Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til søk i Svensk kirkebok.


Kjell-Steinar Wersland
 Del

Recommended Posts

2 minutter siden, Kjell-Steinar Wersland skrev:

Hei.

Jeg søke r etter dåpen til Jan Petter Wennerst

 

 

Hvor har du funnet navnet?

 

Når var han født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fikk litt problemer med PCen og måtte foreta en omstart. Derfor var ikke denne meldingen ferdig til å sendes ut.

Nå skal jeg gi deg opplysningene: Han heter Jan Petter Wennerstrøm. Fant disse opplysningen på Myheritag. Svenske husholdningsundersøkelser, 1860-1947

Født: 2. mai 1845 - Fbo
Bosted: Mellom 1866 og 1870 - Finshytteberg, Färnebo, Värmlands, Värmland, Sweden
 
Bok: Färnebo AI27, 1866 - 1870
 

Link til siden: https://www.myheritage.no/research/collection-10180/svenske-husholdningsundersokelser-1860-1947?s=259090481&itemId=64755182-&groupId=137e021864c26c8518cd709a693f9f75&action=showRecord&recordTitle=Jan+Petter+Henriksn.+Wennerström

Der er også en side fra Svenske husholdningsundersøkelser på den siden. Jan Petter Wennerstrøm er omhandlet på første linje. Der står der noe om Norge og et årstall (1870). Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det som står der.

Jan Petter ble gift 1x med Anne Marie Larsen f. 03.04 1849 på Hidra, Flekkefjord, Vest-Agder. Da hans kone døde i 12.09.1899 ble han gift 2x med min oldemor Helen Tonette Osmundsdatter f. 30.10.1856. 12.02.1870 ble han innsatt i Berger kretsfengsel. Har sendt forespørsel til Arkivverket om mer informasjon om dette.

Opplysninger er også tilgjengelig i bygdeboken: Bygdebok for Hidra Herred-Gård og Slekt av Jan Helge Trelsgård, på side 428-430.

 

Håper dette var mer utfyllende opplysninger for det.

På forhand takk. 

   
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Har du mulighet til å finne dåpen i Svensk kirkebok? Det er riktig han er født i Filipstad, Värmland, Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tusen takk for svaret. Jeg ser at du hadde en tråd ang. familien i 2005. Hadde tenkt å ta kontakt med deg senere, om du hadde noen opplysninger. Vet du om noen kan snakke norsk?

Det var hyggelig å få denne meldingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg Ann-Mary Engum.

Ja, nå begynner det å komme på plass med de opplysninger som jeg ønsket. Har også fått link til familie i USA, så nå har jeg fått noe å jobbe med.

Da sier jeg tusen, tusen takk til alle bidragsytere.

Ha en riktig god helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.