Gå til innhold
Arkivverket

Ukurante utskrifter


Britt_Johansen
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg har prøvd å lese meg til noe oppdatert informasjon om emnet, men finner det ikke i farten. Nå har det jo lenge vært ukurante utskrifter fra Digitalarkivets sider etter omleggingen. Når blir dette ordnet?

 

Britt Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du nok spesifisere. Vi har gjort endringer på utskriftsversjonen for det transkriberte og for det skannede har vi pdf-funksjonen som gir veldig fine utskrifter.

 

Eller tenker du på noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg finner noe jeg ønsker utskrift av fra Digitalarkivets arkiver (les f eks folketelling) så blir utskriftene så rare. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare meg jeg. Tabellene blir ikke som det vises på skjermen og PDF funksjonen virker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ser hos meg er at skriften er noe stor for tabellene og at teksten brytes over to linjer. Men alt av informasjon kommer med . Jeg ser også at feltnavn i tabellen ikke følger med på utskriften, det skal jeg melde inn slik at vi får ordnet. Ut over det ser jeg ikke hva som er ukurant med disse utskriftene. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.