Gå til innhold
Arkivverket

Bedre merking av bryggejournaler


Olaf Larsen
 Del

Recommended Posts

11 minutter siden, Olaf Larsen skrev:

Hei. Dere har lagt ut skannede versjoner av Inneriks bryggejournal, f.eks https://www.digitalarkivet.no/source/100864, som er en Innenriks bryggejournal fra Oslo Havnevesen for 1941. Det hadde vært veldig fint om dere kunne påføre årstallet i tittelen, slik det er nå har alle samme navn.

 

Det er Oslo byarkiv som har publisert disse, men det ser ut til at de allerede har påført årstall i titlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristian. Jeg ser at listene nå har fått årstall i oversikten over skannet materiale, det hadde de ikke da jeg spurte! :-)

bryggejournal.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Olaf Larsen skrev:

Hei Kristian. Jeg ser at listene nå har fått årstall i oversikten over skannet materiale, det hadde de ikke da jeg spurte! 🙂

 

Det er riktig at de ikke var lagt inn i utgangspunktet. Oslo byarkiv korrigerte det selv torsdag formiddag, og i de fleste visningene ble endringene synlige momentant. Oversikten over sist publiserte kilder baserer seg derimot på en spesiell søketabell som bare oppdateres kl. 02 hver natt, så i den visningen ble det natt til fredag før endringene ble synlige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.