Gå til innhold
Arkivverket

Samuel Oluf Nordin


SisselNordin
 Del

Recommended Posts

Hei! Min mors store ønske er å finne et bilde av bestefaren sin Samuel Oluf Nordin. Han ble født 25.09.1866 i Sundsjø i Jämtland i sverige og døde 21.02.1918 i steigen i Nordland. Samuel var en omreisende smed/ blikkenslager og fikk barn med flere forskjellige damer rundt om i Nord Norge. Han fikk datteren Hulda Marie ( min bestemor) i 1910 med Anna Kristine Hansen fra Strupen i Balsfjord Kommune. Etter det fikk han datteren Elvina med Marianne Cecilie Andersen i Nordreisa kommune i 1913. Etter dette flyttet han til Steigen og jobbet på Myklebostad gård. Der nede fikk han visst tvillinger ( den ene tvillingen var dødfødt) med en dame (husker ikke navn). Den gjenlevende tvillingen tror jeg het Ludolf Eliott. 

Samuel jobbet på båten Colibri i ca 1910 (fra Tromsø). 

Hadde vært fint om noen her kunne hjelpe meg med å finne et bilde av min oldefar. Det hadde betydd mye for hele familien. Tenker at et eller annet sted må det finnes et mannskapsbilde fra båten eller at andre sitter med mere info og evt bilder. Hvis dere trenger mere info, så kan jeg høre med min mor om hun har funnet ut mer. Håper på positive tilbakemeldinger. 

 

Hilsen Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SisselNordin skrev:

Ok. Trodde han var dødfødt.... vet du noe om et barn til? Forsto det var tvillinger

 

Du skriver at Salomon flyttet til Steigen etter at datteren Elvina var født i 1913,og at han der fikk tvillinger.

 

Jeg har sjekket fødte i årene 1913-1918 i samme kirkebok som jeg fant dødsfallet til Salomon Oluf Nordin.

Fant ingen barn,med Salomon Nordin som far, født i de årene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SisselNordin skrev:

Ok. Trodde han var dødfødt.... vet du noe om et barn til? Forsto det var tvillinger

 

Ludolf Eloit,f 1909,var ikke tvilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dobbelsjekke disse opplysningene med det som allerede er funnet ut tidligere. Har opplysninger om at han fikk tvillinger i Steigen etter 1913. Vet at han jobbet på Myklebostad gård frem til han døde i 1918. Han døde av sykdom er det funnet ut. Og vi vet hvor han er begravet og hvor graven er. Han finnes i mannskapsregistreret på båten Colibri i 1910, men det er håpløst å finne noen bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SisselNordin skrev:

Må dobbelsjekke disse opplysningene med det som allerede er funnet ut tidligere. Har opplysninger om at han fikk tvillinger i Steigen etter 1913. Vet at han jobbet på Myklebostad gård frem til han døde i 1918. Han døde av sykdom er det funnet ut. Og vi vet hvor han er begravet og hvor graven er. Han finnes i mannskapsregistreret på båten Colibri i 1910, men det er håpløst å finne noen bilder. 

 

Dødsfallsprotokollen kan inneholde opplysninger om hans barn.

Derfor bør du be om å få opplyst hva som står i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.