Gå til innhold
Arkivverket

John Erik och Charlotta Moberg, Skåtöy, Telemark


Ann-Sofie Hillerström
 Del

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som kan hjälpa mig att hitta mer information om makarna John Erik och Charlotta Moberg och deras söner August Vilhelm och Franz Henry Bertrand i Skåtöy, Telemark. John Erik var född i Sverige 14 Jan 1858 och Charlotta var född i Sverige 6 nov 1866. De flyttade till Skåtöy ca 1888.  August Vilhelm är född i Skåtöy 10 Sep 1889 och Franz Henry Bertrand 16 april 1900. 

Är det någon som kan hitta vart sönerna tog vägen eller kanske John Erik och Charlottas dödsannonser?

 

Mvh

Ann-Sofie Hillerström 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen

De övriga barnen har jag koll på, det är bara August Vilhelm och Franz Henry Bertrand som har försvunnit. Det går rykten i släkten om att de skulle ha flyttat till både Sverige och USA men jag vet inte om det är sant. Jag har letat efter dem i både Sverige och USA men inte hittat dem. Jag vet inte heller när John Erik och Charlotta dog.

 

Mvh

Ann-Sofie Hillerström 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Syntes det kunne være greit å legge inn noe info om familien.

Det kan jo tenkes at noen kjenner til denne familien.   🙂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Sven

Jag har bara hittat 12 barn, det äldsta är Johan Birger född 1887 och det yngsta Rickard Verner född 1909. Många av barnen dog unga.

Så det kanske är så att de tre barnen jag inte känner till dog unga?

Vad står det om familjen i boken du har hittat? Jag verkar inte kunna öppna länken, det står att den bara är tillgänglig för brukare inom Norge och jag sitter ju i Sverige 😀

 

Mvh

Ann-Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 1

 

Aust-Agder fylke, Stokken i Austre Moland, Ministerialbok nr. A 3 (1914-1927), Døde og begravede 1927, Side 133
Permanent bilde-ID: kb10411104123115
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10411104123115
Permanent bildelenke: http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb10411104123115.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen

Satte mig och tittade igenom dödboken som Sven länkade till och där hittade jag Frans Henry Bertrand som dog 1921 och August Vilhelm som dog 1923. Så nu är mysteriet löst och släkthistorierna visade sig inte stämma alls. 

Tack för all hjälp!

 

Mvh

Ann-Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.