Gå til innhold
Arkivverket
Olaf Larsen

Bedre merking av bryggejournaler

Recommended Posts

Olaf Larsen

Hei. Dere har lagt ut skannede versjoner av Inneriks bryggejournal, f.eks https://www.digitalarkivet.no/source/100864, som er en Innenriks bryggejournal fra Oslo Havnevesen for 1941. Det hadde vært veldig fint om dere kunne påføre årstallet i tittelen, slik det er nå har alle samme navn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
11 minutter siden, Olaf Larsen skrev:

Hei. Dere har lagt ut skannede versjoner av Inneriks bryggejournal, f.eks https://www.digitalarkivet.no/source/100864, som er en Innenriks bryggejournal fra Oslo Havnevesen for 1941. Det hadde vært veldig fint om dere kunne påføre årstallet i tittelen, slik det er nå har alle samme navn.

Det er Oslo byarkiv som har publisert disse, men det ser ut til at de allerede har påført årstall i titlene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olaf Larsen

Hei Kristian. Jeg ser at listene nå har fått årstall i oversikten over skannet materiale, det hadde de ikke da jeg spurte! :-)

bryggejournal.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
2 timer siden, Olaf Larsen skrev:

Hei Kristian. Jeg ser at listene nå har fått årstall i oversikten over skannet materiale, det hadde de ikke da jeg spurte! 🙂

Det er riktig at de ikke var lagt inn i utgangspunktet. Oslo byarkiv korrigerte det selv torsdag formiddag, og i de fleste visningene ble endringene synlige momentant. Oversikten over sist publiserte kilder baserer seg derimot på en spesiell søketabell som bare oppdateres kl. 02 hver natt, så i den visningen ble det natt til fredag før endringene ble synlige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olaf Larsen

Takker og bukker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.