Gå til innhold
Arkivverket

Norske studentar på 1700-talet?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Hjå DIS-Danmark stilte eg i dag eit spørsmål om lister over studentar ved Universitetet i København frå 1700-talet og vart referert til eit norsk verk:

 

http://genealogi.no/kilder/studentmatrikler/index.htm

 

Men når eg gjekk inn for å søka i registeret, fekk eg feilmelding 404 «page not found»!

 

Eg lurte på om denne karen finst innført i studentlister ein eller annan stad:

 

Arent Storch Henriksen alias Arent Storch, fødd i Nesna i 1720, var utdanna «procurator» og var sidan ei tid konstituert fut i Sogn.

 

Kvar studerte Arent og kva tid?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bladd igjennom oversikten over studenter dimittert fra Katedralskolen i Trondheim i perioden 1735-1745 (lakune 1746-1761), om helgelendingen skulle ha gått på skole i Trondheim, uten å finne noe navn som ligner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opphavelig kilde er gjerne:

 

KJØBENHAVNS UNIVERSITETS MATRIKEL

UDGIVET AF S. BI RKET SMITH.

TREDIE BIND. 1740 - 1829.

KJØBENHAVN 1912

 

Når det vises til "norsk" kilde kan det være ut fra at den ble skannet og publisert av Lars Ove Wangensteen i 2009.

 

Leiting etter Nils Stork, om han studerte i København? (og brukte etternavnet) ga ikke mye utbytte:

  

Ocr-søk etter *storc* gir ett treff, og neppe den rette:

(*stork* gir ingen)

 Matthias Storck, opptatt 1744 fra (skolen i) Kristiansand, i sitt tjuende år.

 

Han var også i gruppen:

1747, d. 28. Iunj, a Dno. Iustit. Consiliario Christ. Thestrup Philos. Baccalaurei renunti[a]ti sunt seqventes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finn han heller ikkje i "Examinati juris 1736-1814" (H. Ostermann 1938)

 

https://www.nb.no/items/e30377da30a40775e2445b1551543cbe?page=0&searchText=prokurator

 

Veit du om han hadde studert ved universitetet? Det var ikkje alle prokuratorar som hadde det. Prokuratorknep kunne lærast av ein passeleg læremeister😫

 

https://lovdata.no/artikkel/vinkelskrivere_paragrafryttere_og_prokuratorer/1

 

Kan hende er det noko å finne i boka Norges prokuratorer, sakførere og advokater 1660-1905 : biografiske oplysninger. B. 1 : De embedsmæssig utnævnte prokuratorer 1660-1814 (S. H. Finne-Grønn)? Boka er på Nasjonalbiblioteket, men kan ikkje opnast på nettet. Har difor ikkje fått kontrollere dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Erling O. Hagerup said:

Kan hende er det noko å finne i boka Norges prokuratorer, sakførere og advokater 1660-1905 : biografiske oplysninger. B. 1 : De embedsmæssig utnævnte prokuratorer 1660-1814 (S. H. Finne-Grønn)? Boka er på Nasjonalbiblioteket, men kan ikkje opnast på nettet. Har difor ikkje fått kontrollere dette.

 

This book is available online to members of Norsk Slektshistorisk Forening. I have looked at it, and neither Arent Storch nor Arent Henriksen/Henrichsen are listed there.

Endret av Carl-Henry Geschwind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Carl-Henry Geschwind skrev:

 

This book is available online to members of Norsk Slektshistorisk Forening. I have looked at it, and neither Arent Storch nor Arent Henriksen/Henrichsen are listed there.

 

Denne boken omfatter prokuratorer med kongelig bevilling. Også stiftamtmenn og amtmenn kunne gi bevilling til prokuratorer, men da for underretter og/eller i et amt eller stiftamt. 

 

Etter 1730 ble det vanligere at prokuratorer hadde juridisk eksamen, enten cand.jur eller ex.jur. Men det var nok først nærmere 1800 vanlig at alle prokuratorer hadde juridisk eksamen De med lokal bevilling hang lengst igjen.

Endret av Ola Teige
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2018 den 18.59, Per Ole Sollie skrev:

Opphavelig kilde er gjerne:

 

KJØBENHAVNS UNIVERSITETS MATRIKEL

UDGIVET AF S. BI RKET SMITH.

TREDIE BIND. 1740 - 1829.

KJØBENHAVN 1912

 

Når det vises til "norsk" kilde kan det være ut fra at den ble skannet og publisert av Lars Ove Wangensteen i 2009.

 

Leiting etter Nils Stork, om han studerte i København? (og brukte etternavnet) ga ikke mye utbytte:

  

Ocr-søk etter *storc* gir ett treff, og neppe den rette:

(*stork* gir ingen)

 Matthias Storck, opptatt 1744 fra (skolen i) Kristiansand, i sitt tjuende år.

 

Han var også i gruppen:

1747, d. 28. Iunj, a Dno. Iustit. Consiliario Christ. Thestrup Philos. Baccalaurei renunti[a]ti sunt seqventes:

Ja det er riktig at jeg fotograferte og publiserte både Birket-Smith og Friis sine studentmatrikler, men de ble overført NSF for noen år siden, men jeg har nok materialet på min PC så jeg skal sjekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Per Ole, Erling, Carl-Henry, Ola og Lars O. for spennande og interessante innlegg.

 

Det kan vel sjå ut som om den godaste Arent har vore meir eller mindre «sjølvlært» som prokurator, so lenge han ikkje synest mogeleg å spora opp i kjeldene våre,  Eller kanskje han vart utnemnd av ein stiftsamtmann?

 

Det er jo òg påfallande kor lenge Arent var «borte»...  Han var fødd i 1720 og dukka ikkje opp i Hafslo før på 1760-talet, og det gjekk jo då heller ikkje so mange åri før han vart konstituert fut!

 

Ein merkeleg «pode» denne Arent, men eg gjev ikkje opp og vonar framleis på¨at det vil dukka oppå fleire opplysningar om han!

 

Einj ny kjempetakk for framifrå bistand i denne saki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.