Gå til innhold
Arkivverket

Greffenfelt/Gripenfelt


Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

https://media.digitalarkivet.no/view/6152/31640/26

 

Hei har hvert inne på Forumet , fant Gripenfeldt diskusjon, men kom ikke inn på den. Skulle gjerne ha linket meg inn der.

Har lagt til ei lenke ang, konfirmasjon til Johannes Johannesen Flintian/Gripenfelt, Skal være født 16 nov, 1855 i Bygland, Konf 1 okt 1876 i Holt A,A,

Dette er bare en av de Johannes Johannesen Gripenfelt som jeg har.

Det var en Andreas Griffenfelt som ble drept i Øiestad i 1906. Skulle gjerne ha vist hva  hans mor het.

Problemet er at jeg har dobbeltført navnene, ant på disse foreldre.

Dette var i et forum i 2009 mener jeg, Johannes Gr,felt, er et av navnene , og ant, er far til denne Andreas som ble drepr.

Noen som har noe på dette.

 

Mvh. Unni Knudsen.

Endret av Unni Knudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke temanummeret?

 

 

Du får ikke skrevet i tema fra 2009.

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den døde Andreas Johannesen Gripenfelt død 1906.

Vet at hans far skal hete (Johannes Johannesen Gripenfelt. )

Har flere med navnet Johannes Johannesen Gr,felt og med forskjellige koner,.

Har dobbelt ført som jeg skriver lenger oppe på siden, får jeg navnet på hans mor, så er jeg på rett vei.

Tenkte da å fortsette på det gamleforumet, slik at de som skrev der, hadde flere opplysninger .

Mvh. Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Unni Knudsen skrev:

Den døde Andreas Johannesen Gripenfelt død 1906.

Vet at hans far skal hete (Johannes Johannesen Gripenfelt. )

Har flere med navnet Johannes Johannesen Gr,felt og med forskjellige koner,.

Har dobbelt ført som jeg skriver lenger oppe på siden, får jeg navnet på hans mor, så er jeg på rett vei.

Tenkte da å fortsette på det gamleforumet, slik at de som skrev der, hadde flere opplysninger .

Mvh. Unni Knudsen

 

Synd det ikke går å fortsette i det gamle temaet.

Men får håpe noen har kjennskap til dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

 

Synd det ikke går å fortsette i det gamle temaet.

Men får håpe noen har kjennskap til dette.

Får håpe at noen kommer inn etter hvert.

Er inne på Digitalarkivet i kirkebøker, så mulig at jeg finner ut av det selv.

 

Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter fremdeles å studerer på disse folka og disse like navnene ( som jeg har surra med) men fant noe her i mine papirer. Andreas Johannesen Gripenfelt født 25 mars 1882 i Hole . Hans foreldre: Johannes Andreassen Gripenfelt og Martha Johanne Guldbrandsdatter Rosenberg. Andreas 1882 har jeg, var gift med Marie Olava Syvertsdatter 11 nov 1903.

Kan dette være de rette folka ??.

 

Mvh. Unni Knudsen,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Mor til Andreas som var født 25 mars 1882, døpt 31 mars i Tyristrand Kirke Buskerud ? var Martha Johanna Gulbrandsdatter Rosenberg født 22 jun 1860 muligens i Tingvold og døpt i Øre kirke 5 aug 1860 ifølge mine notater, men sjekk kirkebøkene. 

 

Siterer Jonny Mydland ang litt info om Andreas som ble drept i 1906

 

Hei! Andreas f 1882 skal ha blitt drept av Oliver Ludvigsen på Asdal i Øiestad. Denne Oliver er antagelig identisk med Oliver Magnus Ludvigsen av Hartmann-familien f 1869, men dette må bekreftes. Andreas var for øvrig gift og hadde hatt 3-4 barn da han ble drept. Anne Marie er av samme familien hvis pikenavnet hennes er Griffenfeld.

Hilsen John
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen Griffenfeldt`ene står det en del om i Poltititidende jeg har før 1904. Andreas sine foreldre står også der flere ganger som etterlyst og anholdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.