Gå til innhold
Arkivverket

Manglende kirkebok Mosjøen i Vefsn P.gjeld


Kai Aasebø
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg ser at Kirkebok for Mosjøen sokn i Vefsn prestegjeld mangler for årene 1903 til 1917, mens den er tilgjengelig for 1917 til 1948. Jeg forstår at boken eksisterer for jeg har mottatt noe informasjon fra kirkekontoret. Kan dere si om det er noen plan for å legge den manglende boken ut på Digitalarkivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kai Aasebø skrev:

Hei, jeg ser at Kirkebok for Mosjøen sokn i Vefsn prestegjeld mangler for årene 1903 til 1917, mens den er tilgjengelig for 1917 til 1948. Jeg forstår at boken eksisterer for jeg har mottatt noe informasjon fra kirkekontoret. Kan dere si om det er noen plan for å legge den manglende boken ut på Digitalarkivet?

 

Hvis du har mottatt informasjon fra kirkekontoret, ligger vel kirkeboka der. Arkivverket skanner kun kirkebøker som er avlevert.

 

Kirkeboka som dekker perioden 1917-1948, og som du finner i Digitalarkivet, er ei klokkerbok. Det ser ikke ut til at det finnes klokkerbøker for verken Mosjøen sokn eller Vefsn sokn for tidsrommet 1858-1917. Når da ministerialbøkene ikke er avlevert lenger enn til 1903, blir det "et hull" for tidsrommet 1903-1917 i Digitalarkivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.