Gå til innhold
Arkivverket

Innvandring fra UK med navnet Brendford


ornulf brendeford
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etter hjelp for å klarlegge hvilket år/tidsrom kom mitt familienavn Brendeford ( fornorskning av det engelske etternavnet)  - Brendford til Norge fra United Kingdom.

Har fått bekreftet fra UK at Brend er et Walisisk etternavn og kan bety en mindre innsjø. Ford er et engelsk ord og betyr vadested.

Har mottatt dokumentasjon  fra UK på at navnet BRENFORD oppsto på Oliver Cromwell sin tid, dvs. som levde i tidsrommet  1599 -1658.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en Ole Pedersen Brendeford i Bergen, f. ca 1792:

https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000916896

 

Men dette er nok Ole Pedersen fra Brendefur i Sogn og Fjordane:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058408001704

Brendeford er her en omskriving av Brendefur. Vet du sikkert at ditt navn stammer fra UK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du opplysninger om slekten di bakover, det vil si med utgangspunktet i deg selv og generasjonene bakover? 

 

Finner dette i Gravminner i Norge

686343 Harald  Brendeford      0109  1883      0905  1950        060  06  014       Vestre gravlund Oslo Send korrigering
686344 Alfi  Brendeford      1405  1902  1611  1964  2009  1965        060  06  014       Vestre gravlund Oslo Send korrigering
2453530 Konrad Magne  Brendeford    Skaland  2406  1926  1808  1996  2308  1996      31  Elsket og savnet  Vis  Ersfjord Berg Send korrigering
3437091 Thora  Brendeford  Hauge    1102  1913  3103  1995  1508  1995      19  15  16    Vis  Ris Oslo Send korrigering
3663800 Inger E  Brendeford          0512  1987  0606  1988        136  05  005       Haslum Bærum Send korrigering
3663801 Inger Lise  Brendeford          1103  1983  1605  1983        136  05  005       Haslum Bærum Send korrigering
5755022 Ester  Brendeford      1901  1923  0712  1997  3004  1997  Bisatt: 18.12.1997  07    Vis  Askim Askim Send korrigering
5755023 Rolf  Brendeford      1105  1913  1609  2007    2007    07    Vis  Askim Askim Send korrigering

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ornulf brendeford skrev:

Jeg søker etter hjelp for å klarlegge hvilket år/tidsrom kom mitt familienavn Brendeford ( fornorskning av det engelske etternavnet)  - Brendford til Norge fra United Kingdom.

Har fått bekreftet fra UK at Brend er et Walisisk etternavn og kan bety en mindre innsjø. Ford er et engelsk ord og betyr vadested.

Har mottatt dokumentasjon  fra UK på at navnet BRENFORD oppsto på Oliver Cromwell sin tid, dvs. som levde i tidsrommet  1599 -1658.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif Erik Otterå

Kjenner til Ole Pedersen Brendeford i Bergen ( 1792 - 1848) og som hadde etternavnet Brendefur som barn.

I bygdeboken om Hornindal står det at navnet Brendefur kommer fra en plass hvor det har stått en brent furu.

Navnet har blitt stavet på forskjellig vis Brendfure 1585, Brendfor 1602, Brandfur1608, Brændefurd 1667.

Det kan ha vært en omskriving av navnet Brendefur. Men det som gjør meg usikker er følgende:

- Sønnen til Ola Pedersen Brendeford og hans kone Ane Rasmundsdtr Sæten  heter Rasmus Karl Martinus Olsen og ble konfirmert i Bergen Domkirke i 1831. Sønnen fikk ikke navnet Brendeford som sin far.

- De eldre i familien forteller  at de alle har hørt at navnet Brendford kommer fra UK. og med en handelsmann. Dette er ikke noe bevis. De som i dag har Brendford eller Brendeford som mellomnavn forteller den samme historie om opphavet til etternavnet.

Konklusjon: Personlig så tror jeg at navnet Brendeford/Brendford allerede eksisterte i Bergen dat da Ole Pedersen kom til Bergen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brendefur el.l. var vel egentlig en "adresse" på den tiden =Ole Pedersen fra Brendefur.

Alle de andre som også bodde på gården kalte seg Brendefur eller en av de andre måtene å skrive navnet på.

 

Ole bodde på gården Brendefur i 1801. https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058408001704

Vielsen i KK 23/7 1815 eller kan det være at det ble lyst 23/7 og viet i kirken den følgende søndag? https://www.digitalarkivet.no/kb20070321630063

De fikk mange barn, og at de ikke het Brendefur er nok fordi de ikke ble født der.

Det er heller ikke uvanlig at barn eller barnebarn tar opp forfaderens gårdsnavn som etternavn.

 

 Det ble født flere Ole Pedersen i Eid i 1791 - 92, men bare han i 1792 hadde en fadder fra Brendefur.

 

Usikkert. Prøver å finne bakover.  (Brendefur ligger i Hornindalen i Eid prestegjeld).

I 1801 bodde det en John/Joen Pedersen  på Backe som muligens ble døpt 2/2 1736 Eid, far Per Olsen Hundeid?

Denne Joen tror jeg ble gift i Eid 1/6 1762 med Lisbeth Ellingsdatter.

De døpte sønnen  Peder 21/8 1763 Eid, far Joen Backe.

Peder Joensen var gift med Gjertrud Olsdatter. iflg. FT 1801.

Alt jeg har funnet her er at en karl(ungkar) Peter Joensen Lundøen ble forlovet 30/10 1785 i Evenvig krke. (Gulen) med kone Giertrud Olsdt. Raake.

Muligens Peder (Joensen?)Baches sønn Ole døpt 28/10 1792 https://www.digitalarkivet.no/kb20070503630155  En av fadderne het Ole Brendefur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilkårsmann John Backe  70 år grl. 20/2 1804 Eid. Ikke sjekket krk.bok

Kårkone Lisbet Ellingsdt. Bakke 84 år 6/3 - 9/3 1817 Eid. Ikke sjekket krk.bok

 

Husm.kone Giertru Olsdt. Brendefur 64år, 3/1 - 3/2 1821 Eid. Ikke sjekket krk.bok

Husm. Peder Jonsen Brendfur døde 60 år gammel 17/4 -gr.20/4 1823. Ikke sjekket krk.bok

 

Skifte etter Peder Brændefuhr s. 191b skifeprot. 23 a, Nordfjord sorenskriveri https://www.digitalarkivet.no/sk20081201690197

Detter er en skrifttype jeg har problemer med, men jeg har klarte å lese s. 192: 1. eldste sønn Ole Pedersen Brændefuhr gift og bor i Bergen.

Endret av Berit Knudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grethe Flood

Forespør herved om du har anledning til å sende meg din E-postadresse, idet jeg datatekniske har havnet utenfor Arkivverkets kommunikasjonssystem..

Har fått melding fra Arkivverket om at du ikke har mottatt mitt svar til deg som jeg skrev den 25. november.

 

Med vennlig hilsen

Ørnulf Brendeford

Bondistranda 35, 1386 Asker

Mob.: 45416668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje mykje som tyder på britisk oppphav til dette namnet. Etter Rygh, Norske gaardnavne, Band 12, Nordre Bergenhus Amt, side 451, er uttala av gardsnummer 26 Brendefur i Hornindal "brændefår" med trykk på sisteleddet "får". 

Ser ut som gardsmummeret i dag er 193

 

https://www.norgeskart.no/?_ga=2.58887023.372784072.1526895793-271765941.1338396160#!?project=seeiendom&layers=1002,1015&zoom=13&lat=6902402.92&lon=62406.42&sok=brendef

 

 

Skjermbilde 2018-11-26 kl. 12.33.15.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå innlegg nummer 39 under:

 

 

Alf Kristian Andreassen
Aktiv bruker

Brukere
276 innlegg
Rapporter innlegg   #39
Skrevet Mai 13, 2015
Her er data om slekten til Ragnvald Claudius Løberg Olsen Skogland fra Berg på Senja:

 

Familien hans mens han bodde på Senja:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01037557000717

 

Faren til Ragnvald vokste opp på Lurøy:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038365001798

 

Rasmus Olsen, altså farfaren til Ragnvald, var født i Bergen:

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=24&filnamn=dp12011668&gardpostnr=19776&personpostnr=57623&merk=57623#ovre

 

Foreldrene til Rasmus Olsen kom hhv. fra Hornindal og Loen. Musketer Ole Pedersen oppga garden Brendefur i Hornindal som sitt bosted ved sønnens dåp i Bergen. Dette gardsnavnet har gått igjen hos enkelte etterkommere bl.a. noen av de som vokste opp på Senja. Underveis er navnet blitt radbrekket til Brendford alt. Brendeford og spredt utover det ganske land.  Muligens også enda flere varianter. 🙂  At slektsnavnet stammer fra ei bygd i Sogn og Fjordane er også hos enkelte brukere av de radbekkede variantene av slektsnavnet gått tapt og jeg har hørt at enkelte har fått det for seg at de stammer fra Scotland! 🙂

Endret av Anfinn Bernaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle for kommentarer til mitt generelle spørsmål "hvor kommer etternavnet Brendford fra".

Mitt utgangspunkt er:

Min farafar Harald Bernhard Brendeford ( 1883 -1949) skrev en søknad i 1930 til det Norske Justisdepartement om å få benytte det gamle familienavnet Brendford. I 1930 hadde han etternavnet Fugleberg, som er et gårdsnavn i Ibestad kommune. Han fikk til svar at så langt Justisdepartementet kunne se så var det kun 4 personer som på den tid heter Brendford. De hadde søkt om å få benytte " det gamle familienavnet Brendford i 1918.Justisdepartementet konkluderte med at min farfar måtte innhente tillatelse fra disse 4 personer om også han kunne få benytte familienavnet. Disse 4 personer viser seg å være  fettere og kusiner av min farfar og de heter : Gunnerius Brendford( 1884-1963), Waldemar Brendford( 1879-1943), Sigrun Brendford Hansen ( 1893- ?) og Dagmar Brendford ( 1896 -?)

 

Min påstand er at de 4 personer som søkte om å få benytte det det gamle familienavnet Brendford i 1918 må ha fremlagt en dokumentasjon på at det var et gammelt familienavn.!

 

I et tilsvar fra Riksarkivet og Statsarkivet datert 22.05.2017. står det bl.a. " Vi har gjort oppslag i journalsaken for 2 sivilkontor C, men vi kan ikke se at journalsaken 4115/1918 C finnes i arkivet. Det er kanskje mulig at det kan finnes opplysninger i arkivmaterialet etter amtmann/fylkesmann i Troms, som oppbevares i Statsarkivet i Tromsø".

 

Jeg har nylig skrevet til Riksarkivet i Tromsø og spurt om de har mulighet for å undersøke arkivmaterialet etter amtmann/fylkesmann mot betaling eller om undertegnede har anledning til å avlegge Riksarkivet i Tromsø et besøk og samtidig få tilgang til amtmannens arkiv.

 

Avslutningsvis forespør jeg om dere har noe forslag til hvordan jeg skulle komme videre i følgende sak.

 

I Digitalarkivet : 1801- telling for 1601 Tronhjem og på nettadresse: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058434000266 finner jeg:

Jens Berg f.1765 og Ane Kirsten Berg f.1768 ( oldemor til min farfar) og Ane Andersdtr f. 1728 som er tippoldemor til min farfar. I folketellingen står det at hun er enke og mottar 6 rd. årlig fra Angels legat i Trondheim. Jeg leter i Digitalarkivet etter hennes mann uten å lykkes. Mitt spørsmål er hvordan kan jeg finne ektemannen og er det mulig at han kan hete Brendford til etternavn? 

 

Med vennlig hilsen

Ørnulf Brendeford

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ornulf brendeford skrev:

Takker alle for kommentarer til mitt generelle spørsmål "hvor kommer etternavnet Brendford fra".

Mitt utgangspunkt er:

Min farafar Harald Bernhard Brendeford ( 1883 -1949) skrev en søknad i 1930 til det Norske Justisdepartement om å få benytte det gamle familienavnet Brendford. I 1930 hadde han etternavnet Fugleberg, som er et gårdsnavn i Ibestad kommune. Han fikk til svar at så langt Justisdepartementet kunne se så var det kun 4 personer som på den tid heter Brendford. De hadde søkt om å få benytte " det gamle familienavnet Brendford i 1918.Justisdepartementet konkluderte med at min farfar måtte innhente tillatelse fra disse 4 personer om også han kunne få benytte familienavnet. Disse 4 personer viser seg å være  fettere og kusiner av min farfar og de heter : Gunnerius Brendford( 1884-1963), Waldemar Brendford( 1879-1943), Sigrun Brendford Hansen ( 1893- ?) og Dagmar Brendford ( 1896 -?)

 

Min påstand er at de 4 personer som søkte om å få benytte det det gamle familienavnet Brendford i 1918 må ha fremlagt en dokumentasjon på at det var et gammelt familienavn.!

 

I et tilsvar fra Riksarkivet og Statsarkivet datert 22.05.2017. står det bl.a. " Vi har gjort oppslag i journalsaken for 2 sivilkontor C, men vi kan ikke se at journalsaken 4115/1918 C finnes i arkivet. Det er kanskje mulig at det kan finnes opplysninger i arkivmaterialet etter amtmann/fylkesmann i Troms, som oppbevares i Statsarkivet i Tromsø".

 

Jeg har nylig skrevet til Riksarkivet i Tromsø og spurt om de har mulighet for å undersøke arkivmaterialet etter amtmann/fylkesmann mot betaling eller om undertegnede har anledning til å avlegge Riksarkivet i Tromsø et besøk og samtidig få tilgang til amtmannens arkiv.

 

Avslutningsvis forespør jeg om dere har noe forslag til hvordan jeg skulle komme videre i følgende sak.

 

I Digitalarkivet : 1801- telling for 1601 Tronhjem og på nettadresse: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058434000266 finner jeg:

Jens Berg f.1765 og Ane Kirsten Berg f.1768 ( oldemor til min farfar) og Ane Andersdtr f. 1728 som er tippoldemor til min farfar. I folketellingen står det at hun er enke og mottar 6 rd. årlig fra Angels legat i Trondheim. Jeg leter i Digitalarkivet etter hennes mann uten å lykkes. Mitt spørsmål er hvordan kan jeg finne ektemannen og er det mulig at han kan hete Brendford til etternavn? 

 

Med vennlig hilsen

Ørnulf Brendeford

Det var jo tre kunngjøringer av navneendringer til Brendeford i 1918. Betyr ovenstående at saksmappen for disse fire personene (fordelt på tre kunngjøringer) var felles, eller er det snakk om tre saksmapper som alle er fraværende? Du har virkelig hatt uflaks. Jeg har sendt utallige henvendelser angående diverse navnesaker, og det er bare en gang hittil at jeg har fått svar at mappen ikke kan spores opp (gjaldt selvsagt den eneste saken som var relevant for min egen slekt - en inngift grandonkel som skiftet etternavn i 1947).

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann-Mary Engum

Jeg viser til dine kommentarer til opplysninger i Digitalarkivet 1801-telling for 1601 Trondhjem  tirsdag den 27.november vedrørende 

Jens Berg f. 1765 i Trondhjem og hans kone Ane Kristine Berg f. 1768.

 

Etter å ha studert Ministerialbok for Trondheim prestegjeld, datoer for giftemål, alder navn etc. så er jeg rimelig sikker på at du har funnet fram til de riktige personer. Jeg er en relativt ny slektsforsker og må si at det å tyde det som står i Ministerialbok ikke er min sterke side. Men jeg har noen spørsmål:

- Når husbond Jens i Digitalarkivet har etternavnet Berg , men i Norway Marriages har han etternavnet Henrichsson, hva er din kommentar til denne forskjell ?

- Har tilsvarende spørsmål når det gjelder hans kone som heter Ane Kirstine  Berg i Digitalarkivet, men i Norway Marriages heter Ane Chirstina Lorentzdr i bryllupet den 25 Oct.1798. som er Ane sitt 2 andre ekteskap.

- Når deres datter  Inger Hendrike ( Inger Henricca) blir født i 1799, blir det opplyst at hennes mors navn er Ane Christina Harthun , men når hun giftet seg 1798 var etternavnet hennes Lorentzdr. Håper du har noen kommentarer til dette. også.

- Det står i Digitalarkivet Ane Christina Lorenstzdr/ Harthun har en mor som heter Ane Andersdtr og som har en alder i 1801 på 73 år og er enke.

 Hun er tippoldemor til min bestefar Harald B. Brendeford f.1883. Hvordan kan jeg finne navnet på hennes mann ?

PÅ forhånd takk for all god hjelp !!!

Mvh Ø. Brendeford 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese dette om navntradisjoner i Norge.

Kanskje det gir deg en forståelse hvorfor Jens Berg  egentlig het Jens Henrichson Berg 

Berg er kanskje en gård han stammer i fra.

 

Ett utdrag fra Wikipedia om etternavn i Norge.

Norge 

I Norge brukte man tradisjonelt fornavn og patronym. Først i høymiddelalderen begynte noen få slekter å ta faste slektsnavn, som likevel normalt ikke ble brukt til daglig. Fra 16- og 1700-tallet ble dette stadig vanlig i borgerlige bymiljøer, inspirert av utviklingen i Danmark. I Norge hadde folk på landet vanligvis patronymnavn til rundt 1900, da disse patronymnavnene «stivnet». Mange tok i tillegg navn etter gården eller plassen de bodde på, men dette fungerte tidligere mer som en adresse enn et slektsnavn, og hvis man flyttet til en ny gård eller plass, tok man navn etter den nye gården eller plassen. Rundt 1900 stivnet også denne typen navn, slik at man beholdt navnet selv om man ikke lenger bodde på gården eller plassen navnet viste til. Dette er en spesiell tradisjon i europeisk sammenheng. Den var gjennomførbar i Norge fordi det var mange små enkeltgårder som lå spredt. I andre land i Europa er det mer vanlig med yrkesnavn.[1] I Norge har rundt 70 prosent av befolkningen et gårdsnavn til etternavn. 24 prosent har et -sen-navn, mens de øvrige har ulike typer utenlandske navn.[2] Andelen -sen-navn er synkende. Mange kvinner velger bort slike navn når de gifter seg, og foreldrene velger det bort for barna. Først med navneloven i 1923 ble det påbudt å ha fast slektsnavn i Norge.[3][4]

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Inge Nygård

Takk for god hjelp. Det er imponerende hvordan du på kort tid har greid å finne fram til at tippoldemor til min bestefar Harald B. Brendeford heter Anne Andersdtr. Steen og ble gift med Lorentz Arentsen Hartun . Jeg har studert de nettadresser du har vist til og har med din henvisninger funnet fram til dokumentasjonen, selv om den kan være vanskelig å forstå fult ut. 

Nå kan jeg orientere min familie om at mannen til tippoldemor ikke heter Brendford. Skal familien  finne fram til opphavet til " det gamle familienavnet Brendford", må vi oppsøke Statsarkivet i Tromsø. Avventer fortsatt et svar fra Tomsø.

 

Ann-Mary Engum og Leif B.Mathiesen

Takk for en kort beskrivelse av hvordan slektsnavn/etternavn tradisjonen har vært i Norge fram til navneloven fra 1923.

Jeg har også nå skjønt at deter en vesentlig forskjell på det det som registreres i folketellinger og som har ett formål og det som registreres i kirkebøker.

Takk for gode innspill begge to.

Mvh Ø. Brendeford

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2018 den 13.14, ornulf brendeford skrev:

Min farafar Harald Bernhard Brendeford ( 1883 -1949) skrev en søknad i 1930 til det Norske Justisdepartement om å få benytte det gamle familienavnet Brendford. I 1930 hadde han etternavnet Fugleberg, som er et gårdsnavn i Ibestad kommune. Han fikk til svar at så langt Justisdepartementet kunne se så var det kun 4 personer som på den tid heter Brendford. De hadde søkt om å få benytte " det gamle familienavnet Brendford i 1918.Justisdepartementet konkluderte med at min farfar måtte innhente tillatelse fra disse 4 personer om også han kunne få benytte familienavnet. Disse 4 personer viser seg å være  fettere og kusiner av min farfar og de heter : Gunnerius Brendford( 1884-1963), Waldemar Brendford( 1879-1943), Sigrun Brendford Hansen ( 1893- ?) og Dagmar Brendford ( 1896 -?)

 

Har du fulgt disse slektningene til din farfar bakover i tid? Det kan kanskje gi ett svar.

Hvis ikke kan vi hjepe deg her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg medlem av MH så her er de fleste personene merket privat.

Derimot finner jeg mye av slekten i bygdboken Det gamle Astafjord og Ibestad bind 2 side 276.

Fugleberg1.jpg

Fugleberg2.jpg

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du sikkert funnet før. 

Iflg bygdeboken.

Din farfar  Harald Bernhard Olsen er her sammen med familien i FT1900

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01037550005608

Her er dåpen nr. 87

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070226640069

 

Din oldefar het Jens Andreas Berg Sakriasen f.1848. Legg merke til at Berg er ett fornavn .

Her dåp nr. 51.
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070604660317

Her sammen med familien i FT1865.   https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038390006254

Han ble gift med  Ingeborg Anna Simonsdatter f.1849.

Vielsen i 1874 nr. 18

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070605610201

 

Din tipoldefar er Zakarias Olsen gift i 1842 med Golla Jentine Berg (Jensdatter) fra Trondheim.

Vielse nr. 6

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070604660442

 

Hans far er Ole Olsen. Hennes far Jens Berg (i Trondheim)

 

Her er dåpen til Golla Jentine i 1810  https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000010786843


Jeg har søkt litt på navnet Brendeford, men kan ikke finne det brukt i Nord-Norge fram til 1910

Det kan være ett taget navn i forbindelse med navneloven i 1923.

 

Det kan hende at navn-endringen er ført inn i kirkebøkene i etterhånd på de personer det gjelder.

 

 


 

 

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎02‎.‎12‎.‎2018 den 14.16, Leif B. Mathiesen skrev:

Har du fulgt disse slektningene til din farfar bakover i tid? Det kan kanskje gi ett svar.

Hvis ikke kan vi hjepe deg her. 

 

 

Takker for det det generøse tilbudet, men jeg velger først å presse Statsarkivet i Tromsø -mot betaling om nødvendig - for at de skal undersøke arkivene etter adv. M. Puntervold som kom med opplysninger om de 4 søkerne i 1918 og som Statsarkivet i Tromsø sier at det er tenkelig at det kan finnes opplysninger vedr. M.Puntervold i arkivmaterialet etter amtmann/fylkesmannen i Troms. 

Hvis min henvendelse til Riksarkivet i Tromsø ikke fører fram, sier jeg mer enn gjerne takk til tilbud om hjelp.. Men før vi eventuelt starter et slikt prosjekt må jeg fremlegg all den informasjon jeg har om de 4 søkerne som i 1918 søkte om å få benytte  det gamle

"familienavnet Bredford". De 4 er Gunnerius Marstrander Olsen, Valdemar Wettergren Olsen, Sigrun Olsen, og Dagmar Thoralva Olsen.

De er fettere og kusiner til min bestefar Harald Bernad Brendeford  fordi mor til H. B. Brendeford   og mormor til de 4 er søstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.