Gå til innhold
Arkivverket

Thelma og Ivanhoe Solheim- USA


Per Tore Solheim
 Del

Recommended Posts

Jeg hadde slik suksess med å få opplysninger om to av nevøene til min bestefar at jeg prøver med to til:

 

a. Ivanhoe Solheim, født i Wheaton MN den 10.9.1904 - død i Thousand Oaks CA 25.7.1991.  Han skal ha vært gift, og døsdfallet ble anmeldt av sønnen James

b. Thelma Solheim, født i Wheaton MN den 27.6.1908.   Deretter ingen opplysninger utenom at hun fullførte Wheaton High School i 1925

 

Der var også en bror til i søskenflokken, Clifford Solheim, født 1907.  Han vet jeg en god del om, bl.a at han var soldat under WW2 og døde i Napoli sommeren 1945.  Jeg har besøkt hans grav på Fort Snelling National Cemetery, Minneapolis.  Han var gift med Sylvia M Swenson, født 1917, død 1995 og gravlagt sammen med mannen på Fort Snelling.

 

c. Men jeg  har ikke lykkes å oppspore deres døtre Cynthia Annette  og Dorothy Sylvia, født henholdsvis i 1941 0g 42

 

med romjulshilsen Per Tore Solheim

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette ser jo lovende ut.  Jeg vet jeg prøvde med samme tema for 15 år siden (2003), uten å finne noen å kontakte i USA

Året etter så jeg den gravsteinen som er avbildet i en av lenkene......(Det er over 160.000 graver på Fort Snelling)

 

Det er er høyst sannsynlig riktige personer som Ann-Mary Engum legger ut.  Det må vel være mulig å finne en e-post til en av disse "ungdommene" som er listet opp ovenfor.

 

Jeg er spent på fortsettelsen - om Thelma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående innlegg 7 i dette temaet;

Opplysningen om at "din" Thelma var gift med Francis Rayfield Murphy er  feil!

 

 

 

 

 

received_287149382146294.jpeg

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paulette Clanahan er på FB.

Søk på Paulette Clanahan,velg første som dukker opp.

St.Cloud er nevnt.

Bosted:Dade City,Florida

Fra Cold Spring,Minnesota.

På vennelista står som Erin OC.

Det er vel Erin Olivia Calahan.

 

Brian Fink er også på lista.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.