Gå til innhold
Arkivverket

Oppslag i bygdebok Søndre Land - garden Odnes (Aadnes) tidleg 1800-tal?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har fått eit DNA treff på morslinja mi, son eg kan føra attende til Søndre Lasnd på 1600-talet, og «treffet» ættar frå dette paret som gifte seg i Land 3.6.1841:

 

Thomas Johanson (p. J. Thomasson) Kronborgeiget (22) og Maren Andersdotter (p. A. Larsson) Aadnæs (21): https://media.digitalarkivet.no/view/9359/219

 

Eldste dotteri deira, Inge Mathea, var fødd i Aadneseiget, Fluberg sokn i Land 13.7.1841: https://media.digitalarkivet.no/view/9359/90

 

Her er Maren Andersdotter som fråskild på Øygarden i Land, fødd i Land 1817: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0536&kenr=006&bnr=0214&lnr=000

 

Thomas Johanson er fødd 7.4.1819 og døypt 10.4.1819 i Fluberg sokn av Johan Thomasson Nordre Sedahl, husmannsfolk - noko som stemmer perfekt med opplysningane frå vigsli!

 

MEN eg finn ingen Maren Andersdotter korkje i fødselslistene eller konfirmantlistene for Land fødd kring 1820 med far Anders Larsson, sjølv om FT1865 og 1875 påstår ho er fødd i Land - i 1875 står det sogar fødestad Østsinni sokn: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=0536&kenr=001&bnr=0533&lnr=00

 

GENI har Maren som fødd i Land 26.12.1816 og døypt i Gaarder sokn 5.1.1817, men denne har Anders OLSON som far: https://media.digitalarkivet.no/view/9356/20

 

So då er spørsmålet:

 

** Har bygdeboki noio å seia om opphavet til Maren Andersdotter Aadnes??

 

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka om Land: Østsinni : grend, bosted, familie, har på s. 165f. (plass Nybakke under Nedre Skjak) opplysninger om Maren, foreldrene er Anders Olsen Vinterbakke under Loeng (1755 - 1828) og Ingeborg Olsdtr. Odneseie (1780- ). Bygdeboka opplyser at det er unøyaktige opplysninger ved vielsen, men at senere kilder bekrefter at det gjelder denne Maren, altså datter av Anders Olsen. Maren og Thomas fikk barn 1841 -1855, og hun døde 1896 på Prestegardseie i Fluberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Lars J. for siste innlegget med opplysningar frå bygdeboki frå Land.

 

Eg veit ikkje kva eg skal seia...  Det førekjem sjølvsagt at prestane gjer feil når dei fyllar ut rubrikkane i kyrkjebøkene, men eg skulle gjerne ha sett kva seinare kjelder som stadfester at det verkeleg er dotteri til Anders Olson Vinterbakke det her er tale om...?

 

Elles hadde det sjølvsagt vore spennande å følgja denne Ingeborg Olsdotter Odneseige (1780-    ) lenger attende i tid for å sjå om ho var av same ætt som meg...  Ættemori mi på denne linja er Gudbjørg Haaversdotter (1655-1725), gift med Tollef Østenson på Tøndrum i Land (    -1706).  Dei hadde dotteri Mari Tollefsdotter (1694-1756), gift med Tollef Bjørnson på Djuve i Land (1689-1749) som igjen var foreldri til Gudbjørg Tollefsdotter (1726-1803), gift med den ukjende Knut Pederson Dahl frå Valdres (1722-1790), busette på Nes i Ådalen, Norderhov - drøfta i dette emnet:

 

https://forum.arkivverket.no/topic/214326-knut-pederson-dahl-fødd-i-valdres-kring-1722-gift-i-land-1747-døydde-på-nes-i-ådalen-norderhov-1790-kven-var-denne-mannen/?tab=comments#comment-1804828

 

Eg takkar på ny for hjelpi med denne ætti til Maren Andersdotter og vonar på fleire opplysningar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ann-Mary for siste innlegget!

 

Eg hadde ikkje studert dødsfallet hennar so nøye, men no ser eg at fødestaden hennar er oppgjeven som Schiagereiget i Nordre Land og fødselsåret 1816.  Dotteri til Anders Olson og Ingeborg Olsdotter fødd 26.12.1816 er jo fødd i Nedre Schiagereiget, so då er nok det bakgrunnen for påstanden frå bygdeboki om identiteten hennar.

 

Og sidan det ikkje finst noki Maren Andersdotter med far Anders Larsson fødd i Land på den tidi, lyt me vel akseptera påstanden frå bygdeboki...

 

Med andre ord er eg no interessert i å følgja opp Ingeborg Olsdotter og opphavet hennar.

 

Vigsli til Anders Olson Nedre Schiager og Ingeborg Olsdotter Nedre Schiager fann stad i Land 28.12.1809: https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000001729550

   eller 28.12.1808: https://media.digitalarkivet.no/view/9355/184

 

** Men kven var so denne Ingeborg Olsdotter?  Og kven var foreldri hennar?  Seier bygdeboki noko om det?

 

Eg takkar på ny for hjelpi med oppslag om denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

kven var so denne Ingeborg Olsdotter?  Og kven var foreldri hennar?  Seier bygdeboki noko om det?

 

En kandidat på Mikkelstuen:

Ingeborg Olsdatter f. 1780, foreldre Ole Jespersen (1739 - 1793) og Mari Mikkelsdatter (1744 - 1810). Foreldre til Ole Jespersen: Jesper Torstensen og Ingeborg Rasmusdatter.

Foreldre til Mari Mikkelsdatter: Mikkel Eriksen, født på Struksnes i Hov, og Anne Eriksdatter Vilberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Lars J. for siste innlegget om denne huslyden.

 

Eg har gått dei siste par dagane og «grubla» ein del på denne ætti...  Av erfaring veit eg at det ikkje er so heilt ukomplisert å forska husmannsætter på Austlandet, særleg når me kjem attom 1800, og so lenge eg veit so lite om kor langt attende i tid ein lyt gå for å få «matchar» i mtDNA systemet (morsætti), vil eg førebels ikkje leggja so altfor mykje krefter i å etterforska denne ætti, sjølv om dei, liksom opphavet mitt, tydeleg budde i Land.

 

Men dersom det syner seg at denne Ingeborg Olsdotter frå Mikkelstuen verkeleg er den Ingeborg me leiter etter her, so vert neste steget å finna Anne Eriksdotter Vilberg og opphavet hennar på morsida.  Kanskje går dette fram av bygdebøkene for Land?

 

Eg takkar på ny for framifrå bistand i granskingi av denne ætti og tek sjølvsagt gjerne imot fleire opplysningar om Anne Eriksdotter Vilberg om dei er tilgjengelege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ann-Mary for eit nytt interessant innlegg!

 

Dersom denne linja er riktig, kjem me no attende til Ragnhild Gulbrandsdotter (1673-1738), kone på Vilberg i Land, og då er me om lag attende i same generasjon som mi stammor Gudbjørg Haaversdotter (1655-1725) som var kone på Tøndrum i Land, men noko samband mellom desse to damene kan eg ikkje sjå...  Kva avstand er det forresten mellom dei to gardane?  Og kor nær i slekt er dei to?

 

Ein ny kjempetakk for hjelpi med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars E. Øyane skrev:

Hjarteleg takk til Ann-Mary for eit nytt interessant innlegg!

 

Dersom denne linja er riktig, kjem me no attende til Ragnhild Gulbrandsdotter (1673-1738), kone på Vilberg i Land, og då er me om lag attende i same generasjon som mi stammor Gudbjørg Haaversdotter (1655-1725) som var kone på Tøndrum i Land, men noko samband mellom desse to damene kan eg ikkje sjå...  Kva avstand er det forresten mellom dei to gardane?  Og kor nær i slekt er dei to?

 

Ein ny kjempetakk for hjelpi med denne huslyden!

Uten at jeg har noe svar på slektskapsforholdet nå, så oppgir bygdeboka for Nordre Land at Gudbjørg Haaversdatter skal ha kommet fra Skute i Hov (Søndre Land) . En slekstavle i bygdeboka for Hov indikerer forbindelse til Odnes gjennom en søster av Gudbjørg (Barbra gift med Peder Lille Odnes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ann-Mary og Lars J. for nye spennande innlegg!

 

Det høyrest ut som eg ikkje er heilt oppdatert på denne slekti frå Land sopm eg ættar ifrå.  Eg samla oppløysningane mine på 1970-talet lenge før det fanst noki bygdebok for Land, so kanskje der kjem fram nytt som er ukjent for meg?

 

Står det kanskje kven foreldri til desse var:

 

** Gudbjørg Haaversdotter (1655-1725) - gift til Tøndrum?

 

** Tollef Østenson på Tøndrum (d. kring 1706)?

 

** Tollef Bjørnson på Djuve i Land (1689-1749) og foreldri hans, Bjørn Tollefson og Guri Evensdotter (1659-1733)?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera desse biografiane!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdeboka oppgir Hover Bjørnsen Skude (f. ca. 1615) som far til Gudbjørg. (Moren står bare med etternavn Lychsdatter fra Askvik).

 

Østen Endresen øvre Tøndrum (f. ca 1599) var far til Tollef Østensen - morens navn er ikke oppgitt.

 

Tollef Bjørnsen, og faren Bjørn Tollefsen, er oppgitt å være født på Frøysaker i Gol. Bygdeboken oppgir ikke navn på foreldrene til Guri Eivindsdatter.

Endret av Lars Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ein sein, men like hjarteleg takk til Lars J. for siste innlegget frå september.

 

Det høyrest ut som om det ligg føre ein del opplysningar i bygdeboki frå Land om forfedrane mine som ikkje har undersøkt.  Eg har ikkje jobba aktivt med desse ættene på 40 år!  Eg lyt nok etter kvart skaffa med tilgjenge til denne boki!

 

Men sidan dette er morslinja mi, d.v.s. mor's mor's mor's mor's mor o.s.v. kunne det vera interessant kva bygdeboki har å seia om denne NN Lychsdotter frå Askvik og foreldri hennar, særleg mori...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med oppklaring av denne ættegreini mi frå Land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schilbred har disse som NN Lychsdatters foreldre:

 

Lych Gundersen Askvig, levet ca. 1630, visstnok gift med Ingeborg.

Lychs far: Gunder Jonsen Askvig, levet ca. 1600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat Schilbred:

Omkring 1600 bodde Gunder Jonsen på fullgården Askvik. Han nevnes i en påskrift fra 1600-tallet på et eldre dokument. Påskriftens forfatter hvis navn ikke er kjent, hadde kjøpt 1 hud i Degvold i Kolbu av Gunder Askeuig. I 1615 nevnes Gunder Askvig som eier av 1 skippund i Askvik og 4 skinn i ødegården Sand. Gunder som overtok gården, og Haavard.

Lych Gundersen som nevnes fra 1618, eide i 1624 1 hud i Askvik, 1 sold korn i søndre Askvik, 11 skinn i Brakar og 9 skinn i "Essegrim". 2. oktober 1634 er han som lagrettemann med på jordskjønn og markegang i Ringelien og Bragerlien. Han var oppsitter på Askvik ennå i 1640-årene, men i koppskattmanntallet fra 1645 oppføres Ingeborg som bruker. Lych hadde sønnene Michel, Gunder og Rasmus. Den førstnevnte overtok farsgården. I et skjøte av 16. august 1647 nevnes Gunder og Rasmus som brødre (?) av Lych. Rasmus var i 1666 bruker av Hov. Lych Gundersen har sannsynligvis hatt en datter som ble gift med Hovor Bjørnsen Skude.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ein svært so forseinka, men like hjarteleg takk til Per for dei siste innleggi frå 2018.  Dei har nok den gongen gått meg «hus forbi», men eg sleit svært med helsa på den tidi...  Du får ha meg unnskyldt...!

 

Det er tydeleg me her nærmar oss «vegs ende» for kva det er mogeleg å finna ut med tilgjengelege ressursar, og me kan vel heller ikkje vera 100% sikre på at NN Lychsdotter Askvig verkeleg var mor til Gudbjørg Haaversdotter, eller kan me sjå på sambandet som «spikra»?

 

Det hadde vore kjekt å vita kva som nøyaktig står i bygdeboki om Hover (Haaver) Bjørnson Skude og huslyden (borni) hans?  Hadde han til dømes ein son som var oppkalla etter svigerfaren Lych Gunderson Askvig?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne ætti av «formødrene» mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Lars J. for siste spennande innlegget!

 

Eg ser forfattaren nemner IKKJE noko om kona til Haaver, og han hadde heller ingen son som heitte Lych!  Men dokumentet frå 1700 refererer til Lych Mikkelson Askvig som «søskenbarn», samstundes som Lych Askvig vert nemnd som «bestefar» til Gudbjørg og søskeni hennar.  Då MÅ jo Lych Gunderson ha vore morfar deira!!

 

Kunne du, Lars, òg seia om det står noko meir om foreldri til Haaver Bjørnson i denne boki, og kva står det eigentlig under Askvig om Lych Gunderson og huslyden hans?  Ogso om foreldri til Lych?

 

Ein ny kjempetakk for frsmifrå bistand med soga til denne ætti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

Kunne du, Lars, òg seia om det står noko meir om foreldri til Haaver Bjørnson i denne boki, og kva står det eigentlig under Askvig om Lych Gunderson og huslyden hans?  Ogso om foreldri til Lych?

Foreldrene til Haaver er ikke nevnt, men det er nevnt en Hover Gundersen og en Bjørn som oppsittere før Hover Bjørnsen.

bilde.png.079a503aa576bd07787a44a4e0516300.png

bilde.png.6268467af4322e9e229a7ee02a8f700f.png

spacer.pngspacer.png

Endret av Lars Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det som står om Lych Gundersen Askvig, og sønnen Michel,  i bygdeboka. Her er Hovor Skude nevnt som eier av 6 skinn i Askvik.

bilde.png.a384a21819e5fb6576e24a0bdf4f6aec.png

Endret av Lars Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hover Bjørnsen Skute er en av mine aner. Du finner ham som nummer 3954 i min "aneliste" med lenke til mitt slektsnotat med det jeg har klart å finne om ham og hans slekt

http://www.oavesthagen.no/Mine_aner.htm

 

Hover var sønn av Bjørn Skute, mors navn er ukjent.Se nr. 7908 og 7909

 

Hovers kones fornavn er ikke kjent. Men hun var en datter av Lych Gundersen og Ingeborg Askvik. Se nr. 6456 og 6457.

 

Hover og kona hadde ingen sønn som het Lych. Men det stemmer at de hadde datteren Gubjør som var gift med Tollef  Østensen Tøndrum. Jeg selv er etterkommer etter datteren Kari Hoversdtr. som var gift med Poul Nilsen Lomsdalen (søndre Lomdalen).

 

Forbindelsen til Lych Askvik framgår av et skjøte datert 29.1.1700.

Kiendis wii efftermelte Sødskende og hermed for os og alles voris Arvinger witterligt giør, Jeg Biørn Hovorsen Odnes paa min Egne veigne, Lars Tordsen Schude paa min Stefsøn Hovor Gulbrandsens weigne, Poull Lomsdahlen paa min Hustrue Karj Hovorsdaatters veigne, Peder lille Odnes paa min Quinde Barbara Hovors Daatters weigne, sampt paa min Hustrues Sødster Ingeborg Hovorsdaatter Mellum hendis børns veigne som ieg er formynder for, Tollef Tønderum paa sin Quinde Gubiør Hovorsdaatters veigne, Jeg Siver Engbretsen Mellum paa mine børn Hovor Siversen og Marit Siversdaatters veigne, og ieg Giertrud Hovorsdaatter paa min egne veigne, saa og ieg Ole Granum paa min hustrue Marit Hovorsdaatters veigne alle boende og tilholdende udj Landz prestegield. Og efftersom voris Sl: bestefader Løch Aschviig haver indpantet udj dend Gaard Sønder Aschviig En half huud Goedz med bøxel for 50 Rixdr som pantebrevene ydermeere forklarer og wii bemte goedz arveligen tilfalden effer voris Sl: forældre Saa vii samplig forindførte forschrevne halve hud goedz udj Søndre Aschviig til voris k: Sødschendbarn Løch Michelsen Aschviig, afstaaet og overdraget som vii og hermed aldeelis afstaar og overdrager fra os og voris Arfr til hannem og hans Arfr med samme Ret og Rettighed, som vii det selver haver veret berettiget, efftersom hand os derfore haver contenteret og betalt forschrevne Halftrediesindztiuge Rixdr, Saa hand os hans Arft af os og voris Arft schal vere og blive uden schade og schadeslidelse udj alle maader.
Detz til bekrefftelse haver en hver af os forindførte stadfestet med voris Signeter, og ieg Giertrud Hovorsdaatter ombeden Niels Halmrast dette paa mine veigne at forseigle saa og haver vii samptl: ombeden de dannemend Ole Viiger og Knud Nerløs med os til vitterlighed at forseigle dat: Odnes d: 29 Janv: 1700.-

 

Kilde: Statsarkivet Hamar. Hadeland, Land og Valdres sorenskriverembete, pantebok nr. 3, folio 148a.

 

(Rettet kildehenvisningen, første versjon var feil).

Endret av Ole Arild Vesthagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.