Gå til innhold
Arkivverket

Manglende kirkebok? Oslo Domkirkes menighet (Vår Frelsers menighet)


Ellen Jørstad-Stein
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter en vielse som tok sted i Vår Frelsers menighet/sogn i Oslo i 1939. Det ser ut til at det ikke finnes skannet klokkerbok etter 1930 og ikke ministerialbok etter 1932 som er tilgjengelig gjennom digitalarkivet. Til sammenligning er f.eks ministerialbok tilgjengelig for Jacob menighet i Oslo fra 1939 med opplysninger om menighetens viede. Har boekene fra Vår Frelsers menighet/sogn gaatt tapt (f.eks. under okkupasjonsaarene) eller har de ikke blitt skannet enda?

 

Paa forhaand takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktuelle kirkebøker med vielser fra Oslo domkirke etter 1932, vil bli skannet og tilgjengeliggjort i løpet av de neste ukene.

 

Mvh

Mette Værnes

BSAO

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Værnes

- Saa flott! Jeg ser frem til aa kunne finne informasjonen om vielsen jeg er paa utkikk etter.

 

Ann-Mary Engum

- Takk for henvisningen til lysningsprotokollen. Jeg fant det forlovede brudeparet der.

 

Vennlig hilsen

Ellen

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.