Gå til innhold
Arkivverket

Spørsmål kring kjeldetruskap. Kor nøye skal ein vere?


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Eg driv og prøver meg litt fram med registrering av ei kyrkjebok, og lurer på følgjande:

 

Er det OK å setje punktum når ein f. eks. har med forkorting å gjere, sjølv om det ikkje er punktum i kyrkjeboka? Eksempel: Ivers. der det står Ivers i kyrkjeboka.

Spesielle bokstavar: Er det OK å skrive Tysse som bustad når det står Tÿsse i kyrkjeboka? (I motsett fall vil det jo bli vanskelegare å søkje). Skal slektsnamnet Fürstenberg skrivast Fÿrstenberg dersom det står slik i kyrkjeboka?

I somme tilfelle står det Anders og deretter d eller dr oppe på ein strek. I andre tilfelle Anders dr og i andre tilfelle heilt tydeleg Anders Dr. Er det greit å skrive Andersd. eller Andersdr. (i eitt ord) i alle tilfella, eller må ein absolutt skrive Anders Dr (i to ord) dersom det står slik i kyrkjeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du bør sette punktum etter en forkortelse, uansett om det er punktum i kirkeboken eller ikke. 

Når det gjelder gårdsnavnet Tysse bør du ikke skriver Tÿsse. Du skriver Tysse. På samme måte så skriver du ikke en ö, men setter en ø. 

Ellers skal navn skrives slik det står i kirkeboken, f.eks Furstenberg skrives Fyrstenberg dersom det står slik i kirkeboken. 

På samme måte f.eks at man skriver Eljas hvis det står slik. Ting vi tenker er feil, må likevel skrives slik det står i kirkeboken

 

Står det Elias Datter, så skal man skrive det slik. Du skal ikke skrive Eliasdatter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringane.

 

Så då skal også slektsnamnet Fürstenberg skrivast som Furstenberg, sjølv om det står Fürstenberg med ü både i kyrkjeboka og i moderne skattelister frå f. eks. 2001?

 

21 minutter siden, Renathe-Johanne Wågenes - DA skrev:

Står det Elias Datter, så skal man skrive det slik. Du skal ikke skrive Eliasdatter

 

Kva med innførsla i nedre biletkant ovanfor? Skal eg skrive Kari Larsdr. , Lars dr. eller noko anna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg legg merke til at det manglar prikk over ein del bokstavar i denne kyrkjeboka, så då står det f. eks. Sonnev i staden for Sønnev. Det manglar også f. eks. prikk over i. Difor skriv eg Sønnev slik som det er meint, og ikkje Sonnev slik som det faktisk står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det rett å registrere merknaden her slik?

 

73067784_utennavn.thumb.jpg.4314a49c78058caf0ae26057a30de5bd.jpg

 

Redigert: Antar at dette er feil, og at det med fødestaden skal stå under merknader og berre der.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ein konstruerer opplysningar, skal det då vere stjerne framfor kvart ord eller ein gong per felt?

 

Slik?

 

2060125947_utennavn.jpg.8d7dfd885ec0b810f3c09deb454127d8.jpg

 

eller slik?

 

1508303079_utennavn.jpg.ed6347f7ca72c2a22d825eb9d8775000.jpg

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torbjørn.

 

Renathe-Johanne har nok bare glemt å få med tødlene i etternavnet Fürstenberg. Skriv navnet slik det står i kirkeboken. Står det Fürstenberg i kirkeboken, så skriver du Fürstenberg i Augustus.

 

På ‎18‎.‎08‎.‎2018 den 11.11, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Kva med innførsla i nedre biletkant ovanfor? Skal eg skrive Kari Larsdr. , Lars dr. eller noko anna?

Du skal skrive Larsdr. synes jeg, men Elias Datter i det første eksempelet.

 

På ‎18‎.‎08‎.‎2018 den 16.26, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Blir det rett å registrere merknaden her slik?

Jeg ville ha skrevet Larss. Dahle i Etternavns-feltet og i Bosted ville jeg ha skrevet "Gierqvaal paa Wos". Vi vet ikke om Gierqvaal er hans fødested eller om det var der han bodde før han flyttet til Fjaler.

 

10 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Når ein konstruerer opplysningar, skal det då vere stjerne framfor kvart ord eller ein gong per felt?

Jeg tror det holder slik du viser i ditt første eksempel. Dersom det står en stjerne i feltet vil jeg anta at alle ord i det feltet er konstruerte. Altså er det nok med en stjerne per felt.

 

Mvh

Remi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Dahle (Dale i Sunnfjord) er i dette tilfellet bustaden, så eg er kommen til at det mest fornuftige må vere å setje Dahle som bustad og resten i merknadsfeltet.

 

(100% sikker på at Dahle ikkje er eit slektsnamn kan ein kanskje ikkje vere, men fadrane er iallefall frå nabogardane i Dale).

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 18.8.2018 den 16.26, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Blir det rett å registrere merknaden her slik?

 

73067784_utennavn.thumb.jpg.4314a49c78058caf0ae26057a30de5bd.jpg

Her ville jeg gjort på samme måte som du viser til, altså satt Dahle fra Gierqvaal paa Wos i bosted. Vi vet jo ikke om det er fødested.

Ved å sette det i merknad, kan du ikke søke på det i Avansert personsøk.

 

Redigert: Antar at dette er feil, og at det med fødestaden skal stå under merknader og berre der.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 13.11, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Når ein konstruerer opplysningar, skal det då vere stjerne framfor kvart ord eller ein gong per felt?

 

Slik?

 

2060125947_utennavn.jpg.8d7dfd885ec0b810f3c09deb454127d8.jpg

 

eller slik?

 

1508303079_utennavn.jpg.ed6347f7ca72c2a22d825eb9d8775000.jpg

Hvis hele setningen er konstruert, så holder det med 1 *

Er bare et ord konstruert, så skriver du * bak det ene ordet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.