Gå til innhold
Arkivverket

Johan Larsen Kvalvåg 16/10-1885 Lindås Ho


Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Viet 22.11.1909 i Stavanger til Laura Marie Berthea Knudsen - # 122 - Rogaland fylke, St. Johannes i St. Johannes, Klokkerbok nr. B 5 (1901-1917), Viede 1909, Side 81, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060801030428

 

Min. Bok, # 122 - Rogaland fylke, St. Johannes i St. Johannes, Ministerialbok nr. A 8 (1899-1917), Viede 1909, Side 101, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050902030102

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Egil Johannessen skrev:

Viet 22.11.1909 i Stavanger til Laura Marie Berthea Knudsen - # 122 - Rogaland fylke, St. Johannes i St. Johannes, Klokkerbok nr. B 5 (1901-1917), Viede 1909, Side 81, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060801030428

 

Vielsen funnet ved hjelp av avisa 1ste Mai på www.nb.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Mange takk til alle sammen for god hjelp. Søkemulighetene har blitt beder med årene.

Har søkt i Stavanger, da en onkel av meg sa at han hadde kontakt med etterkommere etter Johan, men fant ingen som passet. 

Da får jeg se etter etterkommere.

Mange takk.

 

mvh Ottar

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noen av dem ved tellingen 1910.

Kanskje de var utenlands?

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ann-Mary.

Han kan jo ha reist utenlands med kone/barn, etter han giftet seg, og kommet tilbake.

Men etter 1910 er det lite i Stavanger. Finner han ikke som sjømann senere på fødsels dato(Det var det med synet da)

Men de kan bevege seg i Norge også.

Men jeg finner heller ikke konen i 1910, og da i Norge. Men hvilket etternavn?? Larsen eller Kvalvaa(å)g??

 

Mvh Ottar

 

Endret av Ottar Eliassen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at folketellinger er veiledene/villedene. Fant en sjømann som var oppført som fraværende hos både foreldre og sviger foreldre i 1900.

Samme person var også fraværende på fartøyet. Han levde i mangen år etterpå.

Skal se om jeg finne hennes foreldre, og om hun hadde søsken.

 

En fortsatt god kveld. Ottar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdeboka har ingen ting for da hadde jeg vist det.  Martinus Ones bror til Olav Ones som forfattet boken, og som var bygde forsker, var alltid siste på mi avisrute.

Dette var på slutten av 1960 tallet. 

Hadde det vært noe der hadde jeg vist det.

mvh Ottar

Endret av Ottar Eliassen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

I skifte til hans mor i 1944 er han oppgitt til å være død uten arvinger. Finner ikke det innlegget, men det var Yngve Nedrebø som fant det.

I samme skifte er hans søster oppgitt til å være død uten arvinger, men hun hadde en sønn, som vokste opp i familien.

Kan man da stole på skifter etter "Kårenker"  Dvs. Det er vel bare en oversikt over mulige arvinger, der var intet til arv.

Så langt har jeg ikke funnet noe etter hans ekteskap.

 

mvh Ottar

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.