med tre selv hvis det ikke finnes noen andre ukompliserte sider en kan dele treet sitt på en enkel måte 🙂 

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye å tenke på egentlig: TNG er helt overlegen og blir bare bedre og bedre. Du oppdaterer online, du må ha din egen hjemmeside. Hvis du ikke er datanerd eller lignende anbefaler jeg deg at du lar leverandør av programmet innstallere for deg, koster litt men ikke mye. Det finnes brukerveiledninger på You Tube, kanskje en fin måte å lære på.

 

mvh

 

Mathias

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo titte innom tribalpages.com som jeg har benyttet endel år, først gratisversjonen men etterhvert ble slektsdb større og da skiftet jeg til den minste betalingsversjonen som er ca $ 10 i året. Ved å google Tribalpages vil du kunne lese endel brukererfaringer

Et eksempel  fra de mange nettbaserte slektsidene hos Tribalpages:

 https://www.tribalpages.com/tribe/browse?userid=arcaico&view=9&ver=1504

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Tribal Pages, betalversjonen, men får ikke GEDCOM filen inn, den leser den sier det går bra, og så sier dne at den ikke har motatt den. Hra prølvd å email support flere ganger uten svar. Prøv gjerne for det fungerer tydelig for noen, men prøv i alle fall med gratisversjonen først. Jeg føler meg litt lurt.

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg prøvde såvidt tribalpages men innså fort at det var ikke noe for meg.

 

Jeg skaffet et webhotell + TNG og det er jeg så langt veldig fornøyd med.   Veldig god og raskt support fra eieren av programmet de gangene jeg sto fast i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.