Gå til innhold
Arkivverket
Rolf Gjølstad

Skanna arkiv - Bla i kirkebøker Norge virker ikke

Recommended Posts

Rolf Gjølstad

Etter oppdatering fredag virker ikke tilgangen gjennom skanna arkiv/bla i kirkebøker Norge. Kirkebøkene er tilgjengelige gjennom Finn kilde, men hvis man ønsker å hoppe mellom ulike sogn/prestegjeld er dette svært tungvint. Er dette en registrert feil, eller er det bare jeg som opplever dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
37 minutter siden, Rolf Gjølstad skrev:

Etter oppdatering fredag virker ikke tilgangen gjennom skanna arkiv/bla i kirkebøker Norge. Kirkebøkene er tilgjengelige gjennom Finn kilde, men hvis man ønsker å hoppe mellom ulike sogn/prestegjeld er dette svært tungvint. Er dette en registrert feil, eller er det bare jeg som opplever dette?

 

Jeg registrerte ingen problemer da jeg brukte "Bla i kirkebøker Norge" i går. Klarer du å være mer spesifikk på hva problemet er?

 

Det skjedde ingen oppdatering av disse programvarene på fredag, men andre oppdateringer og vedlikehold gjorde at serverne måtte tas ned en periode. I utgangspunktet er det derfor ikke grunn til at noe skal være eller fungere annerledes enn før tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rolf Gjølstad

Takk for rask tilbakemelding - men jeg får fortsatt følgende melding når jeg trykker på Bla i kirkebøker i Norge:

ARKIVVERKET

Våre tjenester er for øyeblikket nede for vedlikehold. Vi beklager ulempene dette medfører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
5 timer siden, Rolf Gjølstad skrev:

Takk for rask tilbakemelding - men jeg får fortsatt følgende melding når jeg trykker på Bla i kirkebøker i Norge:

ARKIVVERKET

Våre tjenester er for øyeblikket nede for vedlikehold. Vi beklager ulempene dette medfører.

 

Da må du tømme mellomlagrede data i nettleseren din for tvinge nettleseren til å laste ned sida på nytt. Du kan lese litt om det her: https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rolf Gjølstad

Takk for rask og riktig veiledning! Nå fungerer dette hos meg igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.