Gå til innhold
Arkivverket

Ingemar Johnsen, f. 1857 i Kvinnherad


Tone Nilsen
 Del

Recommended Posts

Jeg er tippoldebarn til Ingemar Johnsen, født 2. Mai 1857 i Kvinnherad. Hans far het John (Andersen?) og har en mulig forbindelse til Aasen. Hans mor het Kari Ingemarsdatter eller Ingemorsdotter. Jeg kommer ikke lenger bak i den slekten, kan noe hjelpe? Er også veldig interessert i hans mor Kari, og hennes slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tone Danae Nilsen skrev:

Jeg er tippoldebarn til Ingemar Johnsen, født 2. Mai 1857 i Kvinnherad. Hans far het John (Andersen?) og har en mulig forbindelse til Aasen. Hans mor het Kari Ingemarsdatter eller Ingemorsdotter. Jeg kommer ikke lenger bak i den slekten, kan noe hjelpe? Er også veldig interessert i hans mor Kari, og hennes slekt.

 

Legg ved lenke til dåpen hans.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari var fra Atramadal (født på Tveitane) og er omtalt sammen mannen John, samt foreldre og søsken i Kvinnherad. 2 Gards- og ættesoga soknene Ølve, Hatlestrand, Ænes, side 212 og 213

Lenke: https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digibok_2013090408001

 

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,vet ikke hvor man kan finne bilder av de.

 

Kansje det går an å prøve å finne Facebook-grupper for området der de bodde?Du kan etterlyse jo prøve å etterlyse bilder av dem om du finner slike grupper.

Du kan også prøve å finne historielag for området.

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet veldig langt nå, etter kickstarten fra dere :) 

David Lawson fra Skottland, sønnen Laurence (Laurits) Lawson Hjortås og hans sønner Jon Lauritson Hjortland og Tomas Lauritson Hjortland (født ca 1615), lensmann i Strandebarm, Hardanger.

Det kan virke som om både Tomas og Jon er forfedre for hver sin linje i min slekt (en linje som forøvrig møtes etter noen generasjoner)

Noen som vet hvordan jeg kan finne David Lawsons slekt i Skottland? Han skal visst være fra området Edinburgh - Killin, og være av klanen MacLaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.