Gå til innhold
Arkivverket

Dødsårsaken. Hvoran kan man finne den.


Per Sørdal Lofoten
 Del

Recommended Posts

Dødsårsaken.

Når det ikke står skrevet i Klokker - kirkeboken.

Er det da andre måter.

Amilie Leonora Petrine Karlsen  f 07.02.1860 d 13.05.1883 

g m Jørgen M. Pedersem

Kirkebok: Vågan 1878-1883 side 144 nr 57  

Klokkerbok: Vågan 1876-1883 side 141 nr 57

 

mvh

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket begge bøkene.

 

Så lenge det står kun dødsdato, navn,fødselsår og oppholdssted kan det bli håpløst å finne ut.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på det 3je avsnittet der at det står

"I perioden 1814-1866 og 1903-1960 er opplysningene ført på lister for hvert prestegjeld, og i perioden 1873-1902 på sedler for hver person. Fram til 1866 er det bare gitt statistiske opplysninger, men deretter er opplysningene gitt om hver enkelt person. Personsedlene er samlet for hvert amt/fylke, og bare til dels ordnet på prestegjeld"

 

Jeg har store problemer med å finne foreldrene til min 3 x tippoldemor fra Ringsaker (født 1813-1817 en gang ,og død i Veldre 1891), og lurer derfor på om det i disse personsedlene står eksakt fødselsdato og evt fødested? noen som vet?

mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Erik Hov skrev:

Jeg har store problemer med å finne foreldrene til min 3 x tippoldemor fra Ringsaker (født 1813-1817 en gang ,og død i Veldre 1891), og lurer derfor på om det i disse personsedlene står eksakt fødselsdato og evt fødested? noen som vet?

 

Det var prestene som rapporterte, så du kan neppe vente å finne flere og/eller mer presise opplysninger enn det du vil finne i kirkeboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK!. Ifølge folketelling 1865 eller 1875 var hun født ca 1817 ,og ved død sagt født ca 1813. Var visst født i Ringsaker ,men får lete videre når jeg har tid en gang.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Erik Hov skrev:

Jeg har store problemer med å finne foreldrene til min 3 x tippoldemor fra Ringsaker (født 1813-1817 en gang ,og død i Veldre 1891),

Har du laget en egen tråd til dette på forumet? Kan være at noen kan hjelpe deg og lete. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude!.

 

Trro faktisk ikke jeg har laget egen tråd om henne i forumet her ,og heller ikke om de jeg tror kan være hennes foreldre ,så skal lage en tråd om hvertfall henne.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.