Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfallsprotokoller Trondheim


Merete Sandvig Hoel
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg leser på Arkivsenteret Doras sider at dødsfallsprotokoller for Trondheim 1908-30 skal være søkbare på Digitalarkivet. Men jeg har ikke klart å finne dem, jeg får 0 treff uansett hvilket tidsrom jeg søker for.  Ligger de under en annen tittel enn "dødsfallsprotokoller"? mvh Merete Sandvig Hoel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, dn32025 skrev:

Hei. Jeg leser på Arkivsenteret Doras sider at dødsfallsprotokoller for Trondheim 1908-30 skal være søkbare på Digitalarkivet. Men jeg har ikke klart å finne dem, jeg får 0 treff uansett hvilket tidsrom jeg søker for.  Ligger de under en annen tittel enn "dødsfallsprotokoller"? mvh Merete Sandvig Hoel

 

Kanskje du kan endre " dn32025" til ditt fulle navn?  🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det gikk litt fort i svingene ved registrering, derfor. Det er samme bruker som på DISforumet, det kom opp av seg selv.

Jeg prøver ellers å søke i de protokollene du lenket til, tusen takk, men foreløpig uten treff. 

 

mvh Merete Sandvig Hoel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En søster av min farfar. Hun var døpt Alfhild Mathea Sandvig, Nedre Stjørdal, 13. eller 18.mars 1899. Jeg har en ubekreftet opplysning om at hun døde i 1917, all logikk tilsier at hun døde i Trondheim.  Resten av familien flytta til Kristiania seinere, men jeg har ikke kunnet finne Alfhild i skifteprotokollene der.

Endret av dn32025
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren het Ole Olsen Sandvig, men døde utenlands i 1911. Mor Oline Torgersdatter Sandvig /skrevet Sandvik noen steder. Alfhild står i FT 1910 som Alvild Sandvig. Det er det siste konkrete sporet jeg har på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er henne, ja. Det er kilden på dødsåret som har vist seg umulig å finne. Det står 1917 i Selbuboka, men mye av det som står om familien der er i beste fall ufullstendig. Det er forståelig, men et dødsfall så seint som i 1917 burde la seg finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dn32025 skrev:

Det er henne, ja. Det er kilden på dødsåret som har vist seg umulig å finne. Det står 1917 i Selbuboka, men mye av det som står om familien der er i beste fall ufullstendig. Det er forståelig, men et dødsfall så seint som i 1917 burde la seg finne.

 

Det er lakuner i basen.Kanskje derfor vi ikke finner henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så svaret ditt først nå. Fødselen er grei, jeg glemte at 13.3 var spikra, vi var to som var i tvil før vi fant begge bøkene. Angående dødsfallet skal det ikke være lakune på de aktuelle årene i Trondheim. Med mindre hun døde et annet år enn 1917. Selbuboka er som sagt ikke presis på den familien, men det er det gode grunner til. 

Endret av dn32025
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Merete Sandvig Hoel skrev:

Faren het Ole Olsen Sandvig, men døde utenlands i 1911. Mor Oline Torgersdatter Sandvig /skrevet Sandvik noen steder. Alfhild står i FT 1910 som Alvild Sandvig. Det er det siste konkrete sporet jeg har på henne.

 

Ser av Geni-basen at Oline døde i Oslo i 1918.

Har du dødsdatoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Er det undersøkt hva som står i dødsfallsprotokollen ?

 

# 1882 - Oslo fylke, Oslo skifterett, Dødsfallsprotokoll nr. B 10 (1918-1920), Dødsfallsprotokollside, Side 48, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20090514310867

 

Død 24.11.1918 - Iflg. gravminner gravlagt 20.9.1918 - har gravminner feil dato?

 

Ser at dødsfallet var anmeldt av søsteren Olufine Johansen.

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 2 av barna døde før Oline sin død i 1918.

 

På  Borg Sandvig familiegravsted på Østre gravlund ligger :

Trygve Sandvig f 1895 død 1919

Oline Sandvig f 1875 død 1918

Odd Sandvig 1908 død 1971

Borghild Sandvig 1897 død 1980

Ruth Helene Sandvig 1910 død 1991

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetsalderen dengang var 21 år.

Da er vel Trygve f 11.3.1895,og Borghild f 25.1.1897,de to myndige barna ved Oline sin død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.