Gå til innhold
Arkivverket

Hordaland, Askøy MINI A5 (og endel andre?) ser ut til å mangle.


Even Stormoen
 Del

Recommended Posts

Meget mulig jeg har gått glipp av noe vesentlig. Men i ‹gamle› DA fikk jeg i sin tid opp Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok Nr. A5, Fødte og døpte menn 1839 s. 14. (Se vedlagte bilde)

 

1315827709_AskyMINIA518_58_49.thumb.jpg.58026bbbbf52d54b808c22de049d0a6a.jpg

 

Men når jeg søker på Askøy i den nye løsningen mangler bøkene mellom 1818 og 1855. (De går fra 2 rett til 9 og videre rett til 12)

 

I sognehistorikken ser jeg da at i den perioden (1819-42) lå Askøy under St. Jørgens Hospital.

 

Vel i St. Jørgen finnnes en MINI A3 som bl.a skal dekke døpte 1839. Men stemmer ikke overens med innholdet i Askøy MINI A5 (på bildet)

 

Kan noen opplyse meg?

 

Mvh

 

Even Stormoen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se https://media.digitalarkivet.no/kb/browse?archives[]=no-a1450-07000000000418

 

28 minutter siden, Even Stormoen skrev:

Men når jeg søker på Askøy i den nye løsningen mangler bøkene mellom 1818 og 1855. (De går fra 2 rett til 9 og videre rett til 12)

 

I sognehistorikken ser jeg da at i den perioden (1819-42) lå Askøy under St. Jørgens Hospital.

 

Da har du nok søkt på Askøy i prestegjeldsfeltet, men som det står i soknehistorikken, var det perioder hvor det ikke fantes noe Askøy prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.