Gå til innhold
Arkivverket

Fogderegnskap Helgeland 1633-34


Baard Vidar Pettersen
 Del

Recommended Posts

Denne er litt lei....  

Byrjinga er He- eller Ho-,

men  slutten kan vere ymse kombinasjona av m,n ,e og kanskje s til slutt.

"Hemnes" kan vere eit alternativ.

 

Dersom du har eit oversyn over gardsnamn på Helgeland, er det neppe så mange "Indre He??" eller "Indre Ho??" å velje mellom.

(Det kan naturlegvis vere ei utfordring om "indre" har gått ut av bruk i mellomtida).

 

Ei anna tilnærming vil vere at du skal kunne finne att gardsnamnet i neste års bygselliste (altså den årlege avgifta- dette er

førsteårs-bygsel eller "signatur"-avgifta), kanskje dette året også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at dette er Kongens eigedom, og at gardane står i ei geografisk rekkjefølgje. Dei tre nedste på neste side og den øvste på sida deretter er i Myrness, Achwich, Kulsta og Marchen Vefsn fjerding. Ved å notere dei gardsnamna som er lette å lese, kan ein sjå kva for fjerding denne H... garden ligg i. Slik blir det mindre å velje i. Eg ville brukt boka "Skattematrikkelen 1647 XVI Nordland fylke" (Universitetsforlaget 1978/1982) som hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei tre framfor - Bache, Brou, Øffuer Aaas  - og dei to neste DønnissLi, Boe -  er alle blant krongodsets gardar i Velfjorden på Helgeland (1648). Eg finn ingen Inder H.... der, men eg ville leita i Velfjord/Brønnøy først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, "Inder Schomme" er ein gard i Nordsømna, Kongen bygger. "Baard" er forresten brukar i 1648 (les eg i boka eg anbefalte 🙂 ). På norgeskartet ser eg Innerskomo litt aust for Brønnøysund. Det må vere denne garden. 

 

Endret av Knut Skorpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere alle for bidrag! Utgangspunktet for spørsmålet er en annen tråd:

Det viste seg dermed at denne Baard ikke var viktig for min slekt, men veldig bra å få hjelp til å avklart det. 

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.