Gå til innhold
Arkivverket

Bilde av Agnete Jacobsdatter og skomaker Johannes Johnsen


Anita Bjørkmann
 Del

Recommended Posts

Jeg var så heldig å finne et bilde av mine tippoldeforeldre

skomaker Johannes Johnsen og Agnete Jacobsdatter fra gården By ( Bye) i Hedmark. 

Deres yngste sønn Otto Johannesen var min oldefar.

De hadde mange barn så det er nok ganske mange etterkommere

av Johannes og Agnete der ute som sikkert vil synes det er flott

å se sine tippoldeforeldre på et bilde. 

Den som har tatt bildene er barnebarnet deres Johs Johannesen ( Johannes Johannesen).

Han gikk i bakerlære og var nok hobbyfotograf. Hans far Olaus Johannesen som også var baker

var bror til min oldefar Otto. 

Det er ikke ofte man finner bilder av sine tippoldeforeldre så det var veldig artig å se bilder av dem.

Det er mange bilder fra Josh Johannesen sin familie også.

Mvh Anita.

 

https://digitaltmuseum.no/011012914524/skomaker-johannes-johnsen-1826-1908-og-agnete-jacobsdatter-1824-1904-som

 

Håper denne linke virker.

Ellers kan man gå inn på digitalmuseum.no og søke på Agnete Jacobsdatter eller Johannes Johnsen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes var f. 22 des 1826  Hovinsholmeie og Agnethe Jacobsdtr f.  3 apr 1824 i Vardal. I 1865 var de på 

Skindstadhagen. Hva forbninder dem til By på Nes?  Agnete har sine røtter fra den kjente slekta på By i Vardal. Jeg ser faren kalles Johannes Olsen ved vielsen. Er det rett, er hun ikke fra By i Vardal.

 

Jeg har antatt at hun er f. 03 Apr 1824 av Jacob Jakobsen By og Anne Matea Gundersdatter Halmrast

Endret av Kolbjorn Sveen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev kanskje litt uklart. Det er Agnete Jacobsdatter som kommer fra Bye i Vardal. Datter av Jacob Jacobsen Bye og Anne Mathea Gundersdatter Halmrast. Agnete og Johannes har bodd mange steder. De har bodd på forskjellige steder på Helgøya. Siste årene de levde bodde de hos en av sine sønner. 

Mvh Anita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Moro å se sine tippoldeforeldre. Det hadde jeg aldri trodd skulle skje.

Det er jo takket være at barnebarnet var amatørfotograf.

Mvh Anita

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.